Gå til innhold

Anbefale venner jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, var ute forrige lørdag med en kompis og da spurte han meg om jeg var interessert i å jobbe for hans arbeidsgiver og at han kunne anbefale meg. Har skjedd tidligere også.

Hvordan tør egentlig folk å anbefale venner til å jobbe hos ens egen arbeidsgiver? Han aner jo ikke hvordan jeg er i jobbsammenheng. Selv hadde jeg aldri turt å anbebale en jeg ikke har jobbet med og vet hvordan er i jobbsammenheng.



Anonymous poster hash: 36ab4...d79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skaffet to venner jobb, og har vel egentlig bare stolt på at de gjør en god jobb. Men dette er butikkjobb da, så krever ikke noen forkunnskaper og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anbefalt gode venner jeg vet har gjort en god jobb i tidligere jobber. De fikk jobbene, og jammen gjorde de det bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle jeg vært skikkelig sikker på at det var en person med høy arbeidsmoral! Kunne videreformidlet søknad for de fleste, men ikke anbefalt dem ut over å si at jeg visste at de var hyggelige i sosiale settinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen i min forrige jobb var en bekjent av en venn av meg. Jeg fikk jobben ved at denne vennen "pusha" meg på denne sjefen.

Jeg ville selv aldri brukt slike intimiderende metoder, men i mitt tilfelle var det vellykket (antar jeg, ettersom jeg både fikk skryt og bonus).

Men folk spleiser jo venner også. Og det funker ganske ofte. Så det må da være noe bra å hente i et venne-nettverk...

Men, man skal ikke misbruke venners tillit. Man må også - mesteparten av tiden - dyrke vennskapet som et vennskap og ikke en forretningsforbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...