Gå til innhold

29 år og drittlei kviser - hva kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får fortsatt, i en alder av 29 år, jevnlig kviser på haka! Trodde jeg skulle være over det verste nå, alderen tatt i betraktning, men de siste månedene har det vært verre enn noen gang. Det er ofte store kviser, og gjerne 2-3 samtidig. Så fort jeg er kvitt noen, popper det opp en ny! Heldigvis er det "bare" på haka, og arrene forsvinner etter hvert (selv om det ofte kan ta lang tid), men det begynner å bli ganske plagsomt. Likevel føler jeg ikke at problemet er stort nok til å gå til legen med det, og er usikker på om det er verdt bivirkningene jeg har hørt man kan få av reseptbelagte kvisemidler. Har derfor prøvd Basiron i et par måneder nå (smører på hver kveld), men det virker ikke som denne kremen har noen effekt på meg. Har også gått på p-piller uten at kvisene forsvant av den grunn. Mistenker at de store utbruddene jeg har hatt i det siste delvis kan skyldes at jeg har begynt å bruke en ny foundation, etter å ha brukt den samme i flere år. Er det noen som har tips til en god og dekkende foundation som ikke gir kviser? Og hva annet kan man gjøre for å bli kvitt kvisene for godt? Alle tips og erfaringer mottas med takk :)

Anonymous poster hash: 05b2a...8ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags foundation bruker du? :-) Kan jo være den som er årsaken også.

Jeg ville tenkt at kvisene på haka, kan komme av hormonelle årsaker. Hopper du av/på p-piller f.eks, kan det være med å forstyrre balansen i hormonene. Om det ikke går over, hadde jeg ikke vært flau for å tatt en prat med legen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis kvisekremer og antibiotika ikke tar knekken på kvisene så vil du få anbefalt accutane. Dette tar knekken på kvisemne for godt, men du får veldig tørr hud som bivirkning i en periode. Er du drittlei kviser så er det verdt det.

Jeg skal selv starte på det etter sommeren, fordi man ikke kan være i sol når man går på den medisinen.

Anbefaler forresten at du bestiller time hos hudlege, og ikke hos allmennlegen din.

Anonymous poster hash: 589b7...f01

Skrevet

er 22 år gammel, og hadde det samme som deg! Akkurat før jeg begynte på den kremen jeg bruker nå, så hadde jeg helt forferdelige kviser over hele haka. Nå har jeg ikke fått noen like store og ekstreme etter at jeg begynte å bruke http://www.apotek1.no/produkter/a-derma-epitheliale-reparerende-krem-40ml-922942p
Den er egentlig til arr, men bruker den i hele ansiktet. Synes ansiktet generelt ser friskere ut og huden ser virkelig fantastisk ut nå! Har enda litt antydning til rødhet etter de kvisene for over 1 mnd siden, men de skjules nå helt uten concealer, kun med farget fuktighetskrem og da er jeg fornøyd!

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp den reseptfrie kortisonkremmen fra apoteket og en sårdesinfeksjonskrem. Smør på den ene vent til minutter og smør på neste, vent og smør på en god fuktighetskrem.

Anonymous poster hash: 512a3...fa6

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags foundation bruker du? :-) Kan jo være den som er årsaken også.

Jeg ville tenkt at kvisene på haka, kan komme av hormonelle årsaker. Hopper du av/på p-piller f.eks, kan det være med å forstyrre balansen i hormonene. Om det ikke går over, hadde jeg ikke vært flau for å tatt en prat med legen.

Husker ikke merket, men det er en billig en fra Max Factor, tror jeg det var. Mistenker også at grunnen til at kvisene er så vanskelige å bli kvitt er fordi de er hormonelle. Har hørt at kviser på haka kan være et tegn på ubalanse i underlivet bl.a., og jeg har både fått påvist en mild form for PCOS og sliter med tilbakevendende bakteriell vaginose. Kanskje på tide med en tur til leger hvis ingen av rådene over hjelper. Takk for alle tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke merket, men det er en billig en fra Max Factor, tror jeg det var. Mistenker også at grunnen til at kvisene er så vanskelige å bli kvitt er fordi de er hormonelle. Har hørt at kviser på haka kan være et tegn på ubalanse i underlivet bl.a., og jeg har både fått påvist en mild form for PCOS og sliter med tilbakevendende bakteriell vaginose. Kanskje på tide med en tur til leger hvis ingen av rådene over hjelper. Takk for alle tips :)

Alle foundations jeg har prøvd fra Max Factor har gitt meg urenheter.

Og ved bytte av foundation ble de borte. Så jeg tåler ikke foundation

fra det merket. Kan høres ut som du reagerer på foundation og bør

bytte den ut.

Anonymous poster hash: 94e8c...5ac

Skrevet

vil bare si at selv om du tar den accutane-behandlingen, som er det aller sterkeste som finnes og som tar livet av kviser for mange - så er man ikke sikker. jeg har vært igjennom alt mulig fra endring i kost, antibiotikakrem og denne kuren. etter kuren har jeg ikke like mye eller like store, men har fremdeles kviser. hudlegen sa også at dette var bare å regne med. dessverre..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at kviser er veldig vanskelig å bli kvitt dessverre. Spesielt hormonelle kviser :( De kan forsvinne i en periode, men dukker alltid opp igjen. Det er noe forbanna herk!

Anonymous poster hash: f2bd3...14b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bukt med hormonelle kviser ved bruk av nattlysolje. Har du prøvd det?

Anonymous poster hash: 198d4...cad
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bukt med hormonelle kviser ved bruk av nattlysolje. Har du prøvd det?

Nei, hva er det?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hva er det?

TS

Det er akkurat denne typen jeg bruker. 1 kapsel hver dag, gjerne også tran og et kosthold med en del sunt fett og grønnsaker. Jeg får tilbake kvisene med engang dersom jeg slurver med nattlysoljen, så antar det er den som er årsaken til at jeg er kvisefri nå. Det gikk 2 mnd sånn circa før kvisene forsvant etter at jeg begynte med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...