AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 på rør og vask og sånn... Kjøkkenvasken min er tett, og har vært det før. Da brukte jeg Jif avløpsåpner, da jeg ikke turte bruke plumbo. (Har hørt det kan tette rørene helt, og jeg leier hybel = redd for å gjøre noe dumt) Nå er den halvveis tett igjen, og skal prøve å pøse på med kokvarmt vann og zalo. Hvis dette ikke funker, er det greit å bruke enda en Jif avløpsåpner? Eller er det like risky som plumbo, at det kan ødelegge rørene spesielt siden jeg allerede har brukt det en gang for et par mnder siden? Vil i første omgang prøve å unngå å skru opp rørene for å rense inni osv osv Håper noen kan svare meg på dette! Anonymous poster hash: b7088...a8f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 HJELP!! Jeg helte oppi zalo og lot det stå i ca 10 min, for så å helle oppi kokvarmt vann. Nå renner det ned ENDA saktere Er redd for å gjøre ting enda verre nå... Er desperat etter å vite om det er dumt å bruke Jif avløpsåpner for 2 gang, kan det tette vasken mer? Sånn som det sies med plumbo? Eller er det ufarlig?? Anonymous poster hash: b7088...a8f
jordbarn Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Jeg pleide å bruke plumbo jeg.. Ser ikke problemet med å bruke enda en jif.. Bare la det stå en god stund 1
Rotemor Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Sett en bøtte under vasken og skru av vannlåsen. Det er som regel der det tetter seg. PS: Har du en kleshenger av stål e,l? Prøv å få stukket noe nedi der. Ikke pøs på med mer kjemikalier. Det samler seg bare opp. En rørlegger koster deg vel 800-1100 kroner. Det kan det være verdt, Endret 23. mars 2015 av Rotemor 2
Gjest gjestvest Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Til alle kvinner med peiling? Hva om det finnes en mannlig rørlegger her som med all sannsynlighet kan hjelpe deg?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Mudin avløpsåpner funker fjell! Det er det rørleggere anbefaler også. Det er flytende og enkelt å bruke. Google "Mudin avløpsåpner" så finner du ut hvor de selger det inærheten av deg. Anonymous poster hash: ec8b2...c12 2
absinthia Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Når vasken er halvveis tett, koker jeg vann i vannkokeren og kjører noen kanner nedi. Funker veldig godt. Når dette ikke virker, så skrur jeg den opp og rensket ut av rørene, men hat sluppet dette på mange år etter at jeg begynte å ta en og annen vannkokerseanse. Endret 23. mars 2015 av absinthia
Leo Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 Den lokale rørleggeren (Veldig lokal... ) anbefaler også Mudin! 1
Lutetium 71 Skrevet 23. mars 2015 #9 Skrevet 23. mars 2015 Sett en bøtte under vasken og skru av vannlåsen. Det er som regel der det tetter seg. PS: Har du en kleshenger av stål e,l? Prøv å få stukket noe nedi der. Ikke pøs på med mer kjemikalier. Det samler seg bare opp. En rørlegger koster deg vel 800-1100 kroner. Det kan det være verdt, Veldig enig.(Sånn, det er det jeg har lov til å si) 1
Gjest Lille-pus Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 Jepp. Vaskebøtte under vannlåsen inne i skapet under vasken, og så skrur du løs vannlåsen, tar den opp og renser den. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #11 Skrevet 23. mars 2015 Sett en bøtte under vasken og skru av vannlåsen. Det er som regel der det tetter seg. PS: Har du en kleshenger av stål e,l? Prøv å få stukket noe nedi der. Ikke pøs på med mer kjemikalier. Det samler seg bare opp. En rørlegger koster deg vel 800-1100 kroner. Det kan det være verdt, FØR du skrur opp noe som helst, lille pus, så merker du alle deler i rørsystemet så du har en sjangs for å få dette sammen igjen. Ta neglelakk og nummerer om du ikke har cd marker eller annen vannfast tusj. Zalo har jeg aldri brukt, men maskinoppvaskmiddel og oppkokt vann fra vannkoker det renser godt. De beste renserne er de rørleggerbutikkene selger, eller til nød Jernia. Anonymous poster hash: 8744c...70e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #12 Skrevet 23. mars 2015 Å sorry, litt kjapp i svingene her, lille pus, det var ab som er ts.Anonymous poster hash: 8744c...70e
Rotemor Skrevet 23. mars 2015 #13 Skrevet 23. mars 2015 Å sorry, litt kjapp i svingene her, lille pus, det var ab som er ts.Anonymous poster hash: 8744c...70e Hun klarer sikkert å ta bilde med mobilen sin, lille venn.
Cordelia Skrevet 23. mars 2015 #14 Skrevet 23. mars 2015 Plumbo type blå "gele" funker uten problemer.
hjertesukka Skrevet 23. mars 2015 #15 Skrevet 23. mars 2015 Ville først tatt jobben selv med å rense med bøtte under, og hvis det ikke hjelper, så ville jeg gått for Plumbo. I den rekkefølgen.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #16 Skrevet 24. mars 2015 Åpne nå for gud skyld opp vannlåsen og rens den. Ved å drive å kjøre på med alt mulig som skal løse opp risikerer du å bare skyve problemet lenger ned i rørene. Anonymous poster hash: ace71...f58 1
Tvist Skrevet 24. mars 2015 #17 Skrevet 24. mars 2015 Vannlåsen består ikke av så mange deler at det er vanskelig å sette den sammen igjen. Det du har hørt om plumbo gjelder pulveret. Om man ikke har nok vann oppi og følger oppskriften kan pulveret tette rørene. Men flytende Plumbo er ok. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #18 Skrevet 24. mars 2015 på rør og vask og sånn... Kjøkkenvasken min er tett, og har vært det før. Da brukte jeg Jif avløpsåpner, da jeg ikke turte bruke plumbo. (Har hørt det kan tette rørene helt, og jeg leier hybel = redd for å gjøre noe dumt) Nå er den halvveis tett igjen, og skal prøve å pøse på med kokvarmt vann og zalo. Hvis dette ikke funker, er det greit å bruke enda en Jif avløpsåpner? Eller er det like risky som plumbo, at det kan ødelegge rørene spesielt siden jeg allerede har brukt det en gang for et par mnder siden? Vil i første omgang prøve å unngå å skru opp rørene for å rense inni osv osv Håper noen kan svare meg på dette! Anonymous poster hash: b7088...a8f du kan kjøpe plumbo gel, den skal unngå å ødelegge rør Anonymous poster hash: 09337...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #19 Skrevet 25. mars 2015 FØR du skrur opp noe som helst, lille pus, så merker du alle deler i rørsystemet så du har en sjangs for å få dette sammen igjen. Ta neglelakk og nummerer om du ikke har cd marker eller annen vannfast tusj. Zalo har jeg aldri brukt, men maskinoppvaskmiddel og oppkokt vann fra vannkoker det renser godt. De beste renserne er de rørleggerbutikkene selger, eller til nød Jernia. Anonymous poster hash: 8744c...70e Neglelakk "spiser" plast, så om det er plastrør så er ikke det særlig smart å bruke... Og trenger en merking for å få sammen en vannlås igjen er det vel ikke lurt å sette i gang med på egenhånd uansett. Anonymous poster hash: 19f9f...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå