peanut_juice Skrevet 23. mars 2015 #21 Skrevet 23. mars 2015 Jeg sier ikke at jeg vet hvordan alle mennesker reagerer på depresjon, det er klart det er individuelt. Det jeg derimot vet er hvilke kriterier som skal oppfylles for å diagnostiseres med en alvorlig depresjon, og det kan man faktisk ikke om man kan fungere i hverdagen og samtidig ikke har suicidale tanker. Da er det ikke mulig å "score høyt nok". Jeg sier ikke at det ikke er fælt nok med mild til moderat depresjon, men at ut i fra disse kriteriene er den ikke alvorlig.Anonymous poster hash: 6b79b...c5d Jeg vet også veldig godt hva som er en alvorlig depersjon og hva som er å "bare være litt trist" Jeg sa ingenting om at det ikke var selvmordstanker inne i bildet for mitt vedkommende, jeg sa at det ikke var aktuelt å utføre, av ulike grunner. Og jeg sier heller ikke at det er det TS lider av, bare at det er en mulighet. For noen er fasade alt de har å leve for, og du ville aldri ha oppdaget hvor alvorlig deprimerte de egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #22 Skrevet 23. mars 2015 Hvis du faktisk leser det jeg skriver ser du at det ikke er basert på egen opplevelse.. Anonymous poster hash: 6b79b...c5d Jeg scorte 46 på madrs utført av kyndig personell, er det høyt nok for deg eller mener du fremdeles å vite best? Hvis sånne som deg jobber i psykiatrien så er det jammen meg ikke rart at folk ikke får den hjelpen de trenger, du nekter jo plent å høre på det andre forsøker å fortelle deg. Anonymous poster hash: fd681...689
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #23 Skrevet 23. mars 2015 Jeg scorte 46 på madrs utført av kyndig personell, er det høyt nok for deg eller mener du fremdeles å vite best? Hvis sånne som deg jobber i psykiatrien så er det jammen meg ikke rart at folk ikke får den hjelpen de trenger, du nekter jo plent å høre på det andre forsøker å fortelle deg.Anonymous poster hash: fd681...689 Det var da voldsomt så defensiv du var da. Du skriver at du gikk på jobb og ikke hadde suicidale tanker, ja det er mulig. Det som derimot ikke er mulig er å fungere greit i hverdagen(skole/jobb/trening/venner) og samtidig ikke ha suicidale tanker samtidig som man har en alvorlig depresjon, da det rett og slett ikke er teoretisk mulig iht MADRS testen. Anonymous poster hash: 6b79b...c5d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #24 Skrevet 23. mars 2015 TS igjen her. Jeg vil bare si at jeg er utredet av en psykiater, en psykologspesialister og en psykiatrisk sykepleier. De sier jeg er alvorlig deprimert, og denne uken skal jeg starte på medisiner. Jeg har tatt tre forskjellige tester, og ja. Da denne diagnosen kom opp reagerte jeg svært overrasket. Omtrent nektende. Jeg vil ikke være syk og deprimert, og jeg drar heller på jobb enn å ligge i sengen en hel dag. Jeg vet jo at det bare gjør det enda værre. Å bli sykemeldt ser jeg ikke på som noe alternativ, da jeg ikke vil være syk. Jeg nekter. Er dessuten svært skeptisk til medisiner da depresjon ikke engang er hoveddiagnose. Sist jeg var deprimert var jeg suicidal, og visste hvordan jeg skulle ta livet mitt dersom jeg ikke orket lenger. Da fikk jeg moderat depresjon som diagnose. Så ja, jeg skjønner ingen ting nåAnonymous poster hash: 4e530...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå