AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Hvor mye gir/bidrar du til veldedighet? Personlig deltar jeg på innsamlinger av klær til ulike krigsrammede land (alt blir da sendt med container med også medisinsk utstyr etc), gir bort klær til Frelsesarmeen, kakesalg hvor pengene går til fattige, donerer litt noe hver måned til ulike formål (bygging av barnehjem, skoler osv). Donerer ikke til de største organisasjonene hvor mesteparten av pengene går til administrasjonen men heller til de som faktisk gjør dette på frivillig basis, anbefales. Ikke noen diskusjon om "er ikke noen vits å hjelpe da vi ikke kan redde hele verden". Hvis du kan forandre livet til en person så har du utgjort en forskjell!!Anonymous poster hash: fb5cb...66a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Gir fast månedlig beløp til Regnskogfondet, WWF og Dyrebeskyttelsen. Har fjernadpotert en katt. Trykker alltid på Røde kors-knappen når jeg panter flasker. Bidrar ellers ved å være en bevisst forbruker. Spiser lite kjøtt, spiser kun fisk/sjømat som er msc-merket og som ikke står på rød-listen til WWF, resirkulerer, tar kollektivtransport eller går/sykler så mye som mulig i stedet for bil, resirkulerer, donerer klær til UFF framfor å hive, passer på å ikke kjøpe masse drit jeg ikke trenger, osv. Anonymous poster hash: 6a4df...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Jeg gir ca. 5 % av netto inntekt til veldedighet (faste trekk til veldedige organisasjoner). Anonymous poster hash: a8a45...129
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Donerer ikke til de største organisasjonene hvor mesteparten av pengene går til administrasjonen men heller til de som faktisk gjør dette på frivillig basis, anbefales.Anonymous poster hash: fb5cb...66a Dette er en myte. Leger Uten Grenser bruker 6% på administrasjon. Andre organisasjoner som Kirkens Nødhjelp prøver å holde seg på under 10%. Jeg gir et fast beløp i måneden, vil øke det når jeg får en fast jobb. Og brukte 2 måneder av livet mitt på å lære ungdommer om HIV/Aids. Og har gitt massevis av klær til Fretex. Skulle gjerne kunne gitt de varmeste klærne mine til Øst-Europeiske land, noen som vet om en måte å gjøre dette på? Anonymous poster hash: e2769...da7
King in the North Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Dette er en myte. Leger Uten Grenser bruker 6% på administrasjon. Andre organisasjoner som Kirkens Nødhjelp prøver å holde seg på under 10%. Jeg gir et fast beløp i måneden, vil øke det når jeg får en fast jobb. Og brukte 2 måneder av livet mitt på å lære ungdommer om HIV/Aids. Og har gitt massevis av klær til Fretex. Skulle gjerne kunne gitt de varmeste klærne mine til Øst-Europeiske land, noen som vet om en måte å gjøre dette på? Anonymous poster hash: e2769...da7 Det som ikke er en myte er sammenhengen mellom størrelsen på organisasjonen og antall øre per krone som kommer frem til de som trenger det. Jo større organisasjon, jo færre øre per krone. Naturlig nok.
mijaa Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Jeg er student, så har økonomi deretter, men prøver å gi til Røde Kors' "barn i Norge"-prosjekt og Amnesty hver måned. Når jeg kommer ut i fast jobb tenker jeg å gi litt mer og/eller støtte flere organisasjoner, gjerne noe som har med dyrevelferd å gjøre
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Det som ikke er en myte er sammenhengen mellom størrelsen på organisasjonen og antall øre per krone som kommer frem til de som trenger det. Jo større organisasjon, jo færre øre per krone. Naturlig nok. Leger Uten Grenser er en stor organisasjon, en av de største faktisk. Er mange små organisasjoner som har mye dårligere organisassjonstruktur. Bottom line, en burde undersøke litt før en begynner å gi masse penger. Jeg gir til Leger Uten Grenser fordi de er i områder andre hjelpeorganisasjoner ikke er. Anonymous poster hash: e2769...da7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Jeg er medlem i Dyrebeskyttelsen, men støtter for tiden ikke med annet enn medlemsavgiften. Før var jeg også krisehjem for katt, men det passer ikke lengre. Støtter Leger uten grenser med 100 kr i måneden, og det hender jeg sender en 50-lapp til Hjertesyke barn eller blindehundene. Stort mer har jeg ikke til overs nå mens jeg er student. Anonymous poster hash: 0d1f5...5f6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Jeg gir egentlig ingenting. Det hender at jeg gir en slant til en tigger. Eller at jeg putter noen penger i bøssa, dersom det er noen form for innsamling. I løpet av et år blir det vel en hundrelapp eller to. Ellers har går min grasrotandel til det lokale idrettslaget, men nå er det flere år siden jeg benyttet meg av Norsk tipping, så det er lite som jeg bidrar med. Anonymous poster hash: 02517...505
KikiEco Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Jeg gir ikke mye penger, men har jobbet som frivillig for Røde Kors, Kirkens Bymisjon og kreftforeningen. Så jeg gir av tiden min.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Jeg gir ikke mye penger, men har jobbet som frivillig for Røde Kors, Kirkens Bymisjon og kreftforeningen. Så jeg gir av tiden min. Du er flink. Jeg gir penger fordi jeg ikke orker å gi av tiden min og meg selv. Anonymous poster hash: a8a45...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå