AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Datteren vår blir snart fem år og skal invitere til bursdag snart. Vi skal invitere alle jentene i barnehagen. Problemet er at hun også leker med en gutt i barnehagen som vi også har litt kontakt med på fritiden. Han var i hennes forrige bursdag som eneste gutt. Når vi i år sier at vi skal invitere han, så vil hun ikke invitere han. Hun vil ha ren jentebursdag. Så nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre, skal vi tvinge henne til å invitere han eller er det noe hun skal få bestemme selv? og hvis vi ikke inviterer han så hva skal vi si til foreldrene hans som vi kjenner litt, men ikke godt nok til at dette ikke kan bli kleint. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 602df...744
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Dette er 5-åringer for små til å bestemme selv. Jeg hadde fortalt datteren min at hun hadde blitt lei seg om hun ikke fikk komme i bursdagen til noen hun var god venn med, og at vi ikke vil gjøre andre lei seg. Anonymous poster hash: 96dfc...2dc 1
Harlekin Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Den der er vrien. Min datter er selv bestevenn med en gutt, så her kunne vi ikke ha ren jente- eller guttebursdag. Ikke ville hun det heller, heldigvis. Her inviterte vi alle på avdelingen. Har dere mulighet til å invitere alle innenfor samme gruppen, jenter og gutter? Hvorfor er det så viktig for henne at det skal bli ren jentebursdag, er det andre i barnehagen som bare har jente- og guttebursdager? Hvorfor vil hun ikke invitere ham? Jeg synes egentlig at han ikke skal ekskluderes, og at dette er en gyllen anledning til å lære datteren deres at man ikke skal holde folk utenfor. Samtidig kan det jo bli vrient dersom hun forteller ham at hun ikke vil han ham i bursdagen.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Hvofor vil hun ha ren jentebursdag? Hvis hun vil ha et veldig jentete tema, med rosa dllldall ovrealt og jentete leker, og tror at hun må gi avkall på det hvis det kommer en gutt, så er det jo bare å fortelle henne at temaet bestemmer hun selv, og så er det opp til gutten å velge om han vil gå i en rosa prinsesse/enhjørning/sukkersøt jentebursdag eller ei. Anonymous poster hash: 2cbb4...495
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Eventuelt så går de jo an å invitere gutten i bursdagen, og så invitere jentene til en liten jentefest o.l noen uker senere. Ikke noen store greier som en fødselsdagsfeiring selvsagt, bare som en liten lekesamling bare for jenter og noe enkelt å spise, som en frisk smoothie, og så er det tid for å dra hjem? Anonymous poster hash: 2cbb4...495
Miss moneypenny Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 Det er da helt legitimt å ha en jentebursdag selvom man har en guttevenn. Vi er i ganske lik situasjon, bortsett fra at denne gutten til tider er ganske slem mot henne, så her har valget vært enkelt. Men kan dere ikke feks invitere jentene i selve selskapet, så kan dere invitere gutten dagen etter/ på kvelden til kaker og lek? Evt ta de to med på kino/ bading/ tur i skogen, grille pølser og kalle det bursdagsfeiring?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Ts her. I hennes årskull er de ca 10 jenter som leker godt sammen. De inviterer hverandre til bursdag og alle har hatt rene jentebursdager og min datter var den eneste som inviterte en gutt i fjor. Gutten brydde seg ikke om at han var eneste gutt, men jentene ertet han og han slo tilbake. Og så har alle jentene prinsessebursdager med mye rosa og dill dall. Vi regner med at han vil komme selv om det er prinsessetema. Vi har hele tiden sagt at vi skal invitere han og at det ikke går an å ikke invitere han fordi han blir lei seg. Hun holder på sitt at hun ikke vil ha han der fordi han er gutt og han slår, men tror nok også det er fordi ingen av de andre jentene har gutter i sine bursdager. Vi har ikke plass til å invitere hele avdelingen hennes heller, for de er vel 25. Så vi er litt rådville, vil ikke ekskludere han. Anonymous poster hash: 602df...744
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #8 Skrevet 24. mars 2015 Det er da helt legitimt å ha en jentebursdag selvom man har en guttevenn. Vi er i ganske lik situasjon, bortsett fra at denne gutten til tider er ganske slem mot henne, så her har valget vært enkelt. Men kan dere ikke feks invitere jentene i selve selskapet, så kan dere invitere gutten dagen etter/ på kvelden til kaker og lek? Evt ta de to med på kino/ bading/ tur i skogen, grille pølser og kalle det bursdagsfeiring? Det var en god ide, men tror du da foreldrene hans vil bli fornærmet hvis vi velger å invitere han på bursdagskos dagen etter og ikke til selve selskapet. Hvordan forklarer man det evt til foreldrene hans? Anonymous poster hash: 602df...744
Harlekin Skrevet 24. mars 2015 #9 Skrevet 24. mars 2015 Ts her. I hennes årskull er de ca 10 jenter som leker godt sammen. De inviterer hverandre til bursdag og alle har hatt rene jentebursdager og min datter var den eneste som inviterte en gutt i fjor. Gutten brydde seg ikke om at han var eneste gutt, men jentene ertet han og han slo tilbake. Og så har alle jentene prinsessebursdager med mye rosa og dill dall. Vi regner med at han vil komme selv om det er prinsessetema. Vi har hele tiden sagt at vi skal invitere han og at det ikke går an å ikke invitere han fordi han blir lei seg. Hun holder på sitt at hun ikke vil ha han der fordi han er gutt og han slår, men tror nok også det er fordi ingen av de andre jentene har gutter i sine bursdager. Vi har ikke plass til å invitere hele avdelingen hennes heller, for de er vel 25. Så vi er litt rådville, vil ikke ekskludere han.Anonymous poster hash: 602df...744 OT, men jeg synes det er synd at alle jentene skal ha prinsessebursdag. Blir det ikke litt kjedelig, da? Min jente hadde Angry Birds som tema Misforstå meg rett, selvfølgelig skal bursdagsbarnet få velge innhold i bursdagen sin, men håper det ikke blir sånn kultur at alt skal være prinsessete. Er de 25 i samme aldersgruppe, eller 25 på avdelingen?
Luckiness Skrevet 24. mars 2015 #10 Skrevet 24. mars 2015 Jeg ville invitert til jentebursdag. Det er jo tydelig at det er dette hun ønsker. Om gutten får greie på det, så er det et godt nok svar å si at hun ønsket å invitere alle jentene. Hun kan heller ha en liten feiring med denne guttevennen utenom. Kanskje dere kan bake kake sammen hjemme og så kan de kose seg etterpå eller noe? Tviler på at det vil gå inn på gutten at hun skal ha jentebursdag uten han. Spesielt ikke dersom de får sin egen "feiring". Da vil kanskje dette uansett være gjevere for gutten enn en jentebursdag. Tror også foreldrene hans vil forstå dette. Har deres jente blitt invitert i hans bursdag?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #11 Skrevet 24. mars 2015 OT, men jeg synes det er synd at alle jentene skal ha prinsessebursdag. Blir det ikke litt kjedelig, da? Min jente hadde Angry Birds som tema Misforstå meg rett, selvfølgelig skal bursdagsbarnet få velge innhold i bursdagen sin, men håper det ikke blir sånn kultur at alt skal være prinsessete. Er de 25 i samme aldersgruppe, eller 25 på avdelingen? Enig i at prinsessebursdag blir litt kjedelig når alle har det ja, hadde et annet tema i fjor, men nå har hun blitt så stor at hun vil bestemme mer selv og selv om vi sier at alle andre har det, så vil hun ha det helt likt. Så vi får se hva vi klarer å overtale henne til i år;) De er 25 på hele avdelingen. Anonymous poster hash: 602df...744
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #12 Skrevet 24. mars 2015 Jeg ville invitert til jentebursdag. Det er jo tydelig at det er dette hun ønsker. Om gutten får greie på det, så er det et godt nok svar å si at hun ønsket å invitere alle jentene. Hun kan heller ha en liten feiring med denne guttevennen utenom. Kanskje dere kan bake kake sammen hjemme og så kan de kose seg etterpå eller noe? Tviler på at det vil gå inn på gutten at hun skal ha jentebursdag uten han. Spesielt ikke dersom de får sin egen "feiring". Da vil kanskje dette uansett være gjevere for gutten enn en jentebursdag. Tror også foreldrene hans vil forstå dette. Har deres jente blitt invitert i hans bursdag? Ja hun ble invitert, men var syk så vi fikk ikke sett/hørt om det var andre jenter der. Kanskje en god ide å invitere han til bursdagskos, blir sikkert hyggeligere for begge, må tenke litt mer på det før vi bestemmer oss helt Anonymous poster hash: 602df...744
peppermyntete Skrevet 24. mars 2015 #13 Skrevet 24. mars 2015 Det var en god ide, men tror du da foreldrene hans vil bli fornærmet hvis vi velger å invitere han på bursdagskos dagen etter og ikke til selve selskapet. Hvordan forklarer man det evt til foreldrene hans? Anonymous poster hash: 602df...744 Er det ikke bare å si til foreldrene at dere skal ha jentebursdag den dagen, men gjerne vil invitere han til å feire med *sett inn aktivitet* den og den dagen? Hvis foreldrene blir fornærmet av dette er det deres problem og ikke ditt synes jeg. 1
Miss moneypenny Skrevet 24. mars 2015 #14 Skrevet 24. mars 2015 Det var en god ide, men tror du da foreldrene hans vil bli fornærmet hvis vi velger å invitere han på bursdagskos dagen etter og ikke til selve selskapet. Hvordan forklarer man det evt til foreldrene hans? Anonymous poster hash: 602df...744 At man skal ha jentebursdag og ikke har plass til alle jentene og alle guttene, men allikevel gjerne vil markere dagen med deres sønn og ta han med på noe morsomt? 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå