Gå til innhold

Dere som har spart til langt hår. Hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer til langt hår. Har i dag hår til mellom skuldrene og brystene (altså ikke spesielt langt eller kort). Har lyst på ca 10 cm lenger hår. Har en egen frisørsaks som jeg bruker innimellom og klipper av tupper som jeg ser har delt seg. Ellers klipper jeg meg så sjeldent som mulig. I tillegg prøver jeg å droppe varmebehandling av håret fullstendig. Kurer også håret en gang i uken og bruker en god hårolje i tuppene. Tar også en god del b-vitaminer. Jeg vet at håret vokser ca 1 cm i måneden, men det vil nok slites opp litt fra bunnen og. Hårvekst er såklart individuelt, men tatt i betraktning det jeg gjør for å "hjelpe håret på vei", hvor lang tid tror dere det vil ta før håret har blitt 10 cm lenger?

Hilsen litt utålmodig kvinne:)

Anonymous poster hash: 9af33...e54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok rundt ett år for meg før det ble skikkelig langt! Da stusset jeg det bare en gang. Har enda ikke stusset, og det er ikke slitt. Det har faktisk aldri vokst før jeg slutta med å stusse så ofte "ekspertene" anbefaler. Langt hår for første gang i mitt liv, og det er deeeilig :laugh:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tok rundt ett år for meg før det ble skikkelig langt! Da stusset jeg det bare en gang. Har enda ikke stusset, og det er ikke slitt. Det har faktisk aldri vokst før jeg slutta med å stusse så ofte "ekspertene" anbefaler. Langt hår for første gang i mitt liv, og det er deeeilig :laugh:

Heldig! Ja, frisøren ødela alt for meg denne gangen! Hadde fått hår ned til brystene og hun klippet av 2-3 cm enda jeg sa hun skulle ta maks 1 cm! Da havna jeg tilbake på start igjen! Skal aldri følge frisørens råd og klippe det hver 6 uke! Tror det er mye viktigere å ta vare på håret man har! TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, frisøren ødela alt for meg denne gangen! Hadde fått hår ned til brystene og hun klippet av 2-3 cm enda jeg sa hun skulle ta maks 1 cm! Da havna jeg tilbake på start igjen! Anonymous poster hash: 9af33...e54

Er ikke dette mye drama for ingenting? 2-3 cm i forskjell er det ingen som ser uansett.

Anonymous poster hash: 2d74d...8eb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette mye drama for ingenting? 2-3 cm i forskjell er det ingen som ser uansett.

Anonymous poster hash: 2d74d...8eb

Vel, det er jo ca 3 måneder med sparing da.. VIl jo aldri få langt hår hvis hun fortsetter sånn… TS

• Liker 7
Skrevet

Hos meg tok det to år fra en skulderlang bob til håret var nede på livet. Men det var så mye styr med langt hår (håret mitt er veldig tjukt og grovt) at jeg nå har klippet det kort igjen. Jeg stusset det ikke så ofte da, kanskje to ganger i året. Husk å kure det mye mens det vokser :Nikke:

Skrevet (endret)

Ett år kanskje. Jeg begynte å spare da håret var mellom øreflippen og skulderen, og det gikk ca. tre år før håret var nede med navelen. :)

Endret av kjøttmeis
Skrevet

Er ikke dette mye drama for ingenting? 2-3 cm i forskjell er det ingen som ser uansett. Anonymous poster hash: 2d74d...8eb

Samme tenkte jeg.

Drama kan man lage da frisøren får beskjed om å klippe max 10cm, og klipper 50cm.

Mamma gikk til frisøren med hår nedenfor bukselommene, og kom hjem med hår til skulderbladene.

• Liker 1
Skrevet

Slutt med frisører, de har motsatt effekt. Jeg har lengre hår enn dere, og har ikke vært hos frisøren på ti år. :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært hos frisøren på mange år, fryktelig mange år.

Jeg har langt mørkblondt hår og det er nesten ved midjen, rett over. Men jeg har fall og et ganske stort hår da jeg har ekstremt mange hårstrå i følge frisøren jeg var hos i nittenhundre og rødkål.

Sånn et par ganger i året klipper jeg meg selv, fjerner slitt hår og jevner det. På grunn av at jeg har fall i håret blir det ikke så lett å se at jeg ikke er frisør.

På meg vokser håret ca 7 cm på 6 måneder :)

Anonymous poster hash: deadd...f26

Anonymous poster hash: deadd...f26
Skrevet

Jeg har spart i 10 år, og håret blir bare ikke lenger enn til bh'en :(

AnonymBruker
Skrevet

Samme tenkte jeg.

Drama kan man lage da frisøren får beskjed om å klippe max 10cm, og klipper 50cm.

Mamma gikk til frisøren med hår nedenfor bukselommene, og kom hjem med hår til skulderbladene.

Herregud. Er det drama å si at man er misfornøyd med et frisørbesøk og? Stod ikke akkurat å kjeftet på frisøren heller. Sa takk og betalte...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh… Den er kjip! Men føler jeg er i samme bås som deg nesten.. Før rettet jeg håret hver uke da.. Har sluttet med det nå og håper det snart kan vokse ut! TS

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har bare klippet tuppene de siste gangene jeg har vært hos frisøren, og nå har jeg fått veldig langt hår. For meg har det i alle fall funket å bare klippe tuppene, jeg har aldri pleid å få lenger hår enn litt nedenfor skuldrene, men nå er det til midt på ryggen/nedenfor bhen.

Skrevet

Åh Den er kjip! Men føler jeg er i samme bås som deg nesten.. Før rettet jeg håret hver uke da.. Har sluttet med det nå og håper det snart kan vokse ut! TS

Jeg tok brazilian frizz out litt før jul, og tror kanskje det har hjulpet litt på. Må ha en runde til nå med frizz out og håper jeg da klarer å få litt mer lengde på det

AnonymBruker
Skrevet

Tror det kan ha med at noen har kortere vekstlengde enn andre. Alle kan ikke få kjempelangt hår.

Anonymous poster hash: 80a1b...fb7

• Liker 3
Skrevet

Tror det kan ha med at noen har kortere vekstlengde enn andre. Alle kan ikke få kjempelangt hår.

Anonymous poster hash: 80a1b...fb7

Sikkert en kombinasjon av det + veldig tynt, tørt og svakt hår som fliser seg og knekker av ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg har gjort noe særlig spesielt. Var hos frisøren sist i Desember, da klipte han altfor mye. :( Men etter det har håret mitt vokst utrolig fort! Farget sist jeg var der, så jeg ser "etterveksten" tydelig. Men ordnet sånn at håret mitt kunne vokse og det ble mer "ombre" enn ettervekst.

Nå har jeg over 65 cm, gikk ut fra frisøren med hår rett over brystene. Føner aldri håret, stusser selv når det trengs og bruker hårkur 2 ganger i uken. :icon_lol:

Anonymous poster hash: 58c29...3ab
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok brazilian frizz out litt før jul, og tror kanskje det har hjulpet litt på. Må ha en runde til nå med frizz out og håper jeg da klarer å få litt mer lengde på det

Åh er brazilian frizz out bra for håret? Jeg trodden det slet på håret jeg! Hva gjør det egentlig med håret ditt?:) TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...