Gå til innhold

Skulle få noe "litt sterkere enn paracet"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og jeg fikk Tramadol.

Jeg har aldri tatt sterkere smertestillende enn tramadol og blir helt neddopet av det. Av bare en 50 mg pille :P

Jeg skjønner det kanskje er meg som er problemet her fordi jeg tåler så lite, men trodde virkelig ikke at tramadol var hakket over paracet. Tar jeg en paracet med de smertene jeg har nå merker jeg ingenting. Tar jeg en tramadol sover jeg hele dagen.

Men det var det jeg fikk så da tok jeg en for en time siden nå og jeg kommer til å sovne snart.

Finnes det virkelig ikke en mellomting mellom å ikke kjenne noe og å bli så neddopet at jeg sovner?

Anonymous poster hash: 7ebf2...821
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, føler meg deg. Har også vært gjennom flere typer smertestillende, hvor noen var som drops, og andre gjorde meg helt kake.

Kan jeg spørre hvilke smerter du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo ta både en halv pille og en kvart pille, så får du virkningen uten å bli så trøtt.

Anonymous poster hash: 26172...6ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo ta både en halv pille og en kvart pille, så får du virkningen uten å bli så trøtt.

Anonymous poster hash: 26172...6ce

Tramadol er i kapsler (jeg har ikke depottabletter), så man kan ikke dele dem opp. Dessverre! Kunne sikkert delt dem i 5 og det var fortsatt mer enn nok :P

Uff, føler meg deg. Har også vært gjennom flere typer smertestillende, hvor noen var som drops, og andre gjorde meg helt kake.

Kan jeg spørre hvilke smerter du har?

Ja, slitsomme greier..

Jeg har smerter etter en ganske stor operasjon. Smertene kommer fra sener og nerver som gror sammen

Anonymous poster hash: bd9d6...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff tramadol har jeg prøvd likte ikke de ble så kvalm at jeg gikk av bussen engang holdt på å kasta opp nesten, jeg fikk paralgin forte du blir ganske trett av de å mn jeg synes paralgin forte er bedre enn tramadol

Anonymous poster hash: a9e7c...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tramadol er i kapsler (jeg har ikke depottabletter), så man kan ikke dele dem opp. Dessverre! Kunne sikkert delt dem i 5 og det var fortsatt mer enn nok :P

Ja, slitsomme greier..

Jeg har smerter etter en ganske stor operasjon. Smertene kommer fra sener og nerver som gror sammen

Uffuff, hørtes vondt ut. Men da er iallefall ikke smertene dine kroniske! Det er bra :hug: Er et sant mareritt å finne ut hva som funker på kroniske smerter!

Du sier du har forsøkt paracet,- har du prøvd ulike ibuprofen?(virkestoffet i ibux).

Jeg personlig synes det fungerer mye bedre på smerter enn paracetamol.

Endret av Lino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenkte også på Paralgin Forte, den kan også deles.

Jeg har to kroniske smertesykdommer og går fast på smertestillende. Da liker jeg bedre depottabletter så man slipper disse opp og ned turene i fht smerter. Bruker Targiniq og slipper rusfølelsen og det er herlig :)

Skal til smerteklinikk på onsdag og er spent på om det blir mer hjelp å få :)

Anonymous poster hash: 49e5b...646
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er litt individuelt hvordan man reagerer. Jeg reagerer ikke sånn på Tramadol, men når du gjør det så synes jeg absolutt du bør be om å få noe annet.

Anonymous poster hash: 052b4...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uffuff, hørtes vondt ut. Men da er iallefall ikke smertene dine kroniske! Det er bra :hug: Er et sant mareritt å finne ut hva som funker på kroniske smerter!

Du sier du har forsøkt paracet,- har du prøvd ulike ibuprofen?(virkestoffet i ibux).

Jeg personlig synes det fungerer mye bedre på smerter enn paracetamol.

Ja, jeg har prøvd ibux. Paracet og ibux er jo bra sammen, men de tar ikke smertetoppene altså. Det gjør ikke Tramadol heller egentlig. Blir bare neddopet :/

Jeg har kroniske smerter også, men etter 3 år med leting etter smertestillende som fungerer skikkelig har jeg gitt opp dessverre. Men jeg ser litt lys i enden av tunnelen nå pga at jeg har fått medisiner som fungerer mot selve sykdommen, og det er heeeeerlig å være litt smertefri :)

Tenkte også på Paralgin Forte, den kan også deles.

Jeg har to kroniske smertesykdommer og går fast på smertestillende. Da liker jeg bedre depottabletter så man slipper disse opp og ned turene i fht smerter. Bruker Targiniq og slipper rusfølelsen og det er herlig :)

Skal til smerteklinikk på onsdag og er spent på om det blir mer hjelp å få :)

Anonymous poster hash: 49e5b...646

Ja, det er jo sant. Disse smertene jeg har nå vil jeg ikke ha så lenge, så jeg får dessverre sikkert ikke paralgin forte nå. Skulle selvsagt tenkt på det da, men glemte av det.

Lykke til på smerteklinikken! Håper det ordner seg for deg :) Det er grusomt å gå rundt med smerter..

-TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reagerer også sånn på Tramadol, og i følge legen var det visst noen som ikke tålte det så godt og ble helt omtåket av det (jeg hallusinerte og ble helt utafor). Synes du kan spørre om å få noe annet når du reagerer sånn.

Anonymous poster hash: 2b965...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å finne riktig smertestillende som tar smertene uten å få de plagsomme bivirkningene er vanskelig. Ofte vil man ikke bruke NSAIDS over lengre tid pga faren for magesår og andre bivirkninger.

Da er det ofte Paralgin Forte og Tramadol som er neste steg. Noen får mer bivirkninger av det ene enn det andre. Men det er mer vanlig å bli dårlig av Tramadol enn PF.

Anonymous poster hash: 89107...e11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg ville kanskje trudd du skulle fått paralgin forte. Jeg fikk det etter en opperasjon jeg hadde. De tok de værste smertetoppene, men ikke all smerten. men jeg ble heller ikke ruset av de. selv om jeg tok 2 stk 3-4 ganger om dagen. jeg fikk bare litt mindre smerter.

Anonymous poster hash: 09660...551
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff tramadol har jeg prøvd likte ikke de ble så kvalm at jeg gikk av bussen engang holdt på å kasta opp nesten, jeg fikk paralgin forte du blir ganske trett av de å mn jeg synes paralgin forte er bedre enn tramadol

Anonymous poster hash: a9e7c...7da

Tror sånt er individuelt. Jeg er en av de som kaster opp av paralgin forte... og om jeg skulle klare å holde på en tablett, så synes jeg uansett vanlig ibux har mye bedre effekt. Helt håpløse smertestillende for min del.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff tramadol :S

Jeg tåler de rett og slett ikke. Sist jeg fikk det sa legen at jeg kunne bruke det på jobb. Det var den værste dagen på jobb ever. Falt av en barkrakk. Greide ikke å koble inn skjermkablen i pc'n(måtte faktisk ha hjelp av en kollega. Ikke bra når du er IT Admin)

Holdt på å sovne på et møte. Ble sjøsyk av å stå i lunch køen.

Og måtte gå hjem etter jobb, rangla hjem som en fyllik. Kunne ikke kjøre. Sto ikke rød trekant på pakken en gang.

Jeg får aldri det igjen.

Pf tar smerten greit vekk, men jeg kan bli trøtt når jeg akkurat har startet på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle legen om disse tingene, så du kan få skrevet ut medikamenter som ikke slår deg helt ut.

Det er ikke sikkert depot-tabletter er noe for deg. Kan hende finnes det andre medikamenter du bør få i stedet.

Ring legekontoret med det samme de åpner i morgen og be om å få komme til vurderling fordi du har uakseptable bivirkninger av de smertestillende medisinene du har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å finne riktig smertestillende som tar smertene uten å få de plagsomme bivirkningene er vanskelig. Ofte vil man ikke bruke NSAIDS over lengre tid pga faren for magesår og andre bivirkninger.

Da er det ofte Paralgin Forte og Tramadol som er neste steg. Noen får mer bivirkninger av det ene enn det andre. Men det er mer vanlig å bli dårlig av Tramadol enn PF.

Anonymous poster hash: 89107...e11

Det har kommet noe som heter Vimovo, som er laget med et overflatestoff som beskytter slimhinnene i magen mot effektene av NSAIDS i tablettene.

Så det er midler å forsøke, som ikke er like gamle som Paralgin Forte og Paracet.

Folk må bare bruke legen sin.

Red: Stavefeil.

Endret av WazzUpKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...