Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en BB bæresele igår som skal være på magen. Kan disse brukes til å gå tur med eller er det egne seler for dette? Hva er bruksområdet til slike seler?

Anonymous poster hash: d3f1d...d02

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Du kan bruke den på tur:-) bare husk på godt med klær eller egen bære jakke som babyen får plass inni😊 bæresele er gull!

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker vår bæresele til veldig mye. Til å gå turer i skog og mark, til å bære på når han er grinete og nekter å sove, og når vi skal gjøre ting i huset mens han er våken og ikke vil ligge alene.

Vi kjøpte ergobaby360 med nyfødt innlegg. Har ikke angret et eneste sekund. Kjennee omtrent ikke vekten, så har gått harde turen med han på magen :)

Vær obs på temperatur og plassering av barn mtp høyde. Det blir veldig varmt på magen, så kjenn etter ofte og kle av/på ved behov. Vi passer ekstra godt på nakke/hodet og ben. Alt annet ligger sammenkrøket inntil oss og utveksler god varme. Hodet skal plasseres i en høyde slik at hu kan bøye hodet lett ned og kysse han på hodet/pannen

Anonymous poster hash: 73d86...d52

Skrevet (endret)

Hvis det er den originale BB, så husk at denne selen ikke er ergonomisk riktig for baby, og at du ikke bør bære så lenge av gangen.

Det beste er å ha en ergonomisk riktig sele som Ergobaby, Beco butterfly, Manduca etc. Disse kan du ta gode turer i uten å tenke på at baby ikke bør sitte i selen så lenge. :)

Endret av Teriyaki
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er den originale BB, så husk at denne selen ikke er ergonomisk riktig for baby, og at du ikke bør bære så lenge av gangen.

Det beste er å ha en ergonomisk riktig sele som Ergobaby, Beco butterfly, Manduca etc. Disse kan du ta gode turer i uten å tenke på at baby ikke bør sitte i selen så lenge. :)

Og bare for å presisere så har Babybjørn flere ergononomisk riktige bæreseler (feks one og we)

Anonymous poster hash: 8633e...5fe

• Liker 1
Skrevet

Og bare for å presisere så har Babybjørn flere ergononomisk riktige bæreseler (feks one og we)

Ja disse er bedre enn den originale, men uten at jeg kan si noe bastant så har jeg forstått det sånn at disse andre til BB fortsatt ikke er på nivå med feks Ergobaby. Var i alle fall slik med en eller annen ny modell, men det kan være det har kommet flere i ettertid som holder mål.

Støtten skal i alle fall være fra knehase til knehase, og det bør ikke være mulig å bære baby med ansiktet utover sa det gir dårlig stilling for baby.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bære baby med ansiktet utover med Ergobaby.

Anonymous poster hash: af3c2...c71

Skrevet

Du kan bære baby med ansiktet utover med Ergobaby.

Anonymous poster hash: af3c2...c71

Det har jeg verken aldri sett eller hørt om. Vet man kan bære på hoften med Ergo 360, men med ansiktet utover? Dvs babys rygg mot bærers mage? Har du link til det?

AnonymBruker
Skrevet

Ja disse er bedre enn den originale, men uten at jeg kan si noe bastant så har jeg forstått det sånn at disse andre til BB fortsatt ikke er på nivå med feks Ergobaby. Var i alle fall slik med en eller annen ny modell, men det kan være det har kommet flere i ettertid som holder mål.

Støtten skal i alle fall være fra knehase til knehase, og det bør ikke være mulig å bære baby med ansiktet utover sa det gir dårlig stilling for baby.

I de aller fleste tester er BB One jevngod med Ergobaby og Manduca. BB We ikke så mye testet enda, men i de testene den er med kommer den også bra ut.

Skrevet

Du finner bilder under Versatility

Se der ja. Ville likevel unngått bæring den veien. Babyen får ikke mulighet til å skjerme seg for inntrykk den veien.
AnonymBruker
Skrevet

Se der ja. Ville likevel unngått bæring den veien. Babyen får ikke mulighet til å skjerme seg for inntrykk den veien.

Skal ikke bæres fremover før de er større, samt korte intervaller om gangen nettopp av den grunn. Det står ganske gode forklaringer /manualer oå nettet for bæreselen. Men det er ikke noe problem å bære de alle mulige veier. Gøy for baby å se utover når den er mye i bæresele

Anonymous poster hash: 73d86...d52

Skrevet

Fikk en BB bæresele igår som skal være på magen. Kan disse brukes til å gå tur med eller er det egne seler for dette? Hva er bruksområdet til slike seler?

Jeg bruker min mye til kortere turer der jeg ikke kan eller gidder å ha med vogn. For eksempel fram og tilbake til barnehagen (da må jeg ha hendene fri til å trille storesøster), eller fram og tilbake til skolen (da orker jeg ikke drasse med meg vogna på offentlig kommunikasjon med mindre vi skal være lenge i byen). Så her går det i mange kortere turer, maks en time. Tror ikke jeg hadde lagt ut på fjelltur med guttungen i sele, verken for hans skyld eller min, men til daglig bruk er den veldig kjekk å ha som alternativ til vogn.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle <3 aner ikke hvilken det er,det står organic på den og 3.5-4.5 kg ,men da gjelder den vel kun for nyfødt? Er ikke det litt merkelig?

Skrevet

Det høres veldig merkelig ut. Vi har BB One, og den kan brukes fra nyfødt til tre år (selv om jeg har problemer med å se for meg at vi holder på så lenge :ler: Vel sitter den godt, men en treåring er ganske tung og ikke minst lang...)

Jeg er for øvrig så gammel at jeg brukte "den gamle" Babybjörnen til de eldste barna mine. Ingen av dem har lidd noen nød av den grunn, men de nye modellene er virkelig helt himmelropende mye bedre, både for babyen og for den som bærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...