AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Jeg er så ekstremt lei av at mange bruker facebook til å dele bilder fra ymse firma som holder konkurranser der man må "dele bildet/statusen/siden" for å delta. For det første er det ikke lov å be noen dele slikt for å være med i en konkurranse. Å be noen "like" eller "kommentere" er selvfølgelig lov. For det andre er det noen firma som kynisk lurer konkurransedeltakerne ved å skrive "del gjerne dette bildet videre om du håper på å vinne" eller lignende. Mange tror da de øker vinnersjansene sine og deler villig videre. Jeg er så lei av spamming. Hver dag. Spesielt nå er det jo så mange "påskekonkurranser". Tidslinjen har jo blitt en eneste stor reklamekanal for sjokolade og ipad'er. Jeg kan ikke slette disse som deler da det er snakk om venner og familie. Og det er så MANGE som gjør dette. Hvorfor er det så mange firma som (fortsatt) driver med dette når det ikke er lov? https://www.facebook.com/help/513248435437336/ Anonymous poster hash: 49078...a8a 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 De fleste er ikke klar over det. Og de fleste som får vite holde seg etter reglene etter det. Har opplevd flere tilfeller der personer tok kontakt med dem. Anonymous poster hash: 180cf...94a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Ja, det oppleves som spam. Når jeg går gjennom newsfeeden ser jeg etter oppdateringer om livene til folk, morsomme eller aktuelle linker med personens kommentar/mening om, og annet som inneholder et minimum av relevans. I perioder, særlig rundt høytider, oversvømmes derimot newsfeeden av bilder av påskeegg, julestrømper, smykker og velværekurver, som enkelte vil vinne. Det er nesten uten unntak snakk om relativt billige ting i tillegg. Anonymous poster hash: 731ca...e34 1
Gjest Emera Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Jeg benytter anledningen til å "skjule alt fra xxxx butikk." Enkelte deler jo absolutt alt sånt, og jeg utstår ikke reklame. På meg virker det helt mot sin hensikt.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Jeg benytter anledningen til å "skjule alt fra xxxx butikk." Enkelte deler jo absolutt alt sånt, og jeg utstår ikke reklame. På meg virker det helt mot sin hensikt. Samme her! Mektig lei av all den (ulovlige) spammingen, så her brukes skjul-funksjonen heftig. Men har et intenst hat-forhold til all reklame. Har aldri kjøpt Cola Zero, siden jeg synes reklamen er grusom og sjåvinistisk Anonymous poster hash: c8f9e...d2e
Gjest Keikolina Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 (endret) Jeg skjønner meg ikke på de desperate personene som kommer med de verste sympatihistoriene om både det ene og det andre for å vinne gavekort eller noe så enkelt som et par lipgloss. Ingen filter! Endret 24. mars 2015 av Keikolina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå