Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du brukt olje for å forhindre strekkmerker? Hvilken olje valgte du, og hvorfor?

Vurderer å begynne med olje, jeg er gravid og magen strekkes og huden klør, så tror det er på tide. Om det nå funker eller ikke er jeg egentlig ikke så interessert i å diskutere, men feel free. :) Om det ikke fungerer så vil det uansett roe ned huden og gjøre den smidigere.

Har nesten bestemt meg for aprikos-olje, men vil gjerne ha mer input. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brukte ikke noe som helst, ikke engang vanlig body lotion. Fikk ingen strekkmerker. Jeg blei gedigen. Ett barn på 50 cm i en mage til under 160 cm + gikk opp 25 kg i løpet av svangerskapet.

Oljer og slikt fungerer ikke. Strekkmerkene blir laget i det nederste laget i hudet, og oljer og kremer går ikke så langt ned.

Gentikken tror jeg spiller mere inn. Det kan være at jeg ikke fikk strekkmerker fordi jeg gikk ned en del kg og hadde holdt vekta i nesten ett år. Huden min er kanskje vant med litt strekking...

Anonymous poster hash: 03da8...9b5
Gjest Solstråla88
Skrevet

Brukte bare dusjolje fra adrerma og en fet krem, men strekkmerker ble det😊

Skrevet

Jeg er klar over at genetikk mest sannsynlig spiller mest inn, men nå vet ikke jeg om jeg er utsatt eller ikke. Mamma er full av strekkmerker og fikk strekkmerker som 13-åring da hun vokste i høyden, det samme gjorde jeg, men har ikke et merke på kroppen.

Trenger uansett noe for å roe ned den kløende magen, blir gal. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde bio-oil men jeg er så blek at strekkmerkene uansett blir usynlige når de blir hvite :fnise:

Anonymous poster hash: 9165b...ee8

AnonymBruker
Skrevet

Ren kokosolje er fantastisk til så utrolig mye, så jeg vil tro denne fungerer supert til deg nå.

Anonymous poster hash: ea4d1...5e0
Skrevet

Vet ikke med oljer, er så mange som ikke anbefales under graviditet. Husk å få i deg nok Omega-3, D-vitamin, og B-vitaminer. Viktig for huden. :)

Gjest Lalalala59
Skrevet (endret)

Er jo deilig å smøre seg med olje, men det har ingen effekt for å forhindre strekkmerker.

Endret av Mahnaz
AnonymBruker
Skrevet

Brukte bare dusjolje fra adrerma og en fet krem, men strekkmerker ble det😊

Når kom strekkmerkene?

TS. Jeg bruker Cocoa butter fra body shop for å forebygge nå, men om det har hatt effekt vet jeg ikke enda :)

Anonymous poster hash: 1d417...10f

Gjest Solstråla88
Skrevet

Når kom strekkmerkene?

TS. Jeg bruker Cocoa butter fra body shop for å forebygge nå, men om det har hatt effekt vet jeg ikke enda :)

De begynte i uke 21. Men når jeg sitter med min relativt nyfødte sønn på 4 dager synes jeg det er verdt det😊

AnonymBruker
Skrevet

De begynte i uke 21. Men når jeg sitter med min relativt nyfødte sønn på 4 dager synes jeg det er verdt det😊

Det skjønner jeg :)

Skrevet

Strekkmerker er hormonelt, og genetisk betinget. Jeg har tro på at en krem eller olje kan gjøre huden mere smidig og elastisk, og dermed hindre kløe og ubehag ved strekkmerker, men ingen kremer/oljer kan penetrere til underhuden.

Skrevet

Tror jeg spiser greit nok og tar tilskudd, så det burde være i orden. :)

Kokosolje, ja, jeg har faktisk en boks stående, at jeg ikke tenkte på det! Tror jeg prøver den, jeg.

Skrevet

Nå har jeg testet kokosoljen, og magen er myk og smidig og mye mindre kløende! Mykheten varer i evigheter også samtidig som jeg ikke blir klissete. Kan trygt anbefales! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...