AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Del Skrevet 23. mars 2015 Hei! Jeg har en pose rå kakao (pulver) i skapet men vet ikke helt hva jeg skal bruke det til..Har dere noen tips? Har prøvd meg på kakao, men syns ikke det var så vellykket. Kan det brukes i bakst? i smoothier? Hva gjør dere med rå kakaoen deres? Anonymous poster hash: fbb24...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. mars 2015 #2 Del Skrevet 23. mars 2015 Fikk du ikke til å lage vanlig kakao? To ss kakaopulver til to ss sukker, og ca 4dl melk pleier å gjøre susen her ihvertfall. Ikke la det koke ordentlig opp, bare varm det i gryta til det såvidt begynner å ryke av det. Servér i et par store kopper med krem eller marshmallow. Ellers kan du feks lage sjokolademuffins, vanlig muffinsoppskrift pluss et par ss kakao, evt muffinsmix og en ss kakao. Sjokoladepannekaker, sjokoladekake, sjokolade-hva-som-helst så lenge det er en form for dessert. Vet ikke om jeg ville brukt det til smoothie, kakao kan bli ganske beskt og ødelegge for resten av smaken, men milkshake med tre ss vaniljeis, to ss kakao og 3dl melk er jo digg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 23. mars 2015 #3 Del Skrevet 23. mars 2015 Vil da tro det går an å lage alt sjokolade-relatert bakst? Slik som med vanlig kakao? Vaffel, sjokoladekake, muffins, pannekake, boller, konfektkake, sjokoladesnitter, sjokoladesnurrer (kanelsnurr bare med kakao-sukker-smør istedet for kanel), kjeks, marengs, konfekt/trøffel, milkshake, is, og i slike barer med nøtter ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå