AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Etter ulykke er min eks og far til mitt 15 år gamle barn ikke lenger i stand til å ta seg av seg selv. Han har nå verge som tar seg av post, betale regninger samt hjemmesykepleier til andre ting. Han har ikke samvær da hans interesse for dette var begrenset også før ulykken. Vi har dog hatt delt foreldreansvar hele tiden og dette har vært utfordrende. Politiet måtte gi meg pass mot hans vilje fordi han nektet å skrive under på samtykke og ikke kunne begrunne dette. Nå er dette passet gått ut og barnet må ha nytt pass, samt at barnet skal få eget bankkort. Alt må samtykkes av han, men han kan ikke kan ikke ta imot noe elektronisk feks via Altinn. Alt må gjennom vergen i papirform. Jeg synes det er helt på trynet at jeg må ha signatur fra hans verge når han knapt har hatt samvær med barnet på 15 år og alt samvær kun har foregått i en 2 års periode mens han hadde en samboer som tok ansvar for dette. Dette var også før ulykken. Er det mer fornuftig at jeg får foreldreansvaret alene? Anonymous poster hash: 99283...a4f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Du må vel søke tingretten? Anonymous poster hash: 3299e...185
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Jeg synes det høres fornuftig ut, men hvis det genererer for mye bråk ville jeg nok vurdert å la det ligge, for husfredens og barnets skyld. Det er tross alt bare 3 år til h*n er myndig, og foreldreansvaret ikke lenger har noen betydning for noen parter. Anonymous poster hash: 48be7...c43
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Hadde absolutt startet en prosess for p få ansvaret alene. Helt latterlig at en tredjepart skal sitte å ta avgjørelser.Anonymous poster hash: 533d2...2dd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Hadde absolutt startet en prosess for p få ansvaret alene. Helt latterlig at en tredjepart skal sitte å ta avgjørelser.Anonymous poster hash: 533d2...2dd Han er ikke umyndiggjort, men har verge fordi han rett og slett ikke er i fysisk stand til å ta seg av praktiske ting, som det å signere et papir.. Er derfor litt usikker på om det er mulig for meg å få foreldreansvaret alene når han nekter. Da han nektet å samtykke til passet ba jeg han gi meg foreldreansvaret alene på bakgrunn av at han ikke hadde samvær og kun motarbeidet meg, som ved å nekte å samtykke til pass uten å egentlig ha noen annen grunn enn å bare være vrang. Men denne gangen ville han absolutt ikke gi fra seg foreldreansvaret.. Anonymous poster hash: 99283...a4f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Bank kort får du da ordnet uten fars underskrift. Det fikk ihvertfall jeg ordnet med til datteren min. Anonymous poster hash: 72c9a...e11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #8 Skrevet 24. mars 2015 Her nekter far og pass til barna, men jeg får det jo uansett hver gang. For han har jo ingen god grunn. Jeg må bare skaffe nytt pass i god tid, siden jeg vet det fort tar en måned. Nå er jo barnet deres 15 år, det blir jo siste gang han skal ha pass, før barnet blir 18 år. Så vet ikke om jeg ville ta kampen om å få foreldreansvaret alene. For det er ikke lett å få. Anonymous poster hash: aee2d...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå