AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Har PCOS. Fått beskjed om at jeg skal ta blodprøve tidelig i syklusen, så skal jeg til GU å få resept på Pergo. Problemet mitt er at mensen aldri kommer. Er på syklusdag 50 nå og det kan ta mange dager til før jeg evt. får mensen. Så skal jeg inn til GU for å få resept på Pergo, så må jeg vel vente på mensen igjen før jeg kan starte med Pergo! Dette kan ta så lang tid! Noen som har sluppet å ta den blodprøven på syklusdag 3 og fått Pergo likevel? Vet ikke om det går ann å ringe dit og høre? Får vel bare snakket med noen sekretærer da, eller får man snakke med GU? Forsøkt meg med eggløsningstester og temp denne syklusen, eggløsningstestene går opp og ned som bare det. Tempen holder seg nogenlunde stabil. Har vel ikke noe EL da Blir så deprimert av å sitte og vente og vente.. Føler tiden går i fra meg! Tips, råd? Anonymous poster hash: 8b6ae...79b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Føler med deg. All denne ventingen er tortur! Jeg fikk pergo uten å ha tatt blodprøve først. Anonymous poster hash: c05fd...2e4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 GU står for gynekologisk undersøkelse, ikke for gynekolog. Jeg har ingen erfaring med Pergo, og har normal sykluslengde til tross for pco. Skjønner godt at det blir ekstra frustrerende når ting blir så uforutsigbart og det blir så mye venting. Det positive er jo at de tenker at Pergo kan få deg i mål, mens det ikke var vits for meg og jeg gikk måtte nokså rett på ivf.Anonymous poster hash: 8a03c...870
miore Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 (endret) Har du vanligvis såpass lange perioder mellom hver mens? I så fall er det ikke sikkert du har eggløsninger i det hele tatt, i alle fall ikke hver gang. Da jeg startet på pergotime hadde jeg verken mens eller sykluser, og hadde ikke hatt det siden jeg sluttet på pillen 8 måneder tidligere. Da dro jeg til gynekologen, og fikk tatt blodprøvene samtidig som at jeg fikk provera (et progesteron jeg tok i 10 dager for å få en bortfallsblødning, samme type "mens" man har når man går på p-piller) og pergotime, som jeg skulle starte med i løpet av blødningsperioden (for min del dag 5, men har hørt mange starter dag 3 også). Fikk beskjed om at det var greit å ta blodprøvene siden jeg uansett visste at jeg ikke var i lutealfasen av syklusen min (i og med at jeg ikke hadde eggløsninger, hadde jeg heller ikke lutealfaser), og blodprøvene ga relevante hormonnivåer selv om jeg var på "syklusdag 244" eller deromkring Dersom du ikke kan ordne alt dette hos gynekologen samtidig slik jeg fikk, kan du kanskje høre med ham/henne om muligheten for å skrive ut provera eller liknende for å få restartet syklusen din, slik at resten (blodprøver og pergotime) kan gjøres i riktig rekkefølge? Endret 24. mars 2015 av miore
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Jeg var nylig hos gynekolog. Jeg har PCO. Masse cyster på eggstokkene!! Jeg har begynt på provera. Skal ta blodprøve dag tre, når jeg får mensen. Og deretter skal jeg begynne på Femar. Ellers har jeg begynt på metformin også. Anonymous poster hash: ab42d...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå