Gå til innhold

Klarer ikke få jobb =( lite penger, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 26 år, søker og søker på jobber men får aldri napp. Har ikke så mye utdanning men mye erfaring, men i en annen bransje enn hva jeg har lyst til å jobbe med nå.

Hvordan skal jeg klare å tjene til livets opphold hvis ingen ansetter meg? Cven min er ganske god og den er pen og oversiktelig (har fått hjelp av profesjonelle). Jeg sender flere søknader hver uke, men får ikke napp.

Jeg har sykt lite penger, såvidt nok til å leve. Hjelp, hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: adb52...f47
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. nav

2. fortsett å søk, utvid søke ditt

min samboer i samme situasjon bare at han ikke har særlig erfaring pga. sykdom- jeg vet hvor vanskelig det kan være

Anonymous poster hash: 2ca86...a5d
Skrevet

Kanskje du må skaffe deg utdanning for det yrket du har lyst å jobbe som

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk på butikkjobber osv, ganske lett å få jobb der. Så fortsetter du å søke på det du har lyst til å jobbe som mens du er i arbeid. Da får du ihvertfall en inntekt.

Anonymous poster hash: ce3ef...94f
AnonymBruker
Skrevet

Søk på alle typer jobber, også butikkjobber, den lokale Kiwi-en osv. Hvis du får en slik jobb, tjener du penger der mens du fortsetter å søke på det du ønsker å jobbe med.

Anonymous poster hash: 65e60...070
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk på butikkjobber osv, ganske lett å få jobb der. Så fortsetter du å søke på det du har lyst til å jobbe som mens du er i arbeid. Da får du ihvertfall en inntekt.

Anonymous poster hash: ce3ef...94f

en 7/11 jobb i mitt nærområdet fikk 127 søkere på en uke, en obs butikk fikk 450 søkere... så nei det er ikke lett når 10 000+ mister jobben i olja

• Liker 3
Skrevet (endret)

Søk på andre jobber.
F.eks. vaskejobber..
Eller barnehage, butikk (mat, kles,bensinstasjon, osv..)

+ er det andre næringer i byen du bor i?
f.eks. slakterier, fabrikker, meierier?

Endret av The Tardis
Skrevet

Søk i barnehage, Pedagogisk vikar sentral

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tidene endret seg noe voldsomt de siste 3-8 årene? Jeg har alltid vært så heldig å få jobb "på dagen" de gangene jeg har trengt jobb (snakk om 4 forskjellige jobber). Lurer på om jeg hadde ekstremt flaks eller om times are changing.

Sorry avsporing. Synes bare jeg så ofte leser om folk som ikke får jobb.

Anonymous poster hash: f7c70...949

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tidene endret seg noe voldsomt de siste 3-8 årene? Jeg har alltid vært så heldig å få jobb "på dagen" de gangene jeg har trengt jobb (snakk om 4 forskjellige jobber). Lurer på om jeg hadde ekstremt flaks eller om times are changing.

Sorry avsporing. Synes bare jeg så ofte leser om folk som ikke får jobb.

Anonymous poster hash: f7c70...949

Jeg har også alltid fått jobb på dagen og jeg har bare vært yrkesaktiv i 6 år, så det er fortsatt jobber å få. Har aldri søkt på utlyste stillinger da, men heller satt av en dag til å gå rundt med en bunke åpne jobbsøknader. Har du prøvd det, TS? Særlig i barnehager plumper man ofte rett inn i en krisesituasjon og får beskjed om å komme neste dag.

Anonymous poster hash: f19f5...8bb

AnonymBruker
Skrevet

I helsevesenet trenger de alltid ringevikarer.

Anonymous poster hash: c4a99...d6c

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Gå rundt og lever åpensøknader personlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også alltid fått jobb på dagen og jeg har bare vært yrkesaktiv i 6 år, så det er fortsatt jobber å få. Har aldri søkt på utlyste stillinger da, men heller satt av en dag til å gå rundt med en bunke åpne jobbsøknader. Har du prøvd det, TS? Særlig i barnehager plumper man ofte rett inn i en krisesituasjon og får beskjed om å komme neste dag.

Anonymous poster hash: f19f5...8bb

Jeg har også alltid fått jobb når hev ville. Skjønner det hørtes kjipt ut for de som ikke får det, men er det virkelig SÅ vanskelig å bare skaffe en eller annen jobb? Jeg sendte åpen søknad til sikkert 50 boliger for utviklingshemmede i Oslo for et par år siden, fikk 4 tilbud innen en uke. Jeg hadde ingen erfaring med det og studerte noe irrelevant...

Anonymous poster hash: 43c94...aba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk rundt til butikker og spurte, men ingen var interesserte, de ansetter på høsten. Tok 5 mnd før jeg fikk jobb. Søkte på mye rart. Vanskelige tider i Stavanger nå.

Anonymous poster hash: 93141...b67
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også alltid fått jobb når hev ville. Skjønner det hørtes kjipt ut for de som ikke får det, men er det virkelig SÅ vanskelig å bare skaffe en eller annen jobb? Jeg sendte åpen søknad til sikkert 50 boliger for utviklingshemmede i Oslo for et par år siden, fikk 4 tilbud innen en uke. Jeg hadde ingen erfaring med det og studerte noe irrelevant...

Anonymous poster hash: 43c94...aba

Enda bedre er det å ringe direkte til lederne for slike boliger direkte. Jeg ringte to og fikk jobb med det samme hos den ene. Den andre boligen hadde tyngre brukere (utagering etc), og fordi det var ferietid hadde de ikke kapasitet til å lære opp nye vikarer akkurat da, så hun ba meg ta kontakt etter ferien. Men jeg hadde jo da fått mer enn nok å gjøre på det andre stedet.

Anonymous poster hash: c4a99...d6c

AnonymBruker
Skrevet

Er 26 år, søker og søker på jobber men får aldri napp. Har ikke så mye utdanning men mye erfaring, men i en annen bransje enn hva jeg har lyst til å jobbe med nå.

Hvordan skal jeg klare å tjene til livets opphold hvis ingen ansetter meg? Cven min er ganske god og den er pen og oversiktelig (har fått hjelp av profesjonelle). Jeg sender flere søknader hver uke, men får ikke napp.

Jeg har sykt lite penger, såvidt nok til å leve. Hjelp, hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: adb52...f47

Søk på jobber du IKKE ønsker deg. Dersom du har lite penger har du ikke råd til å være kresen. Dersom du vil ha jobb og er arbeidsom så får du deg jobb i Norge i 2015. Så lett er det.

Gå tilbake til din gamle bransje, ring gamle sjefer og kollegaer, hør med venner, slektninger og folk du har møtt. Bruk sosiale media. Gå fra dør til dør.

Søk på den vaskejobben på nattskiftet som bare de virkelig arbeidsglade søker på. Men husk: selv om du søker på rått og råte av utlyste jobber så er så mye som 80% av alle ufanglærte stillinger i det private aldri utlyst. Du må derfor bruke 80% av tiden din på å søke på jobber som ikke har en stillingsannonse.

Du har 8 timer 5 dager i uka til jobbsøking. Det er mye tid. Du finner noe innen kort tid. Når du har funnet noe og skaffet deg fast inntekt, først da er tiden inne til å starte jakten på drømmejobben.

Anonymous poster hash: 7117a...8ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk på absolutt alle ledige jobber som finnes i ditt fylke. Du kan ikke tillate deg å være kritisk. Ta til takke med den jobben du får. Når du har fått den jobben. Greier du deg selv, og kan bruke fritiden på å søke på jobber du vil ha.

Jo lenger du venter med dette. Blir det et større og større hull i CV'en din for hver dag som går.

Anonymous poster hash: e5005...973
Skrevet

Søk på absolutt alle ledige jobber som finnes i ditt fylke. Du kan ikke tillate deg å være kritisk. Ta til takke med den jobben du får. Når du har fått den jobben. Greier du deg selv, og kan bruke fritiden på å søke på jobber du vil ha.

Jo lenger du venter med dette. Blir det et større og større hull i CV'en din for hver dag som går.

Anonymous poster hash: e5005...973

Hehe...Som der jeg bor:

Utlyste stillinger idag Finn/Nav:

7stk..Må ha sertifikatet på 5 og de to andre er sykepleier/lege x)

Jada...

Noen plasser er det kanskje greiere å få seg jobb også, nå blir jo mange av de ledige stillingene aldri utlyst heller, så man må jo møte opp på en arbeidsplass :)

Også har man dette: "Ja, men det er jo bare å flytte..."-Flytting koster penger om man ikke har noe oppspart, så er det ikke bare bare å flytte x)

Ikke alle har sertifikatet heller, er vel kanskje greit om det er i ett lite fylke, eller ett fylke med god kollektiv trafikk, men si f.eks. Finnmark eller Troms, søke i en annen by og DU ikke har lappen, så er det ikke bare bare det heller :) Been there, done that x)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe...Som der jeg bor:

Utlyste stillinger idag Finn/Nav:

7stk..Må ha sertifikatet på 5 og de to andre er sykepleier/lege x)

Jada...

Noen plasser er det kanskje greiere å få seg jobb også, nå blir jo mange av de ledige stillingene aldri utlyst heller, så man må jo møte opp på en arbeidsplass :)

Også har man dette: "Ja, men det er jo bare å flytte..."-Flytting koster penger om man ikke har noe oppspart, så er det ikke bare bare å flytte x)

Ikke alle har sertifikatet heller, er vel kanskje greit om det er i ett lite fylke, eller ett fylke med god kollektiv trafikk, men si f.eks. Finnmark eller Troms, søke i en annen by og DU ikke har lappen, så er det ikke bare bare det heller :) Been there, done that x)

dette er det dummeste jeg hører, det er ikke SÅ enkelt. jeg har ikke betalt depositum, ikke har jeg råd til å spare det heller-eller jo hvis jeg sparer i 1 år, hvem skal kjøre møblene mine til en ny by gratis? jeg har ikke råd til å betale noen. åja jeg kan jo bare selle dem...nei ingen som vil ha møblene mine, å hvis noen vil får jeg kanskje 1000kr. men du kan jo kaste dem? hm... kaste fullt brukbare møbler for så å ikke ha råd til nye? Alt går ann...hvis noen kan gi meg 30 000 til depositum samt flytting av møbler+kjøring til en annen by- så kan jeg sitter der alene å håpe jeg får jobb i den nye byen.

å søkte jobb i oslo en gang( bor selv i rogaland) å de kunne ikke ha skype intervju, nei jeg måtte reise til oslo....ja bare betal billett og opphold dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...