smile Skrevet 18. august 2004 #1 Del Skrevet 18. august 2004 Hva blir det neste nå egentlig? Nå er det veldig inn med lyst og luftig, malt panel, minimalistisk,stål(kanskje noe på vei ut) o.s.v. Funderer på hva det blir... romantisk? Sterke farger? Virker som tapeten er på vei inn igjen.... Hva tror,mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 18. august 2004 #2 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg mener at jeg blir like inspirert av tre år gamle Elle Interiør som av som av dagens. For meg handler det om at det skal passe vår stil, vår smak, gjenspeile de menneskene vi er og den huset vi bor i. Da er det meg revnende likegyldig om fargen på veggen i stuen er inn eller ut. (men jeg har hørt etter diverse meglerbefaring, at den er veldig inn - og vi malte den på for fire år siden...) Møbler vi kjøper skal vare i mange år, da er det i hvert fall for oss viktig, at de er såpass nøytrale og solide at de kan passe med andre ting som kanskje er mer forgjengelige og enklere og billigere å bytte på - som gardiner, duker, puter etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. august 2004 #3 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg tror (og håper) i alle fall at denne trenden med lyse vegger og minimalistiske rom går over. Forøvrig bryr jeg meg ikke så mye om trendene.. jeg har min egen stil. Men det er ikke så morsomt å lete etter nye møbler, når butikkene stort sett bare har "nyheter" som ikke passer min stil. Jeg håper at det kommer mer farger, både på vegger og møbler/interiør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 18. august 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 18. august 2004 joda jeg er enig til en viss grad men å male stua mintgrønn og gangen rosa var jo veldig populært for 10-15 år siden og jeg vet sannelig ikke som jeg synes det hadde vært fint i dag selv om jeg likte det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #5 Del Skrevet 18. august 2004 Det minimalistiske er på vei ut ja. Det hotteste nå er vel "shabby chic". Romantisk stil. Fortsatt mye bleke og lyse farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 18. august 2004 #6 Del Skrevet 18. august 2004 Den romantiske stilen er tilbake for full monn ja.Synes ikke noe særlig om den jeg.Rosa blomstrete tapeter hører liksom bestemor til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #7 Del Skrevet 18. august 2004 Alt dere nevner er ut. Har en søster i utlandet som nevner at det hotteste er noe som heter mochi boto. Skjønnte egentlig alldri hva slags stil det egentlig var, men det var et sammensurium av forskeliige stilarter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 18. august 2004 #8 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg og min kjære var å handlet sofa for en drøy mnd siden, og tro meg gjest sofaer med rosa blomster er in igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. august 2004 #9 Del Skrevet 18. august 2004 De som har "peiling" har ofte andre meninger om hva som er in enn det vi vanlige dødelige har. Når ting kommer i butikkene til priser som alle har råd til, da er det allerede noe annet som gjelder hvis man skal tro diverse interiøreksperter ihvertfall. Bonytt, f.eks hevdet at "nå er det igjen fritt fram for farger" omtrent samtidig som alle jeg kjenner maler sine oker og bonderøde stuer om i Lys Toscana og andre kremnyanser. Det er omtrent som klær: i det alle begynner å gå med det, er det ikke lenger hot i følge designere og det er noe annet som gjelder. Skal man være forut sin tid må man nok studere en del utenlandske magasiner. Sterke fargeklatter og romantikk, og også denne blandingen av ulike stiler har vært en trend en stund nå, og snart kommer det vel noe nytt....Klart bransjen fornyer seg, skaper behov for oss, og gir oss noe å bruke pengene våre på Men en ting som ihvertfall er "lov" nå, kanskje i større grad enn før, det er å følge sin egen smak og skape sin egen stil. Mikse og matche, gjøre sitt eget. Og hvem bryr seg egentlig om det er in eller ut, så lenge det føles rett for dem som bor der? Jeg bryr meg ihvertfall ikke, men joda, jeg lar meg sikkert påvirke av moten både når det gjelder interiør og klær. Men uten personlig stil blir mote så inderlig kjedelig. Men dette var kanskje litt på siden av det trådstarter spurte om.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 19. august 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 19. august 2004 Men en ting som ihvertfall er "lov" nå, kanskje i større grad enn før, det er å følge sin egen smak og skape sin egen stil. Mikse og matche, gjøre sitt eget. Og hvem bryr seg egentlig om det er in eller ut, så lenge det føles rett for dem som bor der? Jeg bryr meg ihvertfall ikke, men joda, jeg lar meg sikkert påvirke av moten både når det gjelder interiør og klær. Men uten personlig stil blir mote så inderlig kjedelig. ... De fleste har nok ikke lyst til å la seg påvirke, men hvis du følger alle trådene her inne og er litt på besøk til en del unge folk er det lett å se at folk lar seg påvirke av trender selv om en ikke vil det. Når vi skal sette i gang å pusse opp huset vårt vil jeg jo ha noe som holder og som er fint og da blir det gjerne noe som er in..... Vel kanskje det er litt på siden av det jeg startet men..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. august 2004 #11 Del Skrevet 19. august 2004 ...men joda, jeg lar meg sikkert påvirke av moten både når det gjelder interiør og klær. ... Var jo det jeg sa jo Blir påvirket, helt klart, men prøver å ikke følge strømmen så alt for mye. Det som er "in" blir jo snart "ut", sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissie Skrevet 21. august 2004 #12 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg tror at mørkere farger, mer brunt og oransje kommer til å komme inn igjen. Palisander (tre) og skinnpuffer. Hyrdetepper i både skinn og ull. Ellers vanlig lys parkett. I gardinstoffer tror jeg at kordfløyel og fløyel i flaskegrønt, brun og dempet orange vil være hot om 1 års tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå