Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er på utkikk etter nye jeans! Min favoritt-modell: Lee Felton har selvfølgelig gått ut :veldigsur:

Noen som vet om en modell som ligner? Jeg syns det er utrolig slitsomt å prøve bukser, så det hadde vært så greit med noen tips på veien...

Altså: jeg vil ha mørke jeans som er ganske lave på livet, med bootleg. Baklommene må ikke ende langt nedenfor rompa og må være passe store. Er ikke så glad i stretch, men kan kanskje overbevises.

Ellers er jeg slank og har smale, men "kvinnelige" hofter og ganske korte bein (Er bare 1,60 :sur: )

Hva er din favoritt-modell og kroppsfasong?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tristessa
Skrevet

Har Lee Desoto på meg i skrivende stund, og de er ganske like de du beskriver. Det er 2% stretch i dem, men det gjør dem bare mer mye og behagelige synes jeg.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har IKKE slik fasong (har mer gutteaktige smale hofter), men det høres for meg ut som du beskriver Leola fra Lee.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Desoto har jeg prøvd, og de var ikke så verst. Lurer på om de kanskje finnes uten stretch også. Leola mener jeg å huske er litt vel "kvinnelige" i fasongen ellers så var det noe rart med lommene. Har i hvertfall sett på de, og ikke tatt meg bryet med å prøve de. Kanskje jeg burde det...?

Har egentlig lyst til å prøve et annet merke. Innbiller meg at Lee ikke er verdens beste kvalitet, selv om de er veldig fine og forholdsvis dyre.

Et dumt, lite spørsmål: Er Killah Babe, Miss Sixty og Fornarina "fjortis-merker"? Er det noen andre merker som er det?

Gjest Ethereal
Skrevet

Killah Babe og Miss Sixty er i hvertfall populære blant fjortiser. Fornarina også, tildels, men de er mer nøytrale. Alle disse er relativt dyre, dvs fra 900 og oppover--og lange i beina, siden de kun kommer i én lengde. Hva med Diesel? De har en fin modell som heter Rame, som koster rundt 900 eller 1000.

Gjest Anonymous
Skrevet
Killah Babe og Miss Sixty er i hvertfall populære blant fjortiser. Fornarina også' date=' tildels, men de er mer nøytrale. Alle disse er relativt dyre, dvs fra 900 og oppover--og lange i beina, siden de kun kommer i én lengde. Hva med Diesel? De har en fin modell som heter Rame, som koster rundt 900 eller 1000.[/quote']

Disse Fornarina buksene, passer de til jenter med former?

Skrevet

Miss Sixty er vel litt fjortiss.

Men fornarina ser jeg massevis av jenter på min alder (22) og oppover gå i.

De er også litt mer nøytrale som Ethereal sa.

Men om de passer til jenter med former?

Tja...har former selv jeg og bruker disse buksene.

Favoritt buksene mine utenom Lee :-)

Gjest Ethereal
Skrevet

Jenter med former....hva er nå det? Jeg er tynn, har smale hofter og bruker str 25" eller 26" i jeans. Allikevel har jeg ikke guttefigur, for jeg har jo pupper og antydning til midje.

Jeg har for lite former for Leola, for eksempel. 26" er for stor for meg, men kjempefin på de aller fleste andre. Felton, derimot, fikk jeg flat rumpe av, noe jeg ikke liker (jeg trener mye og er muskuløs). Av Leola og Felton synes jeg Leola er finest, men det hjelper lite når den ikke passer meg. Enkelte vil kanskje synes den er litt lav i livet, men den er lengre bak enn foran, for å unngå "rørleggerrumpe".

Men om Fornarina og co passer dem som har MYE former, vet jeg ikke. De er ofte små i størrelsene, i hvertfall. Jeg liker Fornarina Flirt, den passer meg perfekt, men er smal i fasongen og ettersittende, og ikke noe vidde i leggen.

Moralen: du må rett og slett prøve ulike modeller, til du finner en du liker.

Gjest Anonymous
Skrevet
Takk for svar!

Desoto har jeg prøvd, og de var ikke så verst. Lurer på om de kanskje finnes uten stretch også.

Jeg har gaatt over til desoto etter at felton gikk ut. Fornoeyd!! Uten stretch. Det finnes! De er ganske like..

Gjest Ethereal
Skrevet

Har ikke Desoto mindre sleng i beina enn Felton? Etter mine standarder, er begge to ganske høye på livet, men det kommer an på smak og behag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min favoritt er nudie. Jeg bruker 30 i livet og 32 i lengden. Er 167 cm. For meg er den perfekt.

Gjest the imp
Skrevet

Lee får du tak i blant annet på BikBok og på JC. Vil vel nesten tro de har dem på Carlings også?

Skrevet

OK, takk for svar. :)

Hvilken pris ligger de på forresten, og har de veldig mørkeblå bukser?

*skal ut og shoppe klær til ny jobb*

Gjest Ethereal
Skrevet

Tror Leola koster enten 699,- eller 799,- (husker ikke).

Skrevet

Ingen som bruker gode gamle Levi's lenger da?

Er jeg helt ut, jeg da...

Gjest Anonymous
Skrevet
Ingen som bruker gode gamle Levi's lenger da?

Er jeg helt ut, jeg da...

Lurer på hvor fin jeg syns 501 er hvis jeg prøver den nå... :P

Har en 529 som er sånn ok minus. Syns at stoffet er litt for tykt (eller varierer det fra modell til modell?). Sitter ikke så fint som f.eks Lee og Fornarina som er litt tynnere i stoffet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Leste et sted at Miss Sixty var for fjortiser??!!!

Unnskyld, men følger dere ikke med i verden?? Miss Sixty er på full fart opp igjen for litt eldre enn de på 14.

Dessuten har jeg lagt merke til mange på min alder (28) som går med Miss Sixty.

Tror dere som tenker at Miss Sixty er for fjortiser bør sjekke opp hva som skjer i verden, og ikke bare i Norge. Man skal ikke lenger enn til Køben eller Stockholm for å se at Miss Sixty ikke er for fjortiser. (Var forresten i New York og så en Miss Sixty butikk der, ikke mange under 18 som handlet der...)

Bare et lite tips til dere fashion-menneskene, som burde følge mer med!!!

PS: Ikke vondt ment, bare tips for de som vil være tidlig ute! :wink:

Skrevet

Etter å ha prøvd Lee Leola (etter tips her), endte jeg opp med noe lavt selvbilde, helt til jeg prøvde et par Levis bukser i modell 529. De var akkurat slik jeg ville ha. Ikke superlave i livet, så min ikke helt flate mage hang ut, slik de gjorde med Leola, men ikke sånn skjule-navlen-høyde heller. Perfekte. Bootcut. Stretch, som jeg ville ha. Kjøpte dem i 31'', men de har nesten videt seg ut litt for mye allerede. (Hadde tenkt på 32'', men dama i butikken fikk meg til å kjøpe 31'', og glad er jeg for det.)

Jeg synes nesten stoffet er litt tynt i mine. Er 1,60 høy og medium slank, og jeg synes at bena blir litt ekstra lange i disse buksene. (I hvertfall hvis jeg har på høye hæler.)

Kjøpte mine på JC på Oslo City, og fikk masse hjelp av en hyggelig jente der. Vurderer å kjøpe et nytt par i mørkere stoff, når jeg bare får lønn.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...