AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Med en ordning der jeg (far) har barnet i ferier, og ikke noe "vanlig" samvær, kan mor da kreve full foreldreansvar/rett? Anonymous poster hash: 07dfe...d9f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Hun må rettens vei for å få foreldreansvaret alene. Anonymous poster hash: 30c00...bc2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Hun må rettens vei for å få foreldreansvaret alene. Så om jeg har barnet i sommerferien bare, så har jeg fremdeles rett til foreldreansvar? Bor veldig langt unna mor, og er redd for at mor vil ta fra meg barnet på alle måter som hun kan.. Anonymous poster hash: 07dfe...d9f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Flytt nærmere å ha mer samvær. Feriepappa? Unnskyld at jeg sier det, men det er altfor drøyt. La mor ha foreldreansvar. Du deltar jo ikke i dagliglivet, og da ser jeg ikke grunnen til at du skal ha bestemmelsesrett over barnetAnonymous poster hash: 56898...aff 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Flytt nærmere å ha mer samvær. Feriepappa? Unnskyld at jeg sier det, men det er altfor drøyt. La mor ha foreldreansvar. Du deltar jo ikke i dagliglivet, og da ser jeg ikke grunnen til at du skal ha bestemmelsesrett over barnetAnonymous poster hash: 56898...aff Dummeste jeg har hørt. Tror nok at far bryr seg om barnet selv om han bare har barnet i ferier. Jeg er samboer med en som kun hadde sin datter i ferier, fordi mor valgte å flytte tilbake til sin familie da de ble skilt. (8 timer). Han ønsket jo fortsatt å ha rettighetene sine, for det er like fullt hans barn. Og han er jo heller ikke mindre glad i barnet selv om han kun hadde det i ferier. Anonymous poster hash: 6d28d...55b 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Spiller ingen rolle hvor langt unna mor / far bor eller hvor stor samværsprosent mor / far har. Er man tildelt foreldreansvar så skal det MYE til for å bli fradømt det ansvaret. Anonymous poster hash: 1b3e1...2af
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Foreldre som har barn sammen bør virkelig anstrenge seg maksimalt for å bo nær hverandre!!Anonymous poster hash: de261...cc0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 Foreldre som har barn sammen bør virkelig anstrenge seg maksimalt for å bo nær hverandre!!Anonymous poster hash: de261...cc0 i en perfekt verden gjør de det, men i denne verden så skjer faktisk ikke det uansett hvor mye en person måtte mene det Anonymous poster hash: 0db71...f32
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #9 Skrevet 23. mars 2015 Foreldre som har barn sammen bør virkelig anstrenge seg maksimalt for å bo nær hverandre!!Anonymous poster hash: de261...cc0 Ikke så enkelt som det høres ut til...Anonymous poster hash: 07dfe...d9f
Biloba Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 Så om jeg har barnet i sommerferien bare, så har jeg fremdeles rett til foreldreansvar? Bor veldig langt unna mor, og er redd for at mor vil ta fra meg barnet på alle måter som hun kan.. Anonymous poster hash: 07dfe...d9f Ja, du trenger ikke engang å ha samvær for å ha rett til foreldreansvar. Sier du fra deg foreldreansvaret kan moren adoptere bort barnet ditt, for å sette det på spissen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #11 Skrevet 23. mars 2015 Ja, du trenger ikke engang å ha samvær for å ha rett til foreldreansvar. Sier du fra deg foreldreansvaret kan moren adoptere bort barnet ditt, for å sette det på spissen. Godt å vite! Skjønte på andre her at det skal mye til å miste foreldreansvaret? Har barnet kun i ferier, og mor ønsker fullt foreldreansvar alene. Skjønner at det vil være aktuelt fordi jeg ikke har barnet i hverdagen, men å adoptere det bort til ny mann, ja, det kunne hun lett ha funnet på... Anonymous poster hash: 07dfe...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå