AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Kun 10% av par med barn etter brudd velger å avtale "delt bosted og50/50": gjerne er disse 10% blant samfunnets ressurssterke. Hadde vært interessant å vite hvor mange "her" som har avtalt delt bosted med 50/50? Noen ytterst få eller overraskende mange?Anonymous poster hash: 68874...cd6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Vi har delt bodsted. Er velholdt rustet begge to. Men mener ikke økonomisk, men vi krangler ikke om noe rundt ungene. Vi blir raskt enige og er flinke å hjelpe hverandre om det er noe.Anonymous poster hash: f5f3c...6d3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Vi har delt bodsted. Er velholdt rustet begge to. Men mener ikke økonomisk, men vi krangler ikke om noe rundt ungene. Vi blir raskt enige og er flinke å hjelpe hverandre om det er noe.Anonymous poster hash: f5f3c...6d3 Signerer. Alt fungerer godt.Anonymous poster hash: fcb47...28c
Aomame Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Jeg er lykkelig gift med min mann, men jeg vokste opp med 50/50 deling etter at mine foreldre skilte seg.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Jeg er lykkelig gift med min mann, men jeg vokste opp med 50/50 deling etter at mine foreldre skilte seg. Gikk det greit? Har du noen gode råd til oss med 50/50-delt bosted - foreldrene er naboer?Anonymous poster hash: 24886...fac
peppermyntete Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 Gikk det greit? Har du noen gode råd til oss med 50/50-delt bosted - foreldrene er naboer?Anonymous poster hash: 24886...fac Jeg vokste opp med 50/50 og mine beste tips er å ha dobbelt av diverse klær og ikke la et stemonster flytte inn. Selv vokste jeg opp med en stemor som ikke kunne fordra meg og som var sjalu på meg fordi faren min brukte tid på meg. Slike mennesker hører ikke hjemme i et forhold der den andre parten har barn fra før. Med stemonster mener jeg både stemor og stefar forresten.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Jeg vokste opp med 50/50 og mine beste tips er å ha dobbelt av diverse klær og ikke la et stemonster flytte inn. Selv vokste jeg opp med en stemor som ikke kunne fordra meg og som var sjalu på meg fordi faren min brukte tid på meg. Slike mennesker hører ikke hjemme i et forhold der den andre parten har barn fra før. Med stemonster mener jeg både stemor og stefar forresten. Høres fornuftig ut. For vår del har vi 50/50 delt bosted og ingen har ny kjæreste. Virker ikke som om det kommer til å skje med det første, vi har det bra som vi har det. Er vi ekstremt heldige vil det aldri flytte inn en "fremmed" til noen av oss! I beste fall får de være en kjæreste som bor i EGEN bolig.Anonymous poster hash: 24886...fac
Aomame Skrevet 24. mars 2015 #8 Skrevet 24. mars 2015 Gikk det greit? Har du noen gode råd til oss med 50/50-delt bosted - foreldrene er naboer?Anonymous poster hash: 24886...fac Ja, det gikk fint Mine foreldre bodde rett i nærheten av hverandre og var generelt sett flinke til å se våre behov. Det tror jeg var viktig for å få det til å funke.
peppermyntete Skrevet 24. mars 2015 #10 Skrevet 24. mars 2015 Høres fornuftig ut. For vår del har vi 50/50 delt bosted og ingen har ny kjæreste. Virker ikke som om det kommer til å skje med det første, vi har det bra som vi har det. Er vi ekstremt heldige vil det aldri flytte inn en "fremmed" til noen av oss! I beste fall får de være en kjæreste som bor i EGEN bolig.Anonymous poster hash: 24886...fac Det går fint an å flytte inn med den nye kjæresten etter hvert. Man må bare sørge for at alle kjenner hverandre godt nok først og finne ut om familien faktisk funker i hverdagen. Da er jo ikke den nye kjæresten (med evt. Barn) fremmed lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #11 Skrevet 24. mars 2015 Eldste barna her er 50/50 Hvor gamle er de og hva syns de om ordningen?Anonymous poster hash: b0be2...cf9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #12 Skrevet 24. mars 2015 Det går fint an å flytte inn med den nye kjæresten etter hvert. Man må bare sørge for at alle kjenner hverandre godt nok først og finne ut om familien faktisk funker i hverdagen. Da er jo ikke den nye kjæresten (med evt. Barn) fremmed lenger. Vet ikke...er faktisk skeptisk til det. Fint st det går bra med mange å flytte inn men selv håper jeg på separate boliger-mener det er best 😉Anonymous poster hash: 24886...fac
peppermyntete Skrevet 24. mars 2015 #13 Skrevet 24. mars 2015 Vet ikke...er faktisk skeptisk til det. Fint st det går bra med mange å flytte inn men selv håper jeg på separate boliger-mener det er best 😉Anonymous poster hash: 24886...fac Selvfølgelig, spesielt mens barna er små. Men man vil jo gjerne kunne tilbringe hverdagen sammen som kjærester etter hvert også vil jeg tro.
Daiquiry Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 Har 50/50 delt omsorg, ikke delt bosted. Hun har kun adresse hos meg. Fungerer ypperlig.
Lillie Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 Vi har delt bodsted. Er velholdt rustet begge to. Men mener ikke økonomisk, men vi krangler ikke om noe rundt ungene. Vi blir raskt enige og er flinke å hjelpe hverandre om det er noe.Anonymous poster hash: f5f3c...6d3 Signerer denne. Vi bor rimelig nært hverandre (10 minutters gåtur). Ingen av oss har etablert oss på nytt, og ingen av oss har noen kjæreste nå. Vi hjelper hverandre ofte, og det er aldri et problem å ha barna hos meg hvis det er pappauke eller omvendt. Det eneste vi passer på er at de overnatter hos den respektive når de skal (men på dagtid/ettermiddagstid "låner" vi dem ofte). Dette fungerer fint, det eneste er at vi regner med å utvide det til to uker i strekk i stedet for en uke. Slik blir det forhåpentligvis litt mer ro for ungene (en uke går jo veldig fort).
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #16 Skrevet 25. mars 2015 Høres fornuftig ut. For vår del har vi 50/50 delt bosted og ingen har ny kjæreste. Virker ikke som om det kommer til å skje med det første, vi har det bra som vi har det. Er vi ekstremt heldige vil det aldri flytte inn en "fremmed" til noen av oss! I beste fall får de være en kjæreste som bor i EGEN bolig.Anonymous poster hash: 24886...fac Det er ikke så attraktive betingelser du setter for evt ny partner da, men noen vil jo være i samme situasjon. Jeg ville nok ikke vært sammen med min mann om han ikke var åpen for å ha et normalt forhold og ønsket å være familie med meg også.Anonymous poster hash: f84b0...dcd
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #17 Skrevet 25. mars 2015 Jeg har 50/50. Jeg og eks samarbeider bra og snuppa trives med ordningen. Hun er 12 år. Vi bor begge i gangavstand til skolen. Både jeg og eks har ny kjæreste. Jeg har snart vært i et forhold i to år. Blir ikke aktuelt å flytte sammen med det første selvom snuppa har sagt at det er greit for henne. Koser meg med å ha uka med henne alene. Eksen har hatt kjæreste i ca 6 mnd. De er sammen hele tiden og kommer sikkert til å flytte sammen ganske fort. Snuppa sier det er greit. Jeg sliter litt mer. Synes de beveger seg litt fort i svingene. Så lenge snuppa ikke lider holder jeg kjeft. Det viktigste for meg er at hun har det bra og hun tjener ingenting på at mor og far får et dårligere forhold. Jeg liker ordningen delt bosted, men hadde det ikke passet for snuppa så hadde vi endret ordningen. Anonymous poster hash: 70fd8...d33
minister-mio Skrevet 25. mars 2015 #18 Skrevet 25. mars 2015 Hvor gamle er de og hva syns de om ordningen?Anonymous poster hash: b0be2...cf9 tenåringer og de er fornøyde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå