Julie:) Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Jeg syns hårfjerning bare blir et større og større irritasjonsmoment i hverdagen og jeg må si jeg gruer meg til sommeren med hårfjerning hver dag. Ja, hver dag. Jeg har stritt hår og det vokser tilbake i løpet av en dag og når det er sol og lette sommerklær er det svært lite stilig med stri bust på hele kroppen. Dette gjelder for legger, lår, bikinilinje, armhuler og bart Om det skal se bra ut så må det barberes hver dag. Jeg er desperat for en annen løsning. Jeg har sensitiv hud og hårfjerningskremer reagerer jeg ofte på. Jeg har prøvd hjemmelaser, men uten resultat (skal ta en intensiv runde med det igjen nå for å se om jeg får bedre resultat), ellers så er det høvelen som jeg alltid lander tilbake på, men er så lei så lei. Har sett på dyre laser løsninger på hudklinikk og har veldig lyst til å gjøre dette, men har vel egentlig ikke penger til det, i tillegg er det ikke tiden på året for å begynne med dette da du ikke kan være brun eller eksponeres for sol i etterkant.. Jeg får spare og muligens sette i gang med dette igjen til høsten. Er det noen som har funnet ut noe genialt, eller har noen råd? Evt. erfaring med laser på klinikk? Veldig interessert i å høre om dette, selv om jeg ikke kan starte med dette enda. Skal bestille time for konsultasjon hvertfall og se hva de sier. Skulle ønske det var en mirakelkrem som kunne påføres slik at hårveksten hvertfall ble litt mykere, men alt jeg leser på nett ser ut til å ha minimal effekt eller irritere huden og det funker ikke på min hun da. 1
Julie:) Skrevet 24. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2015 Ja har prøvd det og det funker dårlig for meg, får tilbake hår med en gang, i tillegg til at huden er rød og irritert over lengere tid. Hadde vært verdt det om håret hadde uteblitt lengere men får det tilbake like fort da...
Gjest Happyface87 Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Ja har prøvd det og det funker dårlig for meg, får tilbake hår med en gang, i tillegg til at huden er rød og irritert over lengere tid. Hadde vært verdt det om håret hadde uteblitt lengere men får det tilbake like fort da... Jeg har det akkurat sånn som deg Veldig irriterende. Gruer meg til hver sommer
Cashbah Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Ja har prøvd det og det funker dårlig for meg, får tilbake hår med en gang, i tillegg til at huden er rød og irritert over lengere tid. Hadde vært verdt det om håret hadde uteblitt lengere men får det tilbake like fort da... Hvor lang tid går du da uten hår når du vokser deg? Har du bare prøvd det en gang? Har du prøvd forskjellige metoder?
Julie:) Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2015 Ok så intensiv planen jeg skal prøve er 7 uker med hjemmelaser, om ikke det hjelper, eller om det hjelper bare litt så er det voks og etter det epilator på resterende. Krysser fingrene på at bena hvertfall slipper unna barbering i sommer! Så har jeg bestemt meg for å betale prisen på laserbehandling av barten til høsten igjen når det er slutt på soling. Armhulene kan jeg leve med å barbere, mulig jeg tar laser på disse til høsten også
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Laser hos klinikker som bruker diodelaser (IKKE IPL) funker som bare det om du har mørke hår. Det er dyrt, men du trenger ikke ta alle stedene. Du kan for eksempel fokusere på barten så slipper du å stresse så mye med den. Hårene blir også tynnere etterhvert slik at de er lettere å holde kontroll. Jeg har tatt en del laser selv og er fornøyd. Du må unngå sol i fire uker etter behandling så du rekker to nå om du venter litt med sommersolen. Jeg sitter på lesesalen hele dagen nå uansett og har ikke noe i mot å være blek. Litt usikker på om jeg rekker en behandling til på leggene, for jeg har nettopp tatt en laserbehandling, men skal iallfall ta en til på barten. Ellers er voksing et alternativ. Det vil alltid komme ut hår dagen etterpå for de fleste fordi hårene har forskjellige vekstfaser og derfor er det alltid et nytt hår på vei ut. Etterhvert som du tar jevnlig voksing vil hårene komme mer inn i samme vekstfase og det er lettere å vedlikeholde. Det er uansett lettere å vokse og så barbere på en del færre hår i perioden etterpå. I underlivet så er det best å bruke en salong som bruker Lycon voks, det er en voks som tørker og så river man av selve voksen uten å bruke strips på. Den tar bedre hårene og jeg syns iallfall den er mildere. Anonymous poster hash: c135f...04d
Julie:) Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2015 Takk for svar. Ja jeg har skjønt at det er diodelaseren som gjelder så har sett på klinikker som bruker denne typen. Jeg angrer som tusan at jeg ikke har fått ut fingeren før og begynt med barten tidligere. Jeg jobber turnus og får med meg mye sol og sommer helt fra starten på våren og er ikke villig til å sitte inne ut i juni fordi jeg ikke kan være i solen, da får jeg vente til høsten med det. Takk for tips om vokstyper og voksing.
volvo22 Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Jeg har det akkurat sånn som deg Veldig irriterende. Gruer meg til hver sommer Hvorfor ikke prøve å se det vakre i den naturlige hårveksten istedet for å streve med å skulle fjerne det... Kroppshår er faktisk veldig fint
Tirkes Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Jeg har merket forskjell på hjemmevoks og salongvoksing. Resultatet med hårløshet er det samme, det gror vel like fort tilbake også, men raskere, mindre irritasjon og mykere hud når jeg får det gjort hos f.eks hudpleier. Koster litt, men etter voksing der så barberer jeg ikke før etter to-tre uker, da er det myke fjon og enkelte strie hår. Og jeg har middelhavsgener og er dertil hårete med mørk hårvekst, så strie hår og hyppig hårvekst kjenner jeg til. Jeg vokser armhuler, bikinilinje og legger og lår i salong 3-4 ganger hver sommer og opprettholder hjemme.
halo Skrevet 8. mai 2015 #12 Skrevet 8. mai 2015 Er det noen som har funnet ut noe genialt, eller har noen råd? Evt. erfaring med laser på klinikk? Veldig interessert i å høre om dette, selv om jeg ikke kan starte med dette enda. Skal bestille time for konsultasjon hvertfall og se hva de sier. Skulle ønske det var en mirakelkrem som kunne påføres slik at hårveksten hvertfall ble litt mykere, men alt jeg leser på nett ser ut til å ha minimal effekt eller irritere huden og det funker ikke på min hun da. Har veldig god erfaring med laser! Tror det er det nærmeste du kommer noen "mirakelkur" (Sørg for at de har ordentlig laser og ikke IPL!)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #13 Skrevet 8. mai 2015 Hvorfor ikke prøve å se det vakre i den naturlige hårveksten istedet for å streve med å skulle fjerne det... Kroppshår er faktisk veldig fint Jeg bare venta på at du skulle komme med et sånt svar, volvo.. Bare fordi DU har en fetisj for hårete kvinner, betyr det ikke at vi kvinner liker å være hårete. Hvertfall gjelder dette de fleste av oss! Voksing flere ganger, TS? Har du tålmodighet til det? Vet selv av erfaring at det er fristende å gå tilbake til høvelen, men hvis du gir det 2-3 sjanser så lover jeg at det blir forbedring. Slet selv med svarte, strie hår, og de er fremdeles mørke, men mye tynnere. Under armene feks: Tidligere måtte jeg barbere HVER dag, og likevel var det et svart område under huden om du skjønner? Nå som jeg vokser under armene så er armhulen lys og fin, og hårene kommer kjempesakte tilbake:) Og er myke! Har samme erfaring på resten av kroppen... Vil anbefale deg Henne&Han eller Relax salongene. Spesielt om du skal ta legger/lår/bikini. Anonymous poster hash: ca695...54e
Julie:) Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #14 Skrevet 11. mai 2015 Ok jeg skal gi voksing en sjanse til. Siste ukene har jeg brukt hårfjerningskrem, men kjennes ikke ut til at huden hopper av glede over dette.. Men når jeg da vokser hårene, etter første gang, hvor lenge burde jeg vente til jeg gjør dette igjen? Noen av dere sier dere vedlikeholder selv, hva slags voks/metode bruker dere da? I første omgang tenker jeg at jeg tar lår og legger, evt bikinilinje også ser hvordan dette funker. Hvor lange bør hårene være når jeg vokser de? Kan jeg sole meg like etter voksingen eller må man helst vente noen dager? Laser skal jeg ta på noen områder til høsten hvertfall, det er helt klart! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå