Gå til innhold

Amsterdam, tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser straks til Amsterdam, og lurer på om noen her har noen fine tips?

Lurer også på hvor lenge butikker osv er åpne der nede, både matbutikker og shoppingbutikker/sentre? Hvilke shoppingsteder er å anbefale? :)

Anonymous poster hash: 976c0...ff1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i Amsterdam forje måned, og eelsket den byen!

Er den beste byen jeg har vært i shoppingsmessig, var en gate i sentrum(husker ikke hva den hete) hvor alle butikken lå i etterhverandre, og var ingen butikker jeg savnet! Ellers vil jeg anbefale å rusle litt i Noord og "de ni gater", er så koselig der med sånne små butikker. Usikker på åpningstidene til butikkene, men i løpet av uka jeg var der, så jeg ingen nattåpne butikker:(

Anbefaler også virkelig å ta turen innom Anne Frank museumet! Var kjempetrist og gav mange store inntrykk, men også veldig fint. Her er det viktig å komme tidlig, vi var der ca halv ti, da sto vi max i gå i fem minutter. Når vi kom ut i ellevetide, var køen enoooorm!

Vi tok også turen inn til Rotterdam, noe jeg virkelig vil anbefale om dere skal være der en stund. Tar ca en halvtime med tog fra sentralstasjonen. Denne byen var heeeelt annerledes fra Amsterdam, og det var gøy å se noe nytt. Her vil jeg anbefale å dra innom Mathallen, var kjempekoselig.

Ellers er jo selfølgelig kanalbåtturer et must!

Må også bare få advare deg mot sykelistene, som virkelig er det prioriterte folkeslaget i Amsterdam! De er overalt, sykler kjempefort og tar ikke hensyn. Så flere mennesker som ble påkjørt av dem, og var ganske nære på selv..

Oooog hvis du ønsker å prøve å røyke burde du dra på en litt mer "ordentlig" coffieshop, hvor de er erfarne og har litt tips ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for flotte tips! De skal tas til etterretning :)

Anonymous poster hash: 976c0...ff1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke går i sykkelveien og ser deg for er ikke syklistene noe problem. Anbefaler også en tur til Haarlem.

Ellers er det flere Amsterdamtråder på forumet her hvis du søker.

Anonymous poster hash: 5a2b0...995

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...