Gå til innhold

Dere svigerforeldre!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer er studenter. Vi skal da naturligvis jobbe i sommer og min samboer får sannsynligvis jobbe der mamma bor. Han har jobbtilbud i studentbyen, men lønna er dårlig og det er snakk om sånn 5 vakter på 1 mnd. Får han jobben jeg tror han vil få så vil han tjene veldig godt og jobbe 100%.

Jeg skal også jobbe i byen mamma bor i sommer og skal da bo hjemme slik jeg har gjort alle somrene før.

Men saken er at selv om det var mammas forslag at han kan jobbe der og at han kan bo der, så lurer jeg litt på hva dere andre svigerforeldre tenker om det,

Hadde dere krevd husleie de to månedene, eller hadde svigersønn/svigerdatter fått bodd der gratis?

Jeg tenker mtp at min mamma er så snill, så jeg vil ikke at vi skal leve av de om dere skjønner om hun innerst inne kanskje kunne ønsket husleie for det?

Jeg hjelper alltid til hjemme og alltid når jeg er hos svigerforeldrene mine også (jeg og samboer lager ofte middag og vi rydder, skifter sengetøy, vasker egne klær, tar ut av oppvasken og alle andre slike oppgaver)

så jeg lurer på om dere synes det er nok? At vi gjør slike oppgaver? Eller hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 25c56...de2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp inn matvarer i blant og ta de med ut på middag en av de siste dagene. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp inn matvarer i blant og ta de med ut på middag en av de siste dagene. :)

Lurt! Takk for tips. :)

Anonymous poster hash: 25c56...de2

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med mammaen din og spør hva hun forventer tilbake.

Å vaske egne klær, holde orden på eget soverom og bidra på kjøkkenet er en selvfølge, selv om en er "hjemme". Fordi en er ikke på hotel, hjemme hos foreldre eller svigers.

Anonymous poster hash: c52c6...07a

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte hjem til min mor en stund pga overgang til ny bolig. Hun vil ikke ha husleie, men jeg tenker at det da er en selvfølge at vi bidrar med mat, rydding, vasking, kjører henne ved behov og hjelper til der det trengs.

Anonymous poster hash: 6d40b...743

AnonymBruker
Skrevet

Vi har begge bodd der før i perioder og det har gått veldig fint.

Anonymous poster hash: 6d40b...743

Skrevet

Husleie hadde jeg ikke krevd, men jeg hadde blitt veldig paff hvis ikke dere på selvstendig grunnlag, uten å være spurt, hadde betalt for deres del av maten.

Skrevet

Kjøp inn mat, slik at hun ikke lider økonomisk over å ha dere der. Det tenker jeg er minstekravet. Eventuelt også meg igjen et par lapper til strømregningen og sånt før dere drar, om hun godtar det. Husleie tviler jeg på hun vil ha siden hun har invitert dere til å bo der, men det skader jo ikke å tilby. Hun sier nok nei uansett. :)

AnonymBruker
Skrevet

Bidra med penger til mat og strøm. Husleien hennes øker jo ikke om dere bor der en periode, så det vil hun nok ikke ta betalt for.

Ellers bidrar dere til husarbeid slik ar det ikke blir mer på henne.

Anonymous poster hash: d3eb3...3c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...