Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sies jo at lykke ikke kan kjøpes, men det å ha god økonomi gjør vel livet litt bedre?

Se for deg at du har liten inntekt. Du har ikke råd til å ha bil, ikke råd til å dra på ferie, ikke kan dra til frisøren, ikke kan bli med på kino/kafé eller lignende. Hadde du vært lykkelig?

Anonymous poster hash: f5ea5...4d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har lite penger, og ja jeg er ulykkelig på mange områder. jeg har meg selv å takke da.. det å slite økonomisk går ut over andre aspekter i livet.

Anonymous poster hash: 8bd82...b82
AnonymBruker
Skrevet

Det sies jo at lykke ikke kan kjøpes, men det å ha god økonomi gjør vel livet litt bedre?

Se for deg at du har liten inntekt. Du har ikke råd til å ha bil, ikke råd til å dra på ferie, ikke kan dra til frisøren, ikke kan bli med på kino/kafé eller lignende. Hadde du vært lykkelig?

Anonymous poster hash: f5ea5...4d0

Penger kan ikke kjøpe lykke direkte, men som du sier, livet blir litt bedre når du ikke bekymrer deg om du får betalt regningene neste måned.

Anonymous poster hash: 21fb3...660

Skrevet

Definitivt NEI!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har det som du beskriver.

På mange måter vil jeg si at vi er lykkelige, vi har hverandre og hunden vår, og vi klarer oss ok med det. Men, livet ville vært lettere om vi hadde mer penger. Hadde ikke vært like slitsomt når siste regning i mnd kommer, og begge kun har akkurat den summen på konto. Det hadde fjernet sånn unødvendig økonomisk stress, og vi hadde hatt mer frihet.

Det hadde også vært fint om vi kunne dratt på ferie på sommeren for eksempel, eller om vi kunne kjøpt oss en bil så vi lettere kom oss steder.

Vi er ikke ulykkelige, men hadde vært mer lykkeligere med mer penger.

Anonymous poster hash: 403c0...43e
Gjest pærecider
Skrevet

I perioder har jeg lite penger, men det gjør meg ikke ulykkelig. Bekymret, ja, men ikke deppa og trist. Ofte blir jeg litt mer kreativ og prøver å finne billigere fornøyelser. Har venner, familie, nok penger til at jeg har tak ove hodet, mat og klær. Tror forl gjør seg selv ulykkelige ved å fokusere på det de ikke har, framfor hva de har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...