Gå til innhold

Nettdating, er det ikke noe for meg? Mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså konseptet er jo genialt, man kan treffe mange man ellers aldri ville truffet og man trenger ikke da det så tungt hvis det ikke fungerer for det er jo så lett å komme i kontakt med noen nye.

Problemet mitt er egentlig litt da at jeg føler så liten interesse for de jeg prater med. Smalltalk over nett blir egentlig bare kjedelig og det er først i virkeligheten jeg finner ut om jeg er intressert eller ikke. Jeg har snakket med en god del som jeg har høy match med og som jeg synes ser attraktive ut. Men det er liksom ingenting som driver meg i samtalene, jeg føler egentlig at jeg prøver bare for å prøve.. Er det normalt eller bør man bli interessert allerede på nett? Jeg ser tilbake på jenter jeg har falt for i virkeligheten og det er ikke sikkert at de hadde skillt seg ut på et nettsted heller. Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: bcb8d...eee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfart det samme. I begynnelsen gikk det fint, men etterhvert fikk jeg problemer med å få noen ordentlig interesse for jentene. Det ble bare et tidsfordriv uten noen særlig mening, for min del :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig. Nettdating er meningsløst. Etter jeg slettet sukker har jeg fått det bedre, flørter heller med menn jeg møter i levende livet (jeg er dame, forresten). Tror det er sånn man møter nye potensielle kjærester.

Anonymous poster hash: a4cc0...cee
  • Liker 1
Skrevet

Samme erfaring her.

De aller fleste på disse datingsidene er jo så like, alle bildene, profiltekstene og meldingene flyter bare sammen i en stor, grå, intetsigende masse. En gang iblant så stikker noen seg ut og virker som morsomme, intelligente folk, ut fra profilen er de nok kanskje en god match.

Men jeg kjenner aldri en ekte interesse eller lyst til å møte, jeg føler bare jeg burde, at det er en plikt. Og da gidder jeg ikke. Date skal være med noen man faktisk har lyst til og gleder seg til å møte, jeg klarer ikke å ta det som en arbeidsoppgave eller tur til tannlegen.

For å like nettdating må man enten falle litt lettere for folk via nett, eller ha en veldig lav terskel for å ta en kaffe med folk og sjekke stemningen - enten fordi man liker å treffe alle slags mennesker selv om det er en dårlig date, eller fordi man er villig til å jobbe hardt for å finne den rette.

Jeg faller ikke inn i noen av disse kategoriene, og synes følgelig bare nettdating er dritkjedelig og det ender aldri med at jeg treffer noen.

AnonymBruker
Skrevet

TS her, litt av problemet mitt i virkeligheten er at jeg ikke har noen steder å treffe nye damer på. Er ikke så utadvendt at jeg går bort til vilt fremmede, tidligere flammer har alltid vært jenter jeg har fått kontakt med på fest eller gjennom venninner eller som har blitt endel av vennegjengen.

Har dere prøvd å møte folk fra nett eller bare chatter dere?

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hva med å foreslå å møte dem litt raskere, si at du ikke liker så godt å chatte. Da jeg drev med nettdating, møtte jeg ofte menn ganske raskt.

Skrevet

Altså konseptet er jo genialt, man kan treffe mange man ellers aldri ville truffet og man trenger ikke da det så tungt hvis det ikke fungerer for det er jo så lett å komme i kontakt med noen nye.

Problemet mitt er egentlig litt da at jeg føler så liten interesse for de jeg prater med. Smalltalk over nett blir egentlig bare kjedelig og det er først i virkeligheten jeg finner ut om jeg er intressert eller ikke. Jeg har snakket med en god del som jeg har høy match med og som jeg synes ser attraktive ut. Men det er liksom ingenting som driver meg i samtalene, jeg føler egentlig at jeg prøver bare for å prøve.. Er det normalt eller bør man bli interessert allerede på nett? Jeg ser tilbake på jenter jeg har falt for i virkeligheten og det er ikke sikkert at de hadde skillt seg ut på et nettsted heller. Noen med erfaringer?

Dropp smalltalken på nett, og møt dem i virkeligheten med en gang?

Så slipper du å "sløse" tid på masse smalltalk, og du får sett om kjemien er der ganske tidlig. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare åpne med å spørre om å treffes? Trodde standaren var å snakke litt først jeg men. Kan jo prøve det. :) På tinder vil de fleste treffes ganske fort, men det er jo mer enn slags hookup app, mens sukker er mer seriøst. Føler jeg da. :)

Litt av grunnen til at jeg ikke blir så fort intressert er kanskje at jeg egentlig har det ganske bra som singel, problemet er bare at jeg vet hvor bra det føles i et forhold med den rette personen.

AnonymBruker
Skrevet

Nettdating tar definitivt bort veldig mye av magien og mystikken ved et første møte i virkeligheten. Men nå er det jo en gang slik da, at man ofte tyr til nettdating fordi man ikke finner noen i "real life". Og det er jo ikke annerledes på f eks match og sukker enn det er på f eks byen eller arbeidsplassen. 95 % av de man ser der er helt uaktuelle mtp romantikk. Selv møtte jeg faktisk mannen min via match.com, og jeg datet og var betatt av flere som jeg traff via nettdating også før ham. Tror du bare må innse at det første magiske møtet på vike litt... Men selv var jeg alltid spent før første date så jeg vet ikke hvorfor du ikke blir det, men vi er jo alle forskjellige.

Selv så var jeg ikke ute på byen hver helg akkurat og jeg syntes generelt at det var veldig få menn som prøvde å sjekke meg opp. Selv om jeg er slank og søt med langt lyst hår og store pupper så kunne jeg fint stå alene i baren hele kvelden uten at noen som helst kom bort. Var minst like ofte at jeg tok kontakt med menn ved å begynne å danse med dem, innlede til prat osv. Så jeg måtte jo bare prøve å finne en annen arena for å finne en kjæreste, og da var det langt enklere med litt nettprat enn å prøve å skape en connection med vilt fremmede på byen. Heldigvis så funket det og nå er jeg en gift småbarnsmor :)

Anonymous poster hash: 98909...b20
Skrevet

Hva med å foreslå å møte dem litt raskere, si at du ikke liker så godt å chatte. Da jeg drev med nettdating, møtte jeg ofte menn ganske raskt.

Dette er jo noe av det jenter flest klager mest på, at gutta er for direkte og har det for travelt å møtes i virkeligheten.

Jeg skjønner gutta godt, jeg. Heller ikke jeg likte å prate med jentene over internett. Sier meg ingenting. Det er ikke før jeg faktisk møter den jeg prater med over internett at jeg faktisk kan si noe intelligent om henne. Og selv da er man egentlig avhengig av flere treff hvis man skal kunne danne seg noen ordentlig mening.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...