AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Hei! I barnehagen til barnet mitt på halvannet år må vi ta med frokost selv (dersom barnet skal spise frokost i barnehagen), og så får barnet ett varmt måltid og ett måltid med brød/frukt/yoghurt i barnehagen hver dag. Barnet eier omtrent ikke matlyst når vi står opp om morgenen, så vi må ha med frokost dit (ellers blir det for lang tid til første måltid). Har du forslag til god og sunn mat vi kan sende med til frokost? Til nå har jeg sendt med litt forskjellig i bentoboks, men jeg merker at jeg sliter med fantasien (og så ønsker jeg jo at barnet skal spise sunt og variert! ) Typisk mat til nå: - Grovt brød med leverpostei eller smøreost (makrell i tomat blir bare gris i matboksen, og det spiser barnet uansett som regel når de serverer brødmat) - Omelett eller eggerøre - Noen kokte pastaskruer med grønnsaker - Fiskekake i biter - Tomat/agurk i biter - Banan/mango/avokado f.eks i biter Har du noen flere gode forslag? Gjerne noe som fungerer som lunch til oss voksne også, så jeg kan lage frokost til barnet/lunch til oss voksne samtidig. Setter stor pris på alle forslag! Barnet spiser forresten ikke noe særlig med bestikk enda... Så mye saus/ting man ikke kan spise uten bestikk er litt vanskelig. Hilsen fantasiløs (og litt matlei og klar for nye impulser).Anonymous poster hash: 9901c...de5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 bananlapper/søtpotetlapper/havregrynslapper Matmuffins Omelett-muffins Smoothie (i sånne gjenbruks-poser for smoothie) Rester fra middagen Rundstykker av forskjellige slag Hjemmelagd knekkebrød Yoghurt naturell med bær/nøtter/havregryb Det jeg kom på i farta som er slagere her.. Anonymous poster hash: 021ab...cb8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Matmuffins, eggemuffins, forskjellige lapper (bananlapper f.eks). Gresk yoghurt eller lignende med fruktmos og havregryn. Fylte horn, fylte wraps eller lomper. Anonymous poster hash: b0b40...bc0
peppermyntete Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Hjemmebakte grove horn fylt med ost, skinke og revet gulrot! Lager det til meg selv som lesesalmat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå