AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Del Skrevet 23. mars 2015 Kort og greit: Hva er best som det første "laget" for å unngå at den idfaste formen er et h...... å vaske etterpå (har ikke oppvaskmaskin på hytta)? Kjøttsaus nederst eller lasagneplater? Anonymous poster hash: 21da9...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Del Skrevet 23. mars 2015 Kort og greit: Hva er best som det første "laget" for å unngå at den idfaste formen er et h...... å vaske etterpå (har ikke oppvaskmaskin på hytta)? Kjøttsaus nederst eller lasagneplater? Anonymous poster hash: 21da9...a76 saus først, hvis ikke kan platene henge fast-been there done that Anonymous poster hash: 00c92...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruKG Skrevet 23. mars 2015 #3 Del Skrevet 23. mars 2015 Saus. Fettet i sausen vil jo gjøre at det ikke brenner seg så lett fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #4 Del Skrevet 23. mars 2015 Det vil alltid være noe som er brent fast i en slik form. Om det et en dealbreaker for deg, så kan du jo kjøpe deg noen slike engangsformer, men glassformene blir fort rene igjen om du lar dem stå i bløt en stund med vann og oppvaskemiddel. Så skraper/vasker du det lett av etterpå. Det skal være (kjøtt)saus i bunnen, så plater. Stort sett er det osten som brenner seg best fast. Anonymous poster hash: 8fce8...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara-ellis Skrevet 23. mars 2015 #5 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg smører formen, og pleier å legge pastaplater i bunnen da det ser mye finere ut når man serverer. Men jeg koker pastaplatene i noen få minutter før jeg legger de i formen, vet ikke om det har noe å si? Og venter med osten til de siste 5-10 minuttene av steketiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Del Skrevet 23. mars 2015 Pasta i bunnen og på toppen er det vanligste. Anonymous poster hash: 78a42...f12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 23. mars 2015 #7 Del Skrevet 23. mars 2015 Først bittelitt ostesaus og så pastaplater. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 23. mars 2015 #8 Del Skrevet 23. mars 2015 Først bittelitt ostesaus og så pastaplater. Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #9 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg smører formen bittelitt, lenger pastaplater først (som jeg har kokt i et par minutter). Synes det ser mye finere ut når det kommer på talkarkenen daAnonymous poster hash: 9b9d2...add 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #10 Del Skrevet 23. mars 2015 Her var det alle varianter! Noen sier lasagneplater Noen sier kjøttsaus Noen sier ostesaus Ser ut som jeg må velge? TS Anonymous poster hash: 21da9...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #11 Del Skrevet 23. mars 2015 Smør formen. Det skal alltid være "væske" aka saus nederst, eller så setter platene seg fast. Anonymous poster hash: 1028d...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #12 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg bruker et tynt lag med kjøttsaus nederst for å unngår fastbrente plater og fordi ostesausen brenner seg bedre fast enn tomatsaus. Det vil uansett renne saus ned til platene selvsagt, men jeg har opplevd at de har klistret seg til formen og blir steinharde selv med litt saus under, så jeg er litt mer generøs nå og passer på at det ligger litt kjøtt/biter under også og holder dem oppe. Anonymous poster hash: 8fce8...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #13 Del Skrevet 23. mars 2015 Tynt lag kjøttsaus nedersr.Anonymous poster hash: 87de2...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2015 #14 Del Skrevet 23. mars 2015 Kjøttsaus nederst. Så pastaplater (jeg koker ikke disse, det er ikke nødvendig når de er dekket av saus i begge ender). Deretter ostesaus, så kjøttsaus, så pastaplater. Avslutt med ostesaus, og strø ost på toppen. Jeg pleier å lage sausen så tykk at lasagnen blir som en kake som står av seg selv på tallerkenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2015 #15 Del Skrevet 23. mars 2015 Og formen settes i vann med en gang middagen er ferdig og er da ikke noe problem å få ren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym2233 Skrevet 23. mars 2015 #16 Del Skrevet 23. mars 2015 Først bittelitt ostesaus og så pastaplater. Dette må prøves engang! 😊 Vi begynner ellers med saus, ostesaus, og så lasagneplater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #17 Del Skrevet 23. mars 2015 På lasagnepakkene står det at det at man skal begynne med saus før platene. Anonymous poster hash: 6daae...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 23. mars 2015 #18 Del Skrevet 23. mars 2015 Ostesaus så [plater, kjøttsaus, ostesaus] til det er tomt. Avslutter med ostesaus. Aldri opplevd at det brenner seg i bunnen. (Trodde ikke det var mulig? Lasagnen "koker" jo på en måte, kun toppen som blir skikkelig stekt og kan brenne seg.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 23. mars 2015 #19 Del Skrevet 23. mars 2015 Har alltid smurt formen og så hatt i et lag med kjøttsaus. Den brenner seg aldri i bunnen, men på kantene derimot... Men det er jo bare å la formen stå med vann i en stund. Synes ikke formene blir rene i oppvaskmaskin de fire gangene i året jeg bruker det heller egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #20 Del Skrevet 23. mars 2015 jeg legger alltid pastaplater nederst, å det svir seg aldri hos meg Oo eneste som kan sitte litt er osten på toppen Anonymous poster hash: 6ece7...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå