Gå til innhold

Legge tapet for første gang! Trenger idiotsikre tips og råd!? :D

Teardrop

Anbefalte innlegg

Skal for første gang tapetsere! Men kun på en vegg. Kan jeg tapetsere over strie/mønstertapet eller må jeg rive den av? Hørte så vidt noen nevne at jeg kunne "grunne" den gamle mønstertapeten også tapetesere over fordi det var mindre jobb enn å dra av den gamle tapeten???
Finnes det noen gode steg-for-steg for dummies når det gjelder tapetsering? Har ALDRI gjort dette før. Det er en dør og en lysbryter på veggen.

Alle idiotsikre tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du bare grunner strien og legger på ny tapet så vil nok mønsteret vises gjennom. Ville enten fjernet gammel tapet eller helsparklet veggen.

Anonymous poster hash: 4cfaf...0ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sttrien må helsparkles før du kan henge tapet. Om du ikke har gjort det før kan det være greit å få hjelp av noe som har gjort det for å få et bra resultat. Du kan velge å bruke rullsparkel eller bredsparkle veggen for hånd. Youtube har en del filmer som viser steg for steg. Får ikke lagt linker på mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://youtu.be/yv5qLdFaB0A

De fleste tapetene som fås kjøpt nå limer du bare rett på veggen og henger opp tapeten. Det finnes små "kurver" som du legger tapetrullen i og bare drar opp fra den. Om du spør der du handler tapeten kan de sikkert gi deg noen tips på veien. Husk å kjøpe en god tapetkniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør der du kjøper tapeten om hvordan du gjør dette og du får et lynkurs.

Noen tapeter skal limes på tapeten, andre skal limen på veggen og atter andre skal vætes.

For vellykket resultat må veggen under være helt slett. Hvordan du enklest får den slett, er qvhengig av hva som er på veggen.

Anonymous poster hash: 89e9e...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...