Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ingen skrytetråd, men et ønske om gode ideer til hva jeg kan bruke penger på. Jeg er vokst opp i trange kår, hvor det var sparing og sparing som gjaldt. Fikk aldri ukepenger eller noe, kjøpte aldri snop/brus osv.

Levde fint på studielånet som student. Nå tjener jeg 900 000 i året og er tett opp til grensa hvor man må betale formuesskatt. Jeg har både leilighet i byen hvor jeg jobber og hus utenfor byen. Jeg er 31 år, og ble singel i fjor, ingen barn.

Hva bør jeg bruke penger på?

Anonymous poster hash: b7150...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunst og reiser?

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo langt forbi formueskattnivå. Det vet du vel?

Anonymous poster hash: 5fce3...d31

Skrevet

Hytte, bil, båt, kunst, større leilighet eller hus, nytt kjøkken og bad eller jordomseiling?

AnonymBruker
Skrevet

Invester i eiendom, så kan du tjene på utleie. Men da får du jo kanskje enda mer penger da...

Anonymous poster hash: 53af6...110

Skrevet

Du kan bli sugar daddy!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det spørs jo. Er det sannsynlig at du kommer til å fortsette i denne jobben eller tilsvarende godt betalt "for alltid"? Hvis ikke bør du investere en del penger i langsiktig aksjehandel/boliger/etc som kan gi avkastning i fremtiden. Det kan jo da først være greit å bruke litt penger på å betale noen som faktisk har peiling på sånt for rådgiving og håndtering av det.

På kort sikt når det gjelder livskvalitet ville jeg brukt penger på reise. Gjerne tatt med venner på noen reiser, omså spandert på dem om de har dårligere råd, fordi det er verdifullt for meg å dele sånt med gode venner. Men også reist alene, møtt nye folk og opplevd verden på egen hånd. Jeg ville vært med på frivillighetsprosjekter verden rundt og støttet ting jeg bryr meg om.

Jeg ville også tatt kurs og lært meg nye ting, språk, ferdigheter etc.

Jeg ville brukt mye penger på god mat.

Og jeg ville gitt noe til veldedighet.

Anonymous poster hash: db350...279
AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt bruke pengene på meg! :glise:

Neida. Bruk pengene på noe som interesserer deg, doner gjerne penger til FOD eller lignende organisasjoner for dyr, eventuelt til veldedighet i norge (ja, jeg må vel skamme meg som kun er for veldedighet i norge)....

Reis og opplev nye ting, invester i aksjer, kjøp hytte.. Vanskelig å komme med råd til hva du kan bruke pengene på når du ikke forteller om interessene dine :)

Hvis du er interessert i hund så koster det omlag 150 000kr å få godkjent sin første redningshund ;)

Anonymous poster hash: 249ac...e63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo langt forbi formueskattnivå. Det vet du vel?Anonymous poster hash: 5fce3...d31

TS har jo ikke skrevet noe om hva hun har i formue, så hvordan kan du vite det?

Anonymous poster hash: ae261...c2b

• Liker 1
Skrevet

Åh, for et deilig problem :rodmer::rodmer:

Vanskelig å si! Hvilket kjønn er du?

Hva gjør deg lykkeligere? Er du interessert i mote eller motor kan du jo bruke litt tid på det. Er du interessert i kultur og selvutvikling kan du kanskje begynne å trene, reise eller ta kurs?

Er det noe ved deg selv du skulle ønske var annerledes? Kanskje begynne med selvbruning om du er en blek person, trene bort bilringer eller bare kjøpe masse klær og sminke!

Er du en person som er glad i fest kan du oppleve mye sykt. Festivaler, god drikke på byen, fester i andre land...

Kanskje du kan kjøpe ting til en du er glad i? Et luksuspåskeegg med undertøy, snus og x-boxspill til kompisen din? Det er kjempehyggelig å gi :)

Eller kanskje du kan pusse opp leiligheta di? Male vegger, skaffe et badekar ( :rodmer: ), oppdatere kjøkkenet eller bare invistere i ei dritdigg seng?

Jeg skulle ønske jeg var i din posisjon :P Jeg bruker litt for mye penger, jeg.

Kos deg skikkelig!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er jeg ikke, jeg er like under grensa.

Anonymous poster hash: b7150...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Hva baserer du den uttalelsen på? Du vet jo ingenting om hva TS har av gjeld, innskudd etc?

Anonymous poster hash: 86d31...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...