Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo skal reise til Stavanger, skulle på Top Gear Live, men det ble jo avlyst. Vi har brukt masse penger på flybilletter og hotell, og vi får ikke noen penger tilbake ved avbestilling. Så nå reiser vi til Stavanger uten noen planer. Vi har aldri vært der før. Er det noen som har tips til hva vi kan finne på? Alt fra shopping, museum og resturanter? Kom gjerne med noen tips!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dra! stavanger er norges störste DRITTBY!! JEg kan fortelle deg dette fordi jeg er derfra.. Hater den byen!

Anonymous poster hash: 4dfb6...206
  • Liker 1
Skrevet

Nå er det da bestemt at vi skal dra dit uansett. Jeg skjønner at man synes sin egen hjemby er kjedelig. Men det må jo være noe å finne på der? Er jo en av norges største byer. Vi kommer fra en bitteliten by i nord norge, så det er sikkert noen spennende butikker der som vi ikke har her f.eks :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke dra! stavanger er norges störste DRITTBY!! JEg kan fortelle deg dette fordi jeg er derfra.. Hater den byen!

Rikeste byen i Noreg din j*vel!

Sivilisert og god by, Oslo = drittby i forhold til Stvg

Anonymous poster hash: 7c06f...051

• Liker 1
Skrevet

Jeg og sambo skal reise til Stavanger, skulle på Top Gear Live, men det ble jo avlyst. Vi har brukt masse penger på flybilletter og hotell, og vi får ikke noen penger tilbake ved avbestilling. Så nå reiser vi til Stavanger uten noen planer. Vi har aldri vært der før. Er det noen som har tips til hva vi kan finne på? Alt fra shopping, museum og resturanter? Kom gjerne med noen tips!

Norsk Oljemuseum er ihvertfall vel verdt et besøk synes jeg. Her for man en fin innføring i norsk oljehistorie og hvordan det driftes og jobbes ute på feltene. Hadde jeg vært dere ville jeg vurdert og leid en bil og kjørt en tur enten mot Ryfylke eller mot Haugesund og Karmøy. Her er både vill og vakker natur og masse historie.

AnonymBruker
Skrevet

Rikeste byen i Noreg din j*vel!

Sivilisert og god by, Oslo = drittby i forhold til Stvg

Anonymous poster hash: 7c06f...051

Rik betyr da virkelig ikke bra! Den byen og folka er helt grusomme :) Kanskje det nettopp er alle snobbete oljefolka som gjör byen sä jävlig.

• Liker 1
Skrevet

Hei, takk for svar:-) både oljemuseumet og det arkeologiske museumet fristet og dra på! Hvordan er det med resturanter og shopping da?

AnonymBruker
Skrevet

Er selv fra Stavanger og er ikke enig i at det er en drittby.

I sentrum er fargegaten verdt et besøk, og særlig Bøker og Børst og Sjokoladepiken er fine om en skal sette seg ned et sted. Gamle Stavanger er også et fint sted å gå og vimse rundt og bare se.

Om du er glad i sushi er Sabi Sushi eller Alex Sushi gode alternativer. Førstnevntes restaurant i Stavanger er mest lagt opp til takeaway. Et annet alternativ om dere ikke har lyst å sette dere ned noen sted er vårrullene til Norvina i pedersgata - de aller beste butikkjøpte vårrullene jeg har smakt.

Fish&Cow i vågen skal visstnok også være veldig bra, men har ikke vært der selv.

Om dere vil gå tur ligger Mosvannet i nærheten av sentrum, tar ikke lange tiden å gå rundt, og Stavanger kunstmuseum ligger langs veien der.

Anonymous poster hash: f3a1a...972
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler lysefjordcruise eventuelt lysefjordcruise med fottur

Helt spektakulært!

Anonymous poster hash: ac821...23b
Skrevet

Tusen takk for alle gode tips og råd! Jeg sjekker ut alle:-) Skal prøve å lage et lite program for helgen, slik at vi ikke bare blir gående og havner på butikker som cubus og resturanter som f.eks Egon. For det har vi her hjemme. Kom gjerne med flere forslag :-)

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler lysefjordcruise eventuelt lysefjordcruise med fottur

Helt spektakulært!

Anonymous poster hash: ac821...23b

dette og prekestolen og månefossen :)

Anonymous poster hash: 05164...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte litt på hvilke butikker jeg savner fra Stavanger (bor i et annet sted av landet nå), og har kommet frem til disse:

- Mango (ligger på Torgterassen) - kjedebutikk, men litt andre klær enn H&M.

- Kjoledamen (Fargegata) - Retroklær

- Syvende himmel (Fargegata) - Litt lignende kjoledamen, klær du ikke finner så mange andre plasser

- Brødrene Pedersen (Breigata) - Glassmagasin

- L'Occitane og Oliviers (Østervåg) - Kosmetikk og litt forskjellig middelhavsmat

Skrevet

Alle butikkene du ramset opp hørtes spennende ut, skulle gjerne dratt til IKEA. Vi har akkurat bygd hus, så det er mye stæsj jeg har lyst på, men med fly og bagasje tror jeg det er en idiot idé:-p regner med dem har noen kjøpesenter også der. Hvordan er det med spa der og med tanke på at det er helg? Hørt rykter om badeland også?:-)

Gjest Saxofon
Skrevet

Badelandet ble lagt ned for 15 år siden så ikke dra der :P

• Liker 1
Skrevet

Haha okei! Var et tips fra en kollega, som fortalte at han hadde vært der med barna. Dem er voksne nå:-p

AnonymBruker
Skrevet

Alle butikkene du ramset opp hørtes spennende ut, skulle gjerne dratt til IKEA. Vi har akkurat bygd hus, så det er mye stæsj jeg har lyst på, men med fly og bagasje tror jeg det er en idiot idé:-p regner med dem har noen kjøpesenter også der. Hvordan er det med spa der og med tanke på at det er helg? Hørt rykter om badeland også?:-)

IKEA ligger litt utenfor, men det skal gå greit å ta buss/gå et stykke tror jeg.

Er flere kjøpesenter både i og utenfor byen, favoritten min tror jeg er Kvadrat, som er en halvtime med buss unna.

Badeland er det ikke nå lenger, det er nedlagt (men ikke for femten år siden, er bare sju-åtte år siden).

Gjest Saxofon
Skrevet

IKEA ligger litt utenfor, men det skal gå greit å ta buss/gå et stykke tror jeg.

Er flere kjøpesenter både i og utenfor byen, favoritten min tror jeg er Kvadrat, som er en halvtime med buss unna.

Badeland er det ikke nå lenger, det er nedlagt (men ikke for femten år siden, er bare sju-åtte år siden).

Stemmer, det var 15 år når det ble nedlagt. Det føles mye lengre ut da!

Skrevet

Hvis du/dere er inntresert i hage og blomster er Flor & Fjære et veldig must. Men de åpner sesongen 2 mai, vet ikke når dere skal dit. Men hvis så bør det absolutt vurderes.

Skrevet

Vi skal nå til helgen. Kvadrat tror jeg at jeg har hørt om. Vi får se om vi klarer å komme oss på en buss dit.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...