Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg merket igår når jeg kledde av meg for å dusje at niplene mine var vonde! Veldig😰..

Jeg har aldri har vondt i niplene eller brystene mine før. Ikke i puberteten og heller ikke før/rundt mensen. Noen gang før nå.

Jeg har også PCOS så jeg har ikke mensen og har ikke hat det på snart 3 år utenom 2 ganger med hjelp av hormonpiller(husker ikke navn). Jeg bruker heller ikke prevensjon, har samboer og ønske om barn, noe jeg trenger hjelp av helsepersonell for og få til.. Men man kan bli gravid uten hjelp også. Jeg har time hos legen på Fredag så skal ta opp det med niplene da.

Grunnen for at jeg skriver her er fordi jeg lurer på om noen har opplevd det samme? Utenom graviditet. Har søkt på Google men det står ikke så mye annet enn at det er tegn på graviditet, pms, puberteten og overgangsalderen. Jeg er 23. Jeg har jo ett ønske om at det kunne være tegn på graviditet da ville jeg blir utrolig glad. Men tenker at det kan være noe annet siden det skal være så vanskelig med oss som har PCOS. Derfor lurer jeg på om noen har opplevd noe lignende? Og om det er verdt å kjøpe en test for å sjekke/utelukke evt.

Håper noen har noe svar og takk på forhånd😊

Anonymous poster hash: 2598e...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nipler?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også PCOS, har faktisk vondt i niplene nå. Men tror det er kroppen som jobber med alle hormonene våres. Mine er hvert fall opp og ned, tatt mange eggløsningstester som er positive mange ganger gjennom en syklus. Gjerne oppdater etter du har vært hos legen! :)

Anonymous poster hash: b15a5...e93
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også PCOS, er 23 år, og mine brystvorter blir som regel vonde og ømme når jeg har eggløsning. Kanskje det er det som er på gang hos deg? Jeg har lange og ustabile sykluser, så de gangene jeg faktisk får eggløsning merker jeg det godt. Jeg har vært hos gynekolog og fått påvist eggløsning, og da har symptomene mine blant annet vært vonde brystvorter - og mensen har kommet (for alvor) to uker etter. Gynekologen min sa også at hvis man kjenner at man har mensen, altså at man opplever ubehag og smerter ifbm mensen, så har man mest sannsynlig hatt eggløsning.

Jeg har forøvrig også opplevd å ha vonde brystvorter og få positiv graviditetstest. Da var brystvortene vonde helt fra eggløsning og fram til ikm, så ble hele brystet ømt da mensen ikke kom. Så hvis det vedvarer kan det jo være tegn på at noe er på gang. Eller det kan bety at kroppen prøver og prøver å få til eggløsning. Vanskelig å si. Hos meg viste det seg uansett å være en såkalt kjemisk graviditet - begynte å blø 4 dager etter positiv test.

Vonde brystvorter er i alle fall tegn på at et eller annet skjer med hormonbalansen. Men igjen - det kan jo være så mangt for oss med pcos :P

Anonymous poster hash: f6fcf...7cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...