Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke vært like sikker på barn som meg.

Vi har vært sammen mange år, er over 30 begge to.

For et år siden stilte jeg barn som ultimaturm for at vi kunne fortsette, han var med på det.

Han har i senere tid sagt at han av og til ønsker seg barn, og av og til ikke. Han er ambivalent og sikkert redd.

Han er litt umoden på dette synes jeg, men tidevis har vi snakket bra om det, og han har virket som han ser det for seg. Jeg har forsøkt ikke å mase så mye, enda det er vanskelig.

Da det var 3 mnd igjen til vi avtalte å begynne å prøve begynte jeg på Folat, han vet dette.

Nå er det ca 2 uker igjen til tiden vi har satt. Pørvde å snakke litt med han om det, og også det at jeg er redd at ha skal "backe" ut....

Da ble han irritert, trakk seg tilbake. Sa at jeg måtte slutte å bekymre meg sånn.

Jeg er egentlig redd han kommer til å trekke seg/trenge mer tid. Fælt å vente disse ukene. Om han trekker seg/må ha enda mer tid nå, så har jeg ingen annen valg enn å gå føler jeg. Har ventet så lenge. Er veldig vanskelig, for vi er så etablerte.

Det at han ble så sint/sur når jeg tok det opp føler jeg er dårlig tegn. samtidig tenker jeg at han burde si fra nå, så kort før "frist", om han er usikker...

Vet ikke hva jeg vil med dette, kanskje noen har noen tanker? Er det normalt at han reagerer sånn? Med irritasjon liksom? Så vanskeig å se for seg at dagen skal komme når vi avtalte å prøve og da er han helt med? Erfaringer?

Anonymous poster hash: fb418...820
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som han bare har fått litt kalde føtter. Om dere har snakket om det tidligere og han har vært med på å skulle få barn virker det bare som han bare er litt nervøs når det faktisk begynner å bli en realitet. Det beste er nok å ikke pushe han unødvendig selv om han selvsagt må få vite at det kan bli mulighet for barn da du har sluttet med prevensjon f eks. Det kan fort ta litt tid før man blir gravid. Kos dere, og så skjer det som måtte skje :)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Du må være forberedt på at han sier han ikke er klar om to uker. Da må du vurdere om du vil glemme barneprosjektet for nå og vente til han tar det opp, sette ny frist for han eller gå videre. Dere må snake skikkelig om det før dere bestemmer noe. Å bli irritert, fører ingen steder for da sitter du med de samme spørsmålene som før "samtalen". Spør hva som skal til for at han skal bli klar.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:)

Ja, jeg synes også det virker som han har fått kalde føtter... Noe han har fikk for 3 mnd siden også - da vi EGENTLIG- skulle ha begynt å prøve. Jeg har sagt til han at innen denne fristen må han ta et valg, men jeg er likevel redd for at han ikke er klar når det kommer til det.

Føler jeg lurer meg selv, og at han ubevisst lurer meg!, dersom jeg skal være med på å utsette og utsette. Selvom det bare er noen mnd, så er det jo ingenting ilpa de mnd som endrer noe.

Han har på en måte lovet meg barn, men det hjelper jo lite når jeg har ventet så lenge som jeg har, og ikke føler jeg kan vente noe lengre. Iallefall ikke på at han " skal bli klar".... Det kan jo være lat fra mnd til år.

Jeg håper han bare ble sur og tverr fordi han er nervøs/skremt for at det nærmer seg, men at han holder det han lovet. Hvis vi skal vente på at han blir 100% klar er jeg redd det aldri blir. Og den sjansen kan jeg ikke ta.

Samtidig føler jeg det blir veldig drastisk å si at jeg drar dersom han ikke kan ta et valg. Men er kanskje det som må til....?

Skrevet

Jeg hadde litt av det samme problemet. Han sa først "om noen år" for 3 år siden. Og i fjor sa han "om ett år kanskje", og når det hadde gått nesten ett år begynte jeg bare å forberede han på at i august skulle jeg slutte på pilla. Og så gjorde jeg i august. Da var det jo hans valg om han ville ha sex eller ei. Men han ville da fremdeles det, og nå når jeg er gravid og kommet over de mest kritiske ukene - har han begynt å glede seg selv :) Tror han hadde kalde føtter fordi han hadde sett kolikkunger hos kompiser, og vet hvilket arbeid det blir med våkenetter og bleieskift. Men, nå er vi der og det går fint. Jeg håper bare at mannen din også er slik, at han vil bare vente litt til for han vet hvilken tid som kommer og har kalde føtter.

Men du burde ta en ordentlig prat med han. Se hvordan han reagerer om du sier at du slutter på pilla om to uker feks. Håper det ordner seg for dere :hug::blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for svar! Og gratulerer med graviditet! :)

Ja, jeg håper det er sånn med min mann og:) Det som er er at jeg HAR sluttet på pilla... Gjorde det i desember, så han er nøye med å ikke gjøre meg gravid. Det er vel noe med bare å ta "steget", hehe, men jeg kan jo ikke tvinge han heller. Han har nå noen dager på seg igjen til denne fristen. Men dersom han ikke er med da, så er jeg så fryktelig usikker på hav jeg gjør.

han blir jo ikke klar av å bare vente på å bli klar ....:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...