AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 I dag har hunden vært på to turer. Den første var kun på 20 min, men den andre var på nærmere 90 minutter der hun fikk løpe løs hele tiden, hadde søksøvelser, vi lekte og hun fikk leke med en annen hund. Da vi kom hjem trente vi litt på triks før hunden sov noen timer. Vi kjørte en ny kort økt med søk og trening på 20 min da hun våknet. Nå sutrer hun fordi jeg ikke vil leke med leken hun har hentet. Ville du trent, gått tur eller tenkt at hunden har fått nok for en stund? Hun skal selvfølgelig ut i kveld før vi legger oss og har vært ute så er ikke fordi hun må tisse at hun sutrer. Anonymous poster hash: 7584c...64a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Jeg ville ignorert rett og slett, noen hunder må lære seg å slappe av. Har du trent inn "gå og legg deg"-kommando? Isåfall er dette et godt tips. En hund dør ikke av å kjede seg litt. Anonymous poster hash: 1aa6a...246
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Jeg ville ignorert rett og slett, noen hunder må lære seg å slappe av. Har du trent inn "gå og legg deg"-kommando? Isåfall er dette et godt tips. En hund dør ikke av å kjede seg litt. Anonymous poster hash: 1aa6a...246 Det var det jeg også tenkte. Jeg merker hun krever enormt mye av meg for tiden fordi jeg er sykemeldt og derfor er hjemme hele dagen. Vet at hun sover når vi er borte sånn ellers. Hun har en "gå på plass"-kommando så får bruke den. Takk for at du tok deg tid til å svare. Anonymous poster hash: 7584c...64a
Tabris Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Jeg ville ignorert. Kjempeflotte aktiviteter du har gitt henne, og det er like viktig at hun lærer seg å finne roen som det er å få godt med aktivisering.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Det samme skjedde i dag. Kan det være fordi jeg går hjemme? Det virker som om hun krever ekstra mye av meg. Anonymous poster hash: 7584c...64a
Frk.K Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 Ignorer Hadde jeg gjort. Hun må lære seg at av og til så skjer det absolutt ingenting.
Favole Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Det kan godt være at hun ønsker mer oppmerksomhet siden du er mer tilstede enn ellers. Selv om hun inviterer til lek, tilbyr atferd o.l. for å oppnå belønning osv. så er det du som bestemmer når aktiviteten skal foregå. Hun tåler at du ikke blir med på leken alltid.
Try2 Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 enig med de andre her. Hva slags hud har du? Treningsrutiner er ikke bra. For da bygger du opp forventning. Har en Toller, og de har en veldig ivrig motor kan du trygt si. Men de må ikke ha 20 min søkstrening hver dag fordi de er "hunder med mye motor". Selv Tollere har en avknapp som virker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå