mijaa Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Hei! Jeg bor i kollektiv, men til sommeren flytter begge de jeg bor med ut, så nå har jeg fått spørsmål om jeg vil fortsette strøm- og bredbåndsabonnementene vi har eller om de skal avsluttes. Jeg har rett og slett ikke peiling på hva som er lurt, og etter å ha kikket litt rundt på nettet ble jeg ikke stort klokere. Jeg vet rett og slett ikke om abonnementene vi har er billige eller dyre? Regningene varierer så klart, men forrige internettregning var på 1561kr (for 3 mnd) og strøm kom på 2142kr (for 2 mnd), henholdsvis 520,- og 1071,- i måneden. Strømleverandøren har anslått at det årlige forbruket vårt blir 11 635 kWh. Høres disse abonnementene greie ut?.. Eller kan jeg få det billigere? Edit: Vi skal fortsatt være 3 stk i kollektivet, altså. Spørsmålet kom opp fordi det er de to andre som har hatt styringen på strøm og internett, mens det nå mest sannsynlig faller på meg siden det bare er jeg som skal bli boende og det må ordnes opp i før det kommer nye leieboere. Endret 23. mars 2015 av mijaa
Cowboy Lotte Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Nei verken billig eller god strøm finnes lenger... Bare å forberede seg på at det blir dyrt, særlig som enslig...
mijaa Skrevet 23. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2015 Nei verken billig eller god strøm finnes lenger... Bare å forberede seg på at det blir dyrt, særlig som enslig... Blir jo ikke enslig da, vi skal fortsatt være 3 stykker om regninga. Spørsmålet er om jeg skal beholde abonnementene slik de er, eller om det er mulig å få det billigere
Cowboy Lotte Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Blir jo ikke enslig da, vi skal fortsatt være 3 stykker om regninga. Spørsmålet er om jeg skal beholde abonnementene slik de er, eller om det er mulig å få det billigere Jeg har Norges Energi, og der er det sånn at du får 4 mnd gratis strøm om du blir sykemeldt... Dog gjelder ikke personer som blir uføre...
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 For billigste strøm for deg gå til Konkurransetilsynets hjemmeside: http://www.konkurransetilsynet.no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/ Anonymous poster hash: 0bdd1...7f2
Neket Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Er det ikke marginalt hvor mye man greier spare på strømmen da? Hos meg er nettleien over halvparten av beløpet på regningen. Og nettleie får jeg ikke gjort noe med uansett.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Det kommer ann på hva du mener med marginalt. Avhengig av strømforbruk og billigste/dyreste kan det skille tusenlapper. Anonymous poster hash: 0bdd1...7f2
Lutetium 71 Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Hei!Jeg bor i kollektiv, men til sommeren flytter begge de jeg bor med ut, så nå har jeg fått spørsmål om jeg vil fortsette strøm- og bredbåndsabonnementene vi har eller om de skal avsluttes. Jeg har rett og slett ikke peiling på hva som er lurt, og etter å ha kikket litt rundt på nettet ble jeg ikke stort klokere. Jeg vet rett og slett ikke om abonnementene vi har er billige eller dyre? Regningene varierer så klart, men forrige internettregning var på 1561kr (for 3 mnd) og strøm kom på 2142kr (for 2 mnd), henholdsvis 520,- og 1071,- i måneden.Strømleverandøren har anslått at det årlige forbruket vårt blir 11 635 kWh. Høres disse abonnementene greie ut?.. Eller kan jeg få det billigere? Edit: Vi skal fortsatt være 3 stk i kollektivet, altså. Spørsmålet kom opp fordi det er de to andre som har hatt styringen på strøm og internett, mens det nå mest sannsynlig faller på meg siden det bare er jeg som skal bli boende og det må ordnes opp i før det kommer nye leieboere. På bredbånd kan du bruke Bredbåndsguiden for å finne en grei pris. Staten sin telepriser.no er desverre lagt ned. Er det over telefonlinje (ADSL)? Da må du vel betale linjeleie også, det varierer litt fra leverandør til leverandør, men som regel slipper du ikke unna den. Endret 23. mars 2015 av Lutetium 71
mijaa Skrevet 23. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2015 På bredbånd kan du bruke Bredbåndsguiden for å finne en grei pris. Staten sin telepriser.no er desverre lagt ned. Er det over telefonlinje (ADSL)? Da må du vel betale linjeleie også, det varierer litt fra leverandør til leverandør, men som regel slipper du ikke unna den. Takk for tips! Jeg vet rett og slett ikke om vi bruker ADSL eller ikke, haha. Men er ikke det det vanligste? Hva ligger prisene for linjeleie på da, sånn ca?
Lutetium 71 Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 Takk for tips! Jeg vet rett og slett ikke om vi bruker ADSL eller ikke, haha. Men er ikke det det vanligste? Hva ligger prisene for linjeleie på da, sånn ca? http://www.bredbandsguiden.no/linjeleie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå