Aircondition Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Vi skal nå gå over til 50/50. Jeg har hatt barna 14 dager i slengen, pappaen en uke. Grunnen til dette er rett og slett for at jeg skulle få økonomisk bistand til å fullføre studiene mine. Nå er jeg ferdig utdannet snart, og da ble vi enige om 50/50. Ungene er ordentlige pappa-barn og elsker å være hos han. Han har dessverre ikke mulighet til å ha de 14 dager i slengen. Han har sagt at han kan ha de en halvannen uke. Jeg syns dette høres greit ut. Barna er fire og sju og og er begge flinke til å uttrykke seg- og vi tar hensyn til det de har å si. Jeg lurer likevel på, halvannen uke, eller annenhver? Jeg syns en uke er lite med barna, og tenker at det blir mye farting. Noen med erfaringer? Hvordan kan vi ellers tilrettelegge for at dette skal bli til det beste for barna? De har det meste av klær og utstyr hos begge, men noe blir de. Som for eksempel ytterklær, svømmeutstyr/fotballklær og litt forskjellig. De merker likevel ikke mye til dette da det er vi som foreldre som pakker og ordner alt for dem. Noen med flere tips?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Jeg vil si at det generelt er best at barna har "hovedbase" et sted, og er der mest, men så må man såklart vurdere det ut ifra situasjonen. Ellers er det helt klart en fordel om dere bor i nærheten av hverandre, slik at barna beholder miljøet og hverdagen ellers uavhengig av hvem de er hos Anonymous poster hash: 84f25...73b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Vær så lenge som mulig hos hver forelder om gangen, om hans maks er 1,5 uke om gangen, så gjør dere det. Planlegg alt, og kommuniser godt. Vær tilgjengelig for barna uansett om det ikke er din uke, barna skal ikke føle at de ikke kan komme til deg når du ikke har barneuke. Skriv en god, omfattende pakkeliste som dere følger når dere pakker, slik unngår dere å glemme ting hele tiden. Om noe blir glemt, bør både du og barnefar være tilgjengelig for å levere og hente. Anonymous poster hash: 3ca60...c7d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Uansett hvordan dere gjør det må dere samarbeide og kunne snakke sammen. Snakker av erfaring, først kunne vi nesten ikke snakke sammen, da bøe 50/50 svært vanskelig. Nå det siste året har vi begge lagt alt bak oss og snakker fint og 50/50 funker kjempe fint.Anonymous poster hash: 0adc6...b84
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Hos oss fungerer en uke hos hver forelder meget bra. Barna var nesten 3 år da vi brøt og startet 50/50 / delt bosted. Vi pakker ikke, har alt begge steder og er nesten naboer.Anonymous poster hash: 5fef6...9c9
Gorgonzola Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 Tips til delt omsorg (såkalt 50/50): Dersom foreldrene er dønn samstemte, evner å samarbeide og har tilnærmet identisk oppfatning om oppdragelse og grensesetting - kjør på. Hvis ikke, dropp det.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Tips til delt omsorg (såkalt 50/50): Dersom foreldrene er dønn samstemte, evner å samarbeide og har tilnærmet identisk oppfatning om oppdragelse og grensesetting - kjør på. Hvis ikke, dropp det. Delt omsorg men ikke avtale om "delt bosted"?Anonymous poster hash: 5fef6...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå