AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Hvor høy er du, hvor mye veier du? Er det deg på bildet? Hvordan er dine kostholds -og treningsrutiner? Hvor gammel er du og hvordan er din treningshistorie. Du virker så pen Anonymous poster hash: e5451...8bd
Gjest Runforit Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Heisann Jeg er 173, vekta er ikke noe jeg føler for å legge ut. Ja, det er meg på bildet. Jeg spiser hovedsakelig lavkarbo uten å være fanatisk. Jeg er 33 år gammel og jogger hver dag, i snitt 4 mil i uka. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Heisann Jeg er 173, vekta er ikke noe jeg føler for å legge ut. Ja, det er meg på bildet. Jeg spiser hovedsakelig lavkarbo uten å være fanatisk. Jeg er 33 år gammel og jogger hver dag, i snitt 4 mil i uka. Hvorfor vil du ikke legge ut vekt? Ingen som kjenner deg (går jeg ut i fra). Har du en sunn vekt i forhold til høyden din, er det jo ikke farlig at du sier det Anonymous poster hash: e4fbc...9bc
Gjest anonym2233 Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Hvorfor vil du ikke legge ut vekt? Ingen som kjenner deg (går jeg ut i fra). Har du en sunn vekt i forhold til høyden din, er det jo ikke farlig at du sier det Anonymous poster hash: e4fbc...9bc Meget tvilsomt at runforit ikke har et sunt forhold til vekta si, mao hun veier nok veldig normalt og det son passer henne. Allikevel bør man respektere når en ikke velger å legge ut alle detaljer om seg selv (Ikke for å kapre tråden, men jeg måtte bare...)
Gjest Runforit Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Hvorfor vil du ikke legge ut vekt? Ingen som kjenner deg (går jeg ut i fra). Har du en sunn vekt i forhold til høyden din, er det jo ikke farlig at du sier det Anonymous poster hash: e4fbc...9bc Meget tvilsomt at runforit ikke har et sunt forhold til vekta si, mao hun veier nok veldig normalt og det son passer henne. Allikevel bør man respektere når en ikke velger å legge ut alle detaljer om seg selv (Ikke for å kapre tråden, men jeg måtte bare...) Det er ikke relevant for andre hva jeg veier. 2 mennesker med samme høyde kan veie akkurat det samme og se helt forskjellig ut. Jeg er ikke interessert i at noen skal sammenligne seg med min høyde og vekt eller tro at om de veier det samme som meg så får de en lik kropp for det er ikke sånn det fungerer. Hvordan en ser ut avhenger av kroppsbygning, ikke av et tall på vekta. Mitt motto er å bli den beste versjonen av seg selv, uavhengig av hvordan andre ser ut. Jeg har en frisk og sterk kropp, spiser godt og trener jevnt og med det har jeg fått en trent og atletisk kropp som jeg er fornøyd med. Vekta spiller da ikke noe rolle. 13
Snabeltann Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 Er du ikke gravid? (Mener å ha lest det?) I såfall vil nok vekta uansett variere nå framover:-) ikke mas! :-)
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Er du ikke gravid? (Mener å ha lest det?) I såfall vil nok vekta uansett variere nå framover:-) ikke mas! :-) Så et bilde av henne 20 uker på vei og hun så fortsatt flott ut Anonymous poster hash: e366b...76b
Yzma Skrevet 30. mars 2015 #9 Skrevet 30. mars 2015 (endret) Jeg er og litt nysjerrig på deg runforit, løper du kun? Eller trener du noe annet og? Du ser så flott ut! Endret 30. mars 2015 av Gwynevere
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 Du skriver at du er atletisk. Er det pga trening, eller er ikke det en kroppsform man er født med? Anonymous poster hash: 10644...8e0
Gjest Runforit Skrevet 31. mars 2015 #11 Skrevet 31. mars 2015 Er du ikke gravid? (Mener å ha lest det?) I såfall vil nok vekta uansett variere nå framover:-) ikke mas! :-) Ja, det stemmer Jeg er 23 uker på vei, så er over halvveis Så et bilde av henne 20 uker på vei og hun så fortsatt flott ut Anonymous poster hash: e366b...76b Tusen takk Har vært heldig med formen slik at jeg kan leve, trene og spise som før Jeg er og litt nysjerrig på deg runforit, løper du kun? Eller trener du noe annet og? Du ser så flott ut! Hei og tusen takk Jeg løper hver dag, i snitt 4 mil i uka. Nå som jeg er gravid så trener jeg helt enkel styrke av kjernemusklatureni tillegg med egen kroppsvekt noen ganger i uka. Men har bakgrunn fra kampsport som jeg trente en del år da jeg var yngre. Du skriver at du er atletisk. Er det pga trening, eller er ikke det en kroppsform man er født med?Anonymous poster hash: 10644...8e0 Altså, noen er nok mer atletisk anlagt i forhold til andre, men på forskjellige måter. Noen vil f.eks være sterkere, raskere, bedre og ha bedre progresjon enn andre innenfor forskjellige sportsgrener. Noen er bare medfødt til å være ekstremt sterk og rask løper(Bolt), en annen er bare skapt for boksing(Cecilia Brækhus) etc. Jeg har alltid f.eks vært naturtalent innen kampsport og jeg bygger lett muskler om jeg setter meg inn for det. Trente en del styrke tildig i 20 årene, men hadde noe høyere fettprosent før jeg la om livsstilen og startet å jogge(men det var etter en periode med null trening, masse festing og ufattelig dårlig kosthold) Utseendemessig på kroppen kan alle bli den beste, mest spreke og definerte versjonen av seg selv. Alle har potensiale til å se atletisk/trent ut, men man kan ikke endre kroppssammensettingen. Jeg har feks medfødte smal beinbygning og hofter og vil da kunne være mye mindre enn en med bredere beinbygning uten å se syk ut. Min kropp vil tåle en lavere vekt enn en med bredere skuldre, ribbein og hofter som fort vil bli seende syk og beinete ut med like lav kroppsvekt tross at vi f.eks er like høye eller den som har bredere bygning er lavere enn meg. Vekt er derfor uinteressant for meg da det ikke har noe å si i forhold til hvordan en person ser. For meg så handler det om et sunt kosthold, at man er aktiv og gjerne får inn noen treningsøkter hver uke og en fin balanse mellom muskler og fettprosent.
Yzma Skrevet 31. mars 2015 #12 Skrevet 31. mars 2015 Hei og tusen takk Jeg løper hver dag, i snitt 4 mil i uka. Nå som jeg er gravid så trener jeg helt enkel styrke av kjernemusklatureni tillegg med egen kroppsvekt noen ganger i uka. Men har bakgrunn fra kampsport som jeg trente en del år da jeg var yngre. Takk for svar ^^ Jeg var innom dagboken din for noen dager siden og leste hovedinnlegget, må innrømme at du fikk meg til å vurdere å begynne å løpe. Og jeg hater å løpe Tenker fortsatt på det, det er litt dumt at det er det det blir med. Tenking. Har du mange gode oppskrifter du da på lav-karbo? Er det noen blogg eller noe du følger som har gode tips? Sorry forresten så mange spørsmål, du er poppis
Gjest Runforit Skrevet 31. mars 2015 #13 Skrevet 31. mars 2015 Takk for svar ^^ Jeg var innom dagboken din for noen dager siden og leste hovedinnlegget, må innrømme at du fikk meg til å vurdere å begynne å løpe. Og jeg hater å løpe Tenker fortsatt på det, det er litt dumt at det er det det blir med. Tenking. Har du mange gode oppskrifter du da på lav-karbo? Er det noen blogg eller noe du følger som har gode tips? Sorry forresten så mange spørsmål, du er poppis Hei igjen Altså; det var en gang jeg HATET å løpe! Men det var jo også fordi jeg hadde ræva kondis. Det gjorde jo faktisk fysisk vondt å løpe. Måtte legge meg ned da det svimlet og suste i hodet etter 1 minutt med "jogging" (les hvesing og sleping av beina). Det var egentlig det som fikk meg til å innse at jeg som var i ferd med å gå inn i den siste innspurten av 20 årene, hadde lagt formen forfalle totalt og det i seg selv var en tragedie når en liksom skal være sprek når man er ung og frisk. Jeg vil sterkt anbefale from couch25k programmet som nybegynner. De fleste mister motivasjonen raskt fordi de enten presser seg for hardt og starter med for mye jogging så de pådrar seg skader eller fordi de det og slett ikke orker å holde på for lenge om gangen fordi de starter med en fart som ikke er kompatibel med formen de er i. Gjør du rett det så vil du få mer glede av joggingen, merke rask progresjon og ikke minst utsette deg for mindre skader. Løping er ikke for alle, men en kan bli overrasket om en var en hater og plutselig blir bitt av løpebasillen som skjedde med meg. For meg er det terapi og ingenting slår følelsen av å drukne hodet med musikk mens jeg bare forsvinner inn i min egen verden mens jeg løper Jeg søker på matblogger og lavkarbogjortenkelt.net er en av favorittene. Ellers så finner jeg inspirasjon overalt, men tvister oppskriftene slik at de blir tilpasset lavkarb, men jeg er ikke nazi. Holder meg hovedsakelig unna pasta/ris/brød og sukker. Men elsker frukt og det vil alltid ha en plass i kostholdet mitt.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #14 Skrevet 31. mars 2015 Hei igjen Altså; det var en gang jeg HATET å løpe! Men det var jo også fordi jeg hadde ræva kondis. Det gjorde jo faktisk fysisk vondt å løpe. Måtte legge meg ned da det svimlet og suste i hodet etter 1 minutt med "jogging" (les hvesing og sleping av beina). Det var egentlig det som fikk meg til å innse at jeg som var i ferd med å gå inn i den siste innspurten av 20 årene, hadde lagt formen forfalle totalt og det i seg selv var en tragedie når en liksom skal være sprek når man er ung og frisk. Jeg vil sterkt anbefale from couch25k programmet som nybegynner. De fleste mister motivasjonen raskt fordi de enten presser seg for hardt og starter med for mye jogging så de pådrar seg skader eller fordi de det og slett ikke orker å holde på for lenge om gangen fordi de starter med en fart som ikke er kompatibel med formen de er i. Gjør du rett det så vil du få mer glede av joggingen, merke rask progresjon og ikke minst utsette deg for mindre skader. Løping er ikke for alle, men en kan bli overrasket om en var en hater og plutselig blir bitt av løpebasillen som skjedde med meg. For meg er det terapi og ingenting slår følelsen av å drukne hodet med musikk mens jeg bare forsvinner inn i min egen verden mens jeg løper Jeg søker på matblogger og lavkarbogjortenkelt.net er en av favorittene. Ellers så finner jeg inspirasjon overalt, men tvister oppskriftene slik at de blir tilpasset lavkarb, men jeg er ikke nazi. Holder meg hovedsakelig unna pasta/ris/brød og sukker. Men elsker frukt og det vil alltid ha en plass i kostholdet mitt. Hvorfor holder du deg unna matvarer som pasta, ris og brød? Skjønner at det inneholder karbohydrater, men dette næringsstoffet er da langt ifra farlig? Særlig du som løper så mye, burde få i deg karbobydrater gjennom slike matvarer. Selv jogger jeg mindre enn deg, men har likevel blitt anbefalt av ernæringsfysiolog å spise brød, pasta og ris, da selvfølgelig i moderate mengder. Anonymous poster hash: e4fbc...9bc
Gjest Runforit Skrevet 31. mars 2015 #15 Skrevet 31. mars 2015 Hvorfor holder du deg unna matvarer som pasta, ris og brød? Skjønner at det inneholder karbohydrater, men dette næringsstoffet er da langt ifra farlig? Særlig du som løper så mye, burde få i deg karbobydrater gjennom slike matvarer. Selv jogger jeg mindre enn deg, men har likevel blitt anbefalt av ernæringsfysiolog å spise brød, pasta og ris, da selvfølgelig i moderate mengder. Anonymous poster hash: e4fbc...9bc Fordi jeg lever lavkarbo. Dette var noe jeg la om til fordi jeg slet mye med dårlig og oppblåst mage og det ble bedre da jeg la om kostholdet. Da jeg økte med proteiner og fett så fikk jeg også mer stabilt blodsukker og fikk generelt bedre livskvalitet. Man trenger ikke karbohydrater for å løpe, man trenger nok energi og kcal. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #16 Skrevet 31. mars 2015 Hvem bryr seg? Kroppen er også helt ordinær. Anonymous poster hash: d48a2...a7a
Gjest Runforit Skrevet 31. mars 2015 #17 Skrevet 31. mars 2015 Hvem bryr seg? Kroppen er også helt ordinær. Anonymous poster hash: d48a2...a7a Ser du overskriften? Runforit. Altså har det ikke noe med deg å gjøre så skjønner at du ikke bryr deg. Ble dagen din bedre av å si at kroppen min er helt ordinær? Har aldri bedt om en vurdering av den verken fra deg eller andre. 2
Gjest Bifftomat Skrevet 31. mars 2015 #18 Skrevet 31. mars 2015 Det er ikke relevant for andre hva jeg veier. 2 mennesker med samme høyde kan veie akkurat det samme og se helt forskjellig ut. Jeg er ikke interessert i at noen skal sammenligne seg med min høyde og vekt eller tro at om de veier det samme som meg så får de en lik kropp for det er ikke sånn det fungerer. Hvordan en ser ut avhenger av kroppsbygning, ikke av et tall på vekta. Mitt motto er å bli den beste versjonen av seg selv, uavhengig av hvordan andre ser ut. Jeg har en frisk og sterk kropp, spiser godt og trener jevnt og med det har jeg fått en trent og atletisk kropp som jeg er fornøyd med.Vekta spiller da ikke noe rolle. Helt riktig! Det er hva sammensetningen av kroppen består av som er viktig. Ikke vekta i seg selv. Godt noen har forstått det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå