Gjest Nathalie Skrevet 1. juli 2002 #1 Skrevet 1. juli 2002 Min eldste søster skal gifte seg den 10.august, og jeg har tenkt å skrive en sang til henne. Synes de ferdige sangene blir så upersonlige - derfor vil jeg skrive en selv. MEN... Jeg finner ingen god melodi!! Er det noen som har peiling på en melodi som er lett å dikte til, og som de fleste mennesker kan melodien på? HILFE! Begynner å haste nå, så jeg er litt småstressa her... Skrivingen har liksom ikke vært i tankene mine før nå... :-?
Kreps Skrevet 1. juli 2002 #2 Skrevet 1. juli 2002 jeg synes den .... "brev fra kolonien" er lett og skrive fra Den begynner slik .. Kjære mamma... Kjære pappa Lett melodi og lett og synge... uansett lykke til
Frøya*0803 Skrevet 1. juli 2002 #3 Skrevet 1. juli 2002 Jeg var nylig i et bryllup der bruden hadde brukt Kjærlighetsvisa i sin sang til brudgommen, og det var stor suksess! Den kan vel de fleste, og den er jo kjempefin.
jbkaarud Skrevet 1. juli 2002 #4 Skrevet 1. juli 2002 Jeg synes "Sønnavindvalsen" av Alf Prøysen har en nydelig melodi. Dette er også en melodi som de fleste kjenner. :D
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 2. juli 2002 #5 Skrevet 2. juli 2002 Jeg skal bruke Kjærlighetsvise til min kommende mann og dette er en ypperlig sang i slike anledninger. Men forhør deg litt med andre somm skal dikte sang også, for man bør unngå å ha flere sanger på samme melodi. Forslag til andre melodier er: -Blåbærturen -På Youngstorvets basar -Tante Sofies vise -Se norges blomsterdal -Tyven tyven -Kjærringa med staven Alt dette er typiske sanger å dikte på, og melodiene kan iallfall "alle".
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2002 #6 Skrevet 2. juli 2002 Hei En melodi som er veldig bra og dikte til og som også er høytidelig er pomp og prakt! Jeg har brukt denne flere ganger med utrolig suksess!
Anki1971 Skrevet 2. juli 2002 #7 Skrevet 2. juli 2002 Jeg skrev sang til mannen min på melodien "Lykkeliten". den var enkel å skrive til, og lett å synge Også syns jeg melodien er nydelig også
Gjest liv Skrevet 2. juli 2002 #8 Skrevet 2. juli 2002 [/colo Melodien til Jon Blund - den duger også veldig bra - særlilg til takke sanger.... liv a.
Gjest Solstråle Skrevet 3. juli 2002 #9 Skrevet 3. juli 2002 Har skrive sang til min tilkommede mann på "Vestland, Vestland" ein ganske enkel melodi å dikte på. Veit at min bror har skrive sang til meg på melodien til "jeg gikk en tur på stien" er litt spent på den, om vi skal sitte å synge koko,koko. Men uansett ta ein melodi som du sjølv synest om. Lykke til
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 4. juli 2002 #10 Skrevet 4. juli 2002 Jeg er havren er også en godt brukt melodi som "alle" kjenner til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå