AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 De klassiske statusyrkene er lege, advokat, ingeniør osv, men hva tenker damer når en mann sier han jobber som professor i for eksempel kjemi? Kult? Sært? Uinteressant? Anonymous poster hash: bd0ce...7d0
Lou Salome Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 For alle damer tenker jo det samme til en hver tid, de er jo damer. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Det kommer jo veldig an på hva man er professor i, da. Immunologi, arkeologi, politikk osv. Det er umulig å si noe om fagfetisjene til den kvinnelige befolkningen. At professorer er intelligente, er det vel liten tvil om. Men hos noen står det dårlig til med den sosiale intelligensen, og det er selvsagt turn-off for mange. I tillegg er en del professorer skikkelige assholes som brauter og veldig gjerne hører sin egen stemme hele tiden. Anonymous poster hash: 97624...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Og by the way: Det er ikke så fryktelig stilig å si at man jobber som professor i kjemi. Hvorfor ikke bare kalle seg kjemiker? Må professortittelen nevnes sånn med én gang? Anonymous poster hash: 97624...3f7 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 De klassiske statusyrkene er lege, advokat, ingeniør osv, men hva tenker damer når en mann sier han jobber som professor i for eksempel kjemi? Kult? Sært? Uinteressant? Anonymous poster hash: bd0ce...7d0 Det blir kult hvis du har noen interesser som skaper kontraster til professor tittelen. Driver med downhill sykling eller annen sport, f.eks. De nye hotte er jo nerdene i Silicon Valley. Nerdens revenge. Anonymous poster hash: 6dcc8...65b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Absolutt hot! Men så liker jeg boknerder da Anonymous poster hash: 65356...1aa 1
Gjest oleoh Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Damer elsker menn med penger, status og utdanning. Så om du får tak i alle disse kvalitetene er det bare å velge og vrake om du er ute på markedet. De blir ør i eggstokkene bare om de hører deg prate om det.
Hoppetaujenta Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Jeg falt pladask som barn og har ikke reist meg opp ennå! Professor Balthazar! 3
Gjest Margit Spat Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Jeg synes intelligens er attraktivt, og tenker i alle fall ikke at det er sært om noen forteller at de er professor i noe. Når det gjelder påstanden om manglende sosial intelligens hos folk med yrker som krever langvarig utdanning og mye forskning, så er jeg ikke sikker på om sammenhengen er så sterk som noen vil ha det til. Uten at det er noe bevis i seg selv, har jeg i alle fall møtt ganske mange håndverkere og "vanlige arbeidsfolk" med ekstremt korte antenner, og jeg har akademikervenner med høy sosial intelligens, og vice versa. At "vanlige arbeidsfolk" synes enkelte professorer har lav sosial intelligens kan like gjerne komme av ulik sosiokulturell bakgrunn eller at de ikke forstår hva de snakker om. En professor kan forstå akkurat like lite av hva rørleggeren snakker med sine snekkervenner om, uten at det er den sosiale intelligensen det går på, men at de beveger seg i helt ulike miljøer og er farget av det. Jeg tror det er svært få som kommuniserer akkurat like godt med absolutt alle.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Jeg synes intelligens er attraktivt, og tenker i alle fall ikke at det er sært om noen forteller at de er professor i noe. Når det gjelder påstanden om manglende sosial intelligens hos folk med yrker som krever langvarig utdanning og mye forskning, så er jeg ikke sikker på om sammenhengen er så sterk som noen vil ha det til. Uten at det er noe bevis i seg selv, har jeg i alle fall møtt ganske mange håndverkere og "vanlige arbeidsfolk" med ekstremt korte antenner, og jeg har akademikervenner med høy sosial intelligens, og vice versa. At "vanlige arbeidsfolk" synes enkelte professorer har lav sosial intelligens kan like gjerne komme av ulik sosiokulturell bakgrunn eller at de ikke forstår hva de snakker om. En professor kan forstå akkurat like lite av hva rørleggeren snakker med sine snekkervenner om, uten at det er den sosiale intelligensen det går på, men at de beveger seg i helt ulike miljøer og er farget av det. Jeg tror det er svært få som kommuniserer akkurat like godt med absolutt alle. tror du har misforstått begrepet sosialintelligens. det sosialinelligens handler da ikke om at man forstår hva andre snakker om, men hvordan man ter seg i sosiale sammenhenger. Anonymous poster hash: 3d8b6...43c
Gjest oleoh Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 tror du har misforstått begrepet sosialintelligens. det sosialinelligens handler da ikke om at man forstår hva andre snakker om, men hvordan man ter seg i sosiale sammenhenger. Anonymous poster hash: 3d8b6...43c Det handler om begge deler. Å forstå andre handler også om sosial intelligens og betyr ikke nødvendigvis at du oppfører deg på en måte andre liker. Det er et valg alle gjør, om de forstår det da.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 Det handler om begge deler. Å forstå andre handler også om sosial intelligens og betyr ikke nødvendigvis at du oppfører deg på en måte andre liker. Det er et valg alle gjør, om de forstår det da. feil. jeg har ikke lav sosial intelligens fordi jeg ikke forstår hva kompisen min prater om når han prater i det vide og det brede om napoleonskrigen. han derimot burde forstå at de fleste mennesker ikke vet så mye som han å burde legge lista deretter. han snakker som om han tror at dette er allmennkunnskap og det er det ikke. det er med andre ord ikke min sosialinelligens det er noe galt med i dette tilfelle. så nei, sosialinelligens handler ikke om hvor mye du vet om spesifikke tema. Anonymous poster hash: 3d8b6...43c
Gjest mainbitch Skrevet 25. mars 2015 #13 Skrevet 25. mars 2015 Det kommer jo litt an på fyren og, da. For min del er det i allefall ikke noen dealbreker å være professor, hverken på godt eller vondt.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 De klassiske statusyrkene er lege, advokat, ingeniør osv, men hva tenker damer når en mann sier han jobber som professor i for eksempel kjemi? Kult? Sært? Uinteressant?Anonymous poster hash: bd0ce...7d0 Du verden! Spiller det virkelig noen rolle hvilken tittel eller yrke en person har? En av mine aller beste venner jobber i kiosk, og han er lynende intelligent!Anonymous poster hash: 2f13d...ad1
Gjest O.G. Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 De klassiske statusyrkene er lege, advokat, ingeniør osv, men hva tenker damer når en mann sier han jobber som professor i for eksempel kjemi? Kult? Sært? Uinteressant? Anonymous poster hash: bd0ce...7d0 Professor i kjemi høres imponerende ut, men jeg hadde ikke kunne fulgt ham i noen diskusjon siden min kjennskap til kjemi er på -nullsiden.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #16 Skrevet 25. mars 2015 De klassiske statusyrkene er lege, advokat, ingeniør osv, men hva tenker damer når en mann sier han jobber som professor i for eksempel kjemi? Kult? Sært? Uinteressant? Anonymous poster hash: bd0ce...7d0 For kjemistudinene er det jo uhyre interessant. Professorer drar damer som liker professorer, akkurat som håndtverkere drar damer som liker håndverkere. Jeg har dog hørt om gutter som har valgt et yrke som bartender, dødvakt, pt ol for å få draget, men aldri møtt noen som har siktet seg inn på professor med samme motivasjon, og det gjør det hele mer intetessant. En professor er lynende flink i noe, og det er status.Anonymous poster hash: f4736...ee7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #17 Skrevet 25. mars 2015 Vet ikke hva andre damer tenker, men jeg har en fetisj for menn som driver med realfag, og en kjemi-professor ville gjort meg helt skjelven i beina. 😍Anonymous poster hash: 29c5f...4ad 1
Cata Skrevet 25. mars 2015 #18 Skrevet 25. mars 2015 Søren, jeg som trodde denne tråden var feilplassert og egentlig skulle vært i "Karriere og utdanning" Hvis mannen bak tittelen hadde vært OK, ville ikke en professortittel skremt meg vekk i allfall. *sniker seg ut igjen*
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #19 Skrevet 25. mars 2015 Sykt sexy! I hvert fall om det dreier seg om noe innenfor naturvitenskapelige emner! Hadde nesten vært solgt med en gang! Men mindre vedkommende er stygg og slem da, og evt gammel Anonymous poster hash: 5c8f9...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå