Gå til innhold

Søke om mobiltelefon til barnevernet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mobilen min er 2 år gammel og svært knust. Touchpad er omtrent ødelagt, og den er veldig mye ødelagt for å si det sånn.. Detaljer er vel unødvendig. Men uansett, er 16 år og lever på 1800 kr i mnd som skal gå til mat. Og jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe telefon. Det har heller ikke pappa eller noen i familien eller fosterhjemmet mitt. Er det mulig for meg å søke om ny mobil? Og hvordan gjør jeg dette?

Anonymous poster hash: 70cee...b7c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fosterfamilien får vel en sum i mnd som skal dekke utgifter til deg? Tror det er i underkant av 10.000kr i mnd skattefritt en fosterfamilie får til utgiftsdekning.

En mobil trenger jo ikke være så kostbar. Man må jo ikke ha den nyeste modellen.

Anonymous poster hash: 13bce...68d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fosterfamilien får vel en sum i mnd som skal dekke utgifter til deg? Tror det er i underkant av 10.000kr i mnd skattefritt en fosterfamilie får til utgiftsdekning.

En mobil trenger jo ikke være så kostbar. Man må jo ikke ha den nyeste modellen.

Anonymous poster hash: 13bce...68d

vel, jeg bor hos noen jeg kjenner godt. noen fra familien, vil ikke komme inn på nærmere detaljer. får ikke penger. lever på stipendet mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Utgiftsdekning til barn over 15 år er 7030 kroner. Men det skal jo i utganspunktet gå til å dekke alt av livsopphold (mat, klær, utstyr, transport, lege ++) så det er ikke sikkert det er SÅ mye til overs, iallfall ikke hvis det er snakk om en veldig dyr mobil.

Veldig mange på din alder har en jobb på siden hvor de kan tjene penger til slike "luksusting", kanskje det er noe for deg?

Anonymous poster hash: 13fe9...d60

AnonymBruker
Skrevet

Utgiftsdekning til barn over 15 år er 7030 kroner. Men det skal jo i utganspunktet gå til å dekke alt av livsopphold (mat, klær, utstyr, transport, lege ++) så det er ikke sikkert det er SÅ mye til overs, iallfall ikke hvis det er snakk om en veldig dyr mobil.

Veldig mange på din alder har en jobb på siden hvor de kan tjene penger til slike "luksusting", kanskje det er noe for deg?

Anonymous poster hash: 13fe9...d60

har søkt på flere jobber, bor på et lite sted, så er svært vanskelig å skaffe seg jobb, dessverre. ellers hadde jeg gjerne jobbet.

Skrevet

Bor du i et fosterhjem som er betalt av BV? For isåfall skal de ha utgiftsdekning som skal sørge for feks innkjøp av nye mobiler.

Bor du i et fosterhjem som ikke har avtale eller oppfølging av BV, blir det straks verre. Da skal det mye til at du får noen støtte fra offentlige instanser, siden det er dine foreldre som skal forsørge deg.

AnonymBruker
Skrevet

Mobilen min er 2 år gammel og svært knust. Touchpad er omtrent ødelagt, og den er veldig mye ødelagt for å si det sånn.. Detaljer er vel unødvendig. Men uansett, er 16 år og lever på 1800 kr i mnd som skal gå til mat. Og jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe telefon. Det har heller ikke pappa eller noen i familien eller fosterhjemmet mitt. Er det mulig for meg å søke om ny mobil? Og hvordan gjør jeg dette?

Jeg synes at du skal søke :blomst:

Det verste som kan skje er at du får avslag

Anonymous poster hash: d8bae...979

AnonymBruker
Skrevet

Koster 300 kr for en mobil på Clas ohlson

Anonymous poster hash: f2810...89c

• Liker 2
Skrevet

Har du en kontakt i barnevernet? Spør han/henne i så fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...