Gå til innhold

Teoretisk spørsmål: "hva skjer hvis mor el.far med delt bosted flytter når barna er 3 år"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis...

Mor eller far med "Delt bosted" som bor nær hverandre plutselig bestemmer seg når barna er 3 år å flytte til en Anne skolekrets - i Oslo kan dette bety en annen bydel eller tilsvarende fra f.eks Oslo til Asker, Fornebu eller Bærum?

Ved avtale om Delt bosted må begge foreldre være "enige" før en av de bare flytter...men har hørt om flere der moren bare har flyttet (med barna) og sagt i fra nærmest etterpå.

Det fikk ingen konsekvenser. Far kjører bil og har 50%.

Er dette vanlig?

Da kan man jo gjøre hva man vil uten at det får konsekvenser? De færreste vil/kan bruke et par hundre tusen på rettsak og sultne advokater.

Anonymous poster hash: 7885e...ccc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har blitt utsatt for dette - eller har gjort det selv, altså brutt avtalen om delt bosted men der får ingen konsekvenser?

Anonymous poster hash: a17f5...963

Skrevet

Ingen som har blitt utsatt for dette - eller har gjort det selv, altså brutt avtalen om delt bosted men der får ingen konsekvenser?

Vet ikke hvordan det er til vanlig, men moren min flytta i hvert fall 4 timer unna faren min når jeg var et par måneder gammel. De hadde delt bosted fra før. Tror at hvis moren reiser, får hun ta med barna, men hvis faren reiser, blir barna igjen. Det som går igjen har jeg sett..

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det er til vanlig, men moren min flytta i hvert fall 4 timer unna faren min når jeg var et par måneder gammel. De hadde delt bosted fra før. Tror at hvis moren reiser, får hun ta med barna, men hvis faren reiser, blir barna igjen. Det som går igjen har jeg sett..

Det er mulig du blander begreper her?

"Delt bosted" var det nok ikke da du var SÅ liten.

• Liker 1
Skrevet

Det er lite å få gjort uten rettssak.

AnonymBruker
Skrevet

Det er lite å få gjort uten rettssak.

De som har "delt bosted" kan ikke bare flytte med barnet fordi flyttemelding i folkeregisteret kreves fra begge foreldrene ved avtale om "delt bosted".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...