Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endelig mulighet til å spare litt hver måned. All gjeld bortsett fra studielån er betalt ned, BSU er makset ut, så nå er spørsmålet hvordan jeg skal spare. Renten på vanlig sparekonto akurat nå er jo så lav uansett. Har sett litt på aksjefond/kombinasjonsfond, men leser jo om at dette også er litt usikkert for tiden(?).

Jeg har altså ikke peiling. Hvordan burde jeg plassere sparepengene mine fremover for høyest mulig avkastning (og med lav risiko, dette er viktig for meg)? Tenker delvis langsiktig, 5-6 år frem i tid (til ev. boligkjøp). Tenker å spare 5000 i måneden i denne perioden.

Anonymous poster hash: ea93a...ee4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

BSU er makset ut?

Kan ikke du da begynne å søke boliglån i diverse banker, når du har såpass med egenkapital?

Jeg ville lagt pengene i bolig.

Anonymous poster hash: f98ad...337

Skrevet

Har du makset både BSU1 og BSU2? Da har du nok til egenkapital. Ville tro det var lurere å kjøpe bolig nå, og så heller kjøpe "drømmeboligen" om 5-6 år? Når rentene er så lave, tjener du ikke på å ha penger i banken. Risikosparing i fond etc. kan jo også være risikabelt på så kort sikt? Dumt om egenkapitalen din "forsvinner" det året du har lyst til å kjøpe bolig, men det vet jeg ikke så mye om. Men bolig er lurt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...