Gå til innhold

6 pakning KvikkLunsj til 20 kr ankommet Rema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke godt å si, kanskje en av sjefene hadde et uvanlig overspisingsproblem nært tilknyttet safarikjeks og var desperat etter å gjøre kjeksene eklere i smak, så han ikke kunne spise dem mer?

Jeg kjøper aldri mer...

Anonymous poster hash: 1a2b4...bc1

Dette er en plausibel forklaring.

Da jeg i min naive dumhet kjøpte de ekle kjeksene smakte de jo harskt, jeg sjekket sporenstreks datoen og forventet at de hadde gått ut på dato før årtusenskiftet. Men nei da, var ferske og med god dato.

Anonymous poster hash: bba42...acc

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

I følge Facebooksiden til safarikjeks måtte de endre oppskriften pga endring i produksjon. Men de påstår at for ett år siden endret de igjen tilbake til den gamle oppskriften. Så kanskje den smaker godt igjen, hvis det er over ett år siden dere prøvde sist??

Skrevet (endret)

Jeg synes bare formuleringen din var noe merkelig. Men nå forstår jeg hva du mener.

Det er veldig lett å si at det handler om selvdisiplin når overvektige spiser mye godteri feks. Men ofte handler det om følelser og at overvektige spiser for å demme opp under vonde ting, hvor de da igjen får dårlig samvittighet for hva de har spist og så har du den onde sirkelen gående.

Jeg har selv vært undervektig så jeg vet hva det vil si å være både tynn og tykk, og det å ha et svært kontrollert forhold til mat og det å ikke ha det.

Selvfølgelig skal folk få kose seg med godteri når de måtte ønske, men for overvektige som sliter med feks sjokoladeavhengighet lyser disse tilbudene opp som store neonlamper og man må bruke ekstra energi for å unngå godtehyllen. Derfor er jeg imot tilbud på godteri. Det gagner egentlig ingen

Godt at du forstod hva jeg mente, for det var virkelig ikke meningen med å gå på deg som person, men når f.eks Jørgen Foss er ute i media (og han er en offentlig talsperson som gjør at jeg ikke har noe problem med å ta han som eks) og skriver "la oss forby prisdumping på påskesnop", så tenker jeg intet mindre en facepalm delux. Det er en grunn til at folk ser på han som den største ansvarsfraskrivende menneske som finnes omtrent.

Samme når jeg ser folk mene det samme som han..

Alle vet at verken kvikk lunsj eller smågodt er laget av brokkoli og alle kan la vær å kjøpe snop viss de ønsker det. Ingen som holder en pistol mot noen sitt hode og sier KJØP kvikk lunsj.

Alle kan klage på at alle andre er skyld i en usunnn livstil men for meg blir det som sagt så alt for enkelt.

Jeg har fått mange facepalms av Jørgen Foss sine utspill, og de som mener det samme som han En av mange unnskyldninger er at sunn mat koster skjorta, usunn mat koster nesten ingenting, men en usunn handlevogn og en sunn handlevogn kan faktisk fint ha samme pris, det er blitt gjort og resultatet kan du lese om her http://fitnessblogge...rere-enn-usunn/

begge handlekurvene hadde en samlet sum på 440 kr.

3 poser med grønnsaker koster vel omtrent 200, kjøper du en pizza, cola og potetgull så koster det omtrent det samme, så med andre ord, er det ikke dyrere å kjøpe sunn mat generelt enn usunn mat.

Unnskyldningene til å bli overvektig er økende, like økende som overvekt, men ingen verken de overvektige eller meg kjøpe 40 kvikk lunsj plater, og om en så gjør så en ikke spise de på en dag. Den ene dagen er det billig snop som fører til overvekt, neste dag er det bensinstasjonene og maten på den som gjør folk overvektige neste gang er det prisen på pizza før du vet ordet av det er vi blitt et land med forbud og stive priser istedenfor å ta litt mer ansvar for seg selv.

Har en en spiseforstyrelse som gjør at du tvangsspiser eller spiser fra deg følelsene dine bør en oppsøke psykolog og lege på samme måte som anoreksiere må, men en kan ikke lage et samfunn der mennesker som er friske skal måtte rette seg etter de syke når en kjøper noe i butikkene.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Skrevet

Jeg merker ikke forskjell, jeg. Ikke på cola/cola light heller, begynner nesten å lure på om jeg har defekte smaksløker

Anonymous poster hash: bba42...acc

I dag kjøpte jeg endelig 6pakningen. Jeg synest de er like gode som før, merker heller ingen forskjell. :)

Gjest Vaniljekjeks
Skrevet

Godt at du forstod hva jeg mente, for det var virkelig ikke meningen med å gå på deg som person, men når f.eks Jørgen Foss er ute i media (og han er en offentlig talsperson som gjør at jeg ikke har noe problem med å ta han som eks) og skriver "la oss forby prisdumping på påskesnop", så tenker jeg intet mindre en facepalm delux. Det er en grunn til at folk ser på han som den største ansvarsfraskrivende menneske som finnes omtrent.

Samme når jeg ser folk mene det samme som han..

Alle vet at verken kvikk lunsj eller smågodt er laget av brokkoli og alle kan la vær å kjøpe snop viss de ønsker det. Ingen som holder en pistol mot noen sitt hode og sier KJØP kvikk lunsj.

Alle kan klage på at alle andre er skyld i en usunnn livstil men for meg blir det som sagt så alt for enkelt.

Jeg har fått mange facepalms av Jørgen Foss sine utspill, og de som mener det samme som han En av mange unnskyldninger er at sunn mat koster skjorta, usunn mat koster nesten ingenting, men en usunn handlevogn og en sunn handlevogn kan faktisk fint ha samme pris, det er blitt gjort og resultatet kan du lese om her http://fitnessblogge...rere-enn-usunn/

begge handlekurvene hadde en samlet sum på 440 kr.

3 poser med grønnsaker koster vel omtrent 200, kjøper du en pizza, cola og potetgull så koster det omtrent det samme, så med andre ord, er det ikke dyrere å kjøpe sunn mat generelt enn usunn mat.

Unnskyldningene til å bli overvektig er økende, like økende som overvekt, men ingen verken de overvektige eller meg kjøpe 40 kvikk lunsj plater, og om en så gjør så en ikke spise de på en dag. Den ene dagen er det billig snop som fører til overvekt, neste dag er det bensinstasjonene og maten på den som gjør folk overvektige neste gang er det prisen på pizza før du vet ordet av det er vi blitt et land med forbud og stive priser istedenfor å ta litt mer ansvar for seg selv.

Har en en spiseforstyrelse som gjør at du tvangsspiser eller spiser fra deg følelsene dine bør en oppsøke psykolog og lege på samme måte som anoreksiere må, men en kan ikke lage et samfunn der mennesker som er friske skal måtte rette seg etter de syke når en kjøper noe i butikkene.

Interessant at du sammenligner alle som vil forby prisdumping på godteri med Jørgen Foss. Overvekt er og vil bli et mye større samfunnsproblem og man løser det ikke ved å dumpe prisen på en vare misbrukere er avhengige av.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidda ikke å traske helt bort til Rema for å spare 8 kroner, så jeg kjøpte 6-pakningen min på Obs til 27,90. Har ikke gått personlig konkurs av den grunn. Og har enda ikke åpnet den. Kanskje det blir en kvikk lunsj på søndagsturen :)

Anonymous poster hash: 2758b...07f

Tviler på at noen går konkurs av sjokolade til 27,90. Men det er gøy å få en ting så billig som mulig 👍🍫

Anonymous poster hash: f8663...08a

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen hihi. Noen som har sett årets 6-pakninger på tilbud enda? :)  Har forresten sett 8 pakninger også nå! Er dette nytt? Og vil de bli prisdumpet også? :biggrin:

Anonymkode: f74f0...fb3

Skrevet

Har kun sett 8-pakninger jeg også, men på Rema 1000 kan en nå kjøpe enkeltpakninger til 9 kr, så de har senket prisen litt om man ikke vil kjøpe så store mengder på en gang.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen hihi. Noen som har sett årets 6-pakninger på tilbud enda? :)  Har forresten sett 8 pakninger også nå! Er dette nytt? Og vil de bli prisdumpet også? :biggrin:

Anonymkode: f74f0...fb3

8-pakninger kom vel i fjor. 3- og 6-pakningene gikk så for forbi at de rakk jeg ikke kjøpe før størrelsen økte.

8-pakningen har kostet rundt 82 hos Coop (ikke Extra), 72 hos Spar og 66 hos Rema, regner med prisen blir lavere inn mot påske så jeg avventer litt. Det bruker jo å gå med en del kvikk lunsj i påsken :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De koster 45 på Remaen her jeg bor nå.

Anonymkode: 33e07...aee

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De koster 45 på Remaen her jeg bor nå.

Anonymkode: 33e07...aee

Her reklamerte de med 55,90 i går.. Hvor er du?

kvikk.png

Skrevet

Ofte endres prisen så fort at de ikke rekker å endre prislappene. Jeg kjøpte lilla påskeegg i går, sto på lappen at de kostet 44,90, men når de ble slått inn i kassa kostet de 22,50 :P

Skrevet

Noen som vet om Bunnpris er med på priskrigen, eller om det i hovedsak er Rema, Kiwi og Coop Prix? (evt flere) :)

Skrevet

Kiwi hadde 8pakning nå til 35,-

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, MalloryK skrev:

Kiwi hadde 8pakning nå til 35,-

Ikke Kiwi her hvor jeg bor (Oslo) :(

Anonymkode: b548b...cff

• 1 år senere...
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hallo :) På tide å få liv i denne tråden igjen. Kommer fjorårets priskrigsuksess til å gjenta seg? 8 pk til 20 kr ca. Finner ikke noe info om dette på nett enda. 

Anonymkode: 5a9bd...9cb

Skrevet

Jeg ønsker meg glutenfri kvikklunsj. Hmrf. Selv om det kanskje er like greit at jeg ikke kan spise 8 kvikklunsj til 20 kr. :hoho: 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo :) På tide å få liv i denne tråden igjen. Kommer fjorårets priskrigsuksess til å gjenta seg? 8 pk til 20 kr ca. Finner ikke noe info om dette på nett enda. 

Det er ikke påske enda. Ingen som vet om det blir priskrig eller ikke enda(evt bare toppledere), så ikke så rart du ikke finner noe på nettet ang dette.

Endret av Fluffe
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fluffe skrev:

Det er ikke påske enda. Ingen som vet om det blir priskrig eller ikke enda(evt bare toppledere), så ikke så rart du ikke finner noe på nettet ang dette.

Det er snart påske. Og dette er en tråd for alle oss kvikk lunsj elskere, priskrig eller ikke priskrig :hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fluffe skrev:

Det er ikke påske enda.

Ser ut som tilbudet startet tidligere i fjor og de har dessuten solgt påskegodt en stund allerede. 

Anonymkode: 8e0cc...652

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...