Gå til innhold

Hvorfor driter du i bruk av palmeolje?

25 stemmer

1. 1. Hva tenker du om bruk av palmeolje?

• Jeg boikotter det pga helse
      0
    • Jeg boikotter det pga dyrene
      2
    • Jeg boikotter det pga miljø
      1
    • Jeg boikotter det av mange årsaker
      5
    • Jeg visste ikke om det, boikotter etter å ha sett filmsnutten
      0
    • Jeg bryr meg ikke selv om jeg har sett filmsnutten
      4
    • Jeg prøver i alle fall å unngå palmeolje
      13

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor dere ikke bryr dere. Altså bestemte årsaker. Vet dere hva som skjer med regnskogen, eller tenker dere at det ikke er viktig? Har dere sett konsekvensene, slik som i filmen under?

http://www.iflscience.com/plants-and-animals/no-isnt-alien

Dere som bryr dere, er det på grunn av de samlede konsekvensene eller en bestemt grunn, som dyrene i regnskogen, at det fører til klimakrise eller egen helse?

Dere som ikke visste, endret dere synspunkt etter å ha sett filmen i linken?

Nei, om du ikke allerede boikotter får du ikke stemme før du har sett filmsnutten.

Anonymous poster hash: 698bf...29e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg forstår folk som ikke bruker ting med palmeolje i og bryr seg om regneskogene etc. men er så jævla lei av dobbelt moralen som man kan se i kvikklunsj tråden. "nei spiser ikke mat med palmeolje, men å sjekke kosmetikk for palmeolje gidder jeg ikke" og en annen stil "nei jeg er imot barnearbeid, men kjøper klær fra h&m"

Anonymous poster hash: 2c49b...e4c
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg forstår folk som ikke bruker ting med palmeolje i og bryr seg om regneskogene etc. men er så jævla lei av dobbelt moralen som man kan se i kvikklunsj tråden. "nei spiser ikke mat med palmeolje, men å sjekke kosmetikk for palmeolje gidder jeg ikke" og en annen stil "nei jeg er imot barnearbeid, men kjøper klær fra h&m"

Jeg bryr meg veldig om avskoging, så holder meg unna all palmeolje. Når det gjelder klær gir jeg en lang faen. Barnearbeid eller ei. Noen steder er forøvrig barnearbeid en nødvendighet for fattige familier som vil overleve. Jeg bryr meg først og fremst om kloden og naturen. Menneskene kan igrunn bare seile sin egen sjø..

Anonymous poster hash: 05974...40d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett noen som har skrevet det? Ser at folk synes det er vanskelig å unngå det helt og at de ikke vet alt det finnes i, men det er jo nesten umulig i dagens marked. Å ikke bry seg, synes jeg derimot er merkelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vel.. man boikotter kvikklunsj og lilla påske egg mens 7/12 kosmetikk produkter inneholder palmeolje.. vil gjerne se dem som boikotter disse merkene/produktene også

• Liker 1
Skrevet

jeg forstår folk som ikke bruker ting med palmeolje i og bryr seg om regneskogene etc. men er så jævla lei av dobbelt moralen som man kan se i kvikklunsj tråden. "nei spiser ikke mat med palmeolje, men å sjekke kosmetikk for palmeolje gidder jeg ikke" og en annen stil "nei jeg er imot barnearbeid, men kjøper klær fra h&m" Anonymous poster hash: 2c49b...e4c

Helt enig med deg.

"Jeg er imot palmeolje fordi det ødelegger regnskogen"åja?men du har vel 0 problem med å spise kjøtt fra dyr som er foret met kraftfor som inneholder nettopp palmeolje? Er du like imot Dove? Eller annen kosmetikk?

Neida,DET er ikke viktig det..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

vel.. man boikotter kvikklunsj og lilla påske egg mens 7/12 kosmetikk produkter inneholder palmeolje.. vil gjerne se dem som boikotter disse merkene/produktene også

Tror det har med uvitenhet å gjøre. Man tror for eksempel ikke at økokosmetikk inneholder slikt, og det er mye mer skjult, bak ord som "retinylpalmitat" og slikt i liten skrift. Vegetabilsk olje og palmeolje i mat er lett å unngå!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg.

"Jeg er imot palmeolje fordi det ødelegger regnskogen"åja?men du har vel 0 problem med å spise kjøtt fra dyr som er foret met kraftfor som inneholder nettopp palmeolje? Er du like imot Dove? Eller annen kosmetikk?

Neida,DET er ikke viktig det..

jepp! og en av det minst bærekraftige for jordkloden er å spise kjøtt, men de færreste er villige til å bli vegetarianere- selv om det er fullt mulig å få i seg nok proteiner og næring uten kjøtt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jepp! og en av det minst bærekraftige for jordkloden er å spise kjøtt, men de færreste er villige til å bli vegetarianere- selv om det er fullt mulig å få i seg nok proteiner og næring uten kjøtt.

Det kan da hende at folk velger økologisk/grass fed i stedet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan da hende at folk velger økologisk/grass fed i stedet?

mindre tallet er vegetarianere uansett

AnonymBruker
Skrevet

mindre tallet er vegetarianere uansett

Poenget var at de som bryr seg om palmeolje kan kjøpe øko. De trenger ikke å være vegetarianere.

AnonymBruker
Skrevet

Poenget var at de som bryr seg om palmeolje kan kjøpe øko. De trenger ikke å være vegetarianere.

poenget mitt var at de som er så redd for regnskogen, hvorfor er de ikke vegetarianere eller har minst en dag i uka med vegetarmat? siden kjøtt ødelegge jordkloden med tanke på miljøgifter.

Hvis alle i Norge innfører en ekstra kjøttfri dag i uka, gir det kutt i klimagassutslipp som tilsvarer 360.000 biler. Kjøtt fører til 15 ganger så høye klimagassutslipp som grønnsaker.

hvorfor er ikke selve jordkloden like viktig som reinskogene?

• Liker 1
Skrevet

jepp! og en av det minst bærekraftige for jordkloden er å spise kjøtt, men de færreste er villige til å bli vegetarianere- selv om det er fullt mulig å få i seg nok proteiner og næring uten kjøtt. Anonymous poster hash: 2c49b...e4c

Man merker veldig palmeolje problemet når man skal spise vegansk. Det er latterlig at det er palmeolje i mange av de veganske ostene!

Det er umulig å boikotte absolutt alt hele tiden - hva hjelper det hvis man dør i forsøket på å ikke bidra til det som skader verden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

poenget mitt var at de som er så redd for regnskogen, hvorfor er de ikke vegetarianere eller har minst en dag i uka med vegetarmat? siden kjøtt ødelegge jordkloden med tanke på miljøgifter.

Hvis alle i Norge innfører en ekstra kjøttfri dag i uka, gir det kutt i klimagassutslipp som tilsvarer 360.000 biler. Kjøtt fører til 15 ganger så høye klimagassutslipp som grønnsaker.

hvorfor er ikke selve jordkloden like viktig som reinskogene?

Du ser det hele veien at folk egentlig ikke har lyst til å ofre noe for miljøet. Tenk på all flytrafikk som folk sørger for! Og bilkjøring! Når jeg ser barnevogner langs en trafikkert vei er det jo bare å undre seg over at foreldre ikke er så opptatt av barnas helse. Alle i dag vet at babyer kan bli skadd av svevestøv fra biltrafikken.

Og kostholdet! Jeg vet om foreldre med et godt hode kjøper ferdig barnemat. Fullstendig uansvarlig.

Nordmenn er generelt dårlig på kunnskap om helse og kosthold, det merker man når man har bodd noen år i Tyskland og Danmark.

Anonymous poster hash: a74b1...2fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...