Gå til innhold

hvordan bli "fast i fisken" igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dame, 30 år og etter jeg fikk barn har jeg slurvet med både trening og kosthold, noe som har ført til at jeg har dvask mage og grevinneheng på armene. Jeg er ikke feit,men det man kan kalle "slankfeit" med litt lut kroppsholdning.

Hvordan kan jeg bli kvitt magefettet, noen andre treningsmetoder enn situps?

Ødelegger snus for trening og resultater?

Trenger tips til egentrening og kosthold for å gå ned i vekt og bli strammere i kroppen :)

Anonymous poster hash: 24ffd...874

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Situps har ingen innvirkning på magefettet, dropp dette og tren heller jogging/gåing i høyt tempo (avhengig av form), svømming, sykling osv. Snus har ingen negativ innvirkning. Styrketrening er også lurt for variasjon + økt hvileforbrenning.

Til å begynne med burde du finne ut hvor mye du forbrenner per dag, og beregne ca 500 kcal under dette per dag. Dette vil føre til 0,5kg vektnedgang i uken. Om du ikke gidder å telle kalorier prøv i hvert fall å ha omtrentlig oversikt. De enkleste måtene å kutte kalorier på er nok å redusere inntaket av flytende kalorier (juice, brus, melk, olje, alkohol osv) og kutte sukkerinntaket (i første rekke godteri, men også mye sukker i f.eks syltetøy, frokostblandinger osv).

Du kan i teorien gå ned i vekt uansett hva du spiser, så lenge du holder deg under hva du forbrenner av kalorier, men for å være sunn og føle deg mett så burde du spise mest mulig sunt. Altså velg rent og magert kjøtt (sjekk fettinholdet), fisk, spis nok frukt, bær og grønnsaker (vær obs på at mange spiser for mye frukt som også har mer kalorier, og for lite grønnsaker), spis grovt brød i stedet for lyst, havregryn i stedet for sukret frokostblanding, velg naturell yoghurt eller yoghurt med kunstig søtning i stedet for sukret osv.

Endret av Meeh
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Ned med fettprosent opp med muskelmasse.

Treng tung styrke helkroppsprogram 3 gagner i uka kombinert med godt kosthold så vil du merke forskjell om 6 uker.

Endret av Runforit
  • Liker 1
Gjest Vena Cava
Skrevet (endret)

jogging/kardio + styrketrening. For at musklene skal vises må fettprosenten ned.

Så spiser du sunt og variert, og pass på inntaket. Men spis heller ikke for lite om du ønsker at musklene skal vokse/vedlikeholdes.

I helga bør man ha lov til å kose seg litt ekstra synes jeg da. Jeg har lørdag som min kosedag. Spiser ikke alt av kalorier jeg kommer over, men går ikke rundt med dårlig samvittighet fordi jeg spiste en hamburgertallerken eller litt smågodt.

Hvis man faktisk LIKER sunn mat som f.eks fisk, grønnsaker, salat, bønner, kjøtt, egg, avocado, frukt, etc, og faktisk gidder å lage middagen selv, så er det ikke så vanskelig å få en sunn livsstil som veldig mange tror!

Sunt kosthold er alt annet enn kjedelig, man må bare bruke fantasien. Man kan så og si spise som før, bare lage rettene til sunnere versjoner.

Som f.eks jeg som har kuttet pasta og poteter i hverdagen (men noen unntak selvfølgelig), lager isteden en god grønnakspure, eller tomatsalat med olivenolje, mozzarella og rødløk, eller så kutter jeg opp gulrot og annet godt jeg finner i kjøleskapet i terninger og steker det i pannen eller i ovnen. Lage suppe selv fra grunnen av er også superenkelt og supersunt. Det er så masse muligheter, man må bare bruke hodet og tenke nytt :)

Lykke til!

Endret av Hakkepeiling
AnonymBruker
Skrevet

Ned med fettprosent opp med muskelmasse.

Treng tung styrke helkroppsprogram 3 gagner i uka kombinert med godt kosthold så vil du merke forskjell om 6 uker.

Har du eksempler på effektive,tunge øvelser for nybegynnere?

Anonymous poster hash: c86b8...b64

Skrevet

Situps har ingen innvirkning på magefettet, dropp dette og tren heller jogging/gåing i høyt tempo (avhengig av form), svømming, sykling osv. Snus har ingen negativ innvirkning. Styrketrening er også lurt for variasjon + økt hvileforbrenning.

Til å begynne med burde du finne ut hvor mye du forbrenner per dag, og beregne ca 500 kcal under dette per dag. Dette vil føre til 0,5kg vektnedgang i uken. Om du ikke gidder å telle kalorier prøv i hvert fall å ha omtrentlig oversikt. De enkleste måtene å kutte kalorier på er nok å redusere inntaket av flytende kalorier (juice, brus, melk, olje, alkohol osv) og kutte sukkerinntaket (i første rekke godteri, men også mye sukker i f.eks syltetøy, frokostblandinger osv).

Du kan i teorien gå ned i vekt uansett hva du spiser, så lenge du holder deg under hva du forbrenner av kalorier, men for å være sunn og føle deg mett så burde du spise mest mulig sunt. Altså velg rent og magert kjøtt (sjekk fettinholdet), fisk, spis nok frukt, bær og grønnsaker (vær obs på at mange spiser for mye frukt som også har mer kalorier, og for lite grønnsaker), spis grovt brød i stedet for lyst, havregryn i stedet for sukret frokostblanding, velg naturell yoghurt eller yoghurt med kunstig søtning i stedet for sukret osv.

Når har sit-ups effekt? Jeg har ikke mye magefett og skulle gjerne strammet opp litt. Hadde også vært fint med et hint av magemuskler. Hvor ofte bør man trene mage for å oppnå effekt?
Skrevet

Når har sit-ups effekt? Jeg har ikke mye magefett og skulle gjerne strammet opp litt. Hadde også vært fint med et hint av magemuskler. Hvor ofte bør man trene mage for å oppnå effekt?

Sit-ups fører til muskelvekst hvis belastningen på musklene er stor nok, er belastningen såpass liten at du klarer noe mer enn 15 repetisjoner av en øvelse trener det mest utholdenhet, og vil ikke øke muskeltversnittet nevneverdig. Det som er nøkkelen til å få magemuskler er for hver økt å trene med litt høyere belastning enn tidligere. Økt belastning kan en få ved å bruke magemaskin, ta tyngre mageøvelser, ta sit-ups med vekt osv. Er dog litt mer tricky enn ved andre muskelgrupper. Du vil ha effekt av all trening, men for raske resultater er det nok greit å ha som mål minst to-tre ganger i uken. Magemusklene kan man i prinsippet trene hver dag.

Skrevet

Sit-ups fører til muskelvekst hvis belastningen på musklene er stor nok, er belastningen såpass liten at du klarer noe mer enn 15 repetisjoner av en øvelse trener det mest utholdenhet, og vil ikke øke muskeltversnittet nevneverdig. Det som er nøkkelen til å få magemuskler er for hver økt å trene med litt høyere belastning enn tidligere. Økt belastning kan en få ved å bruke magemaskin, ta tyngre mageøvelser, ta sit-ups med vekt osv. Er dog litt mer tricky enn ved andre muskelgrupper. Du vil ha effekt av all trening, men for raske resultater er det nok greit å ha som mål minst to-tre ganger i uken. Magemusklene kan man i prinsippet trene hver dag.

Jeg er i startfasen når det kommer til trening. Pleier å ta 10 x 3 vanlige situps, 10 x 4 full sit-ups, 10 x 2 annen type sit-up.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...