Gå til innhold

Har du planer om å møte en nettdaten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en del ting ang. nettdating:

1. Hvor lenge er det normalt å "snakke" sammen på nett før en møtes i den virkelige verden?

2. Hva snakker man om før man møtes?

3. Er det mange som har opplevd å ha god kjemi og en god samtale på nett, men som har opplevd problemer i kommunikasjonen når en har møtt personen ansikt til ansikt? Hva har i så fall vært problemet?

Og til slutt: er det noen som opplever å ha en meningsfull og god samtale med noen på nett, som planelegger å møte den andre personen for første gang snart?

Har ikke selv prøvd nettdating, og håper derfor noen med litt erfaring kan hjelpe meg.

Anonymous poster hash: d83f7...dbe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jeg snakket med min nettflørt i ca 3 mnd før vi traff hverandre. Da var vi klar for å ha våres første date!

2. Vi snakket om det vi kom på. Spilte bowling så han prøvde å lære meg å skru kulen, gikk på kino og så Harry Potter, en filmserie vi begge liker, også var vi på Dollys å spiste pizza. Etter daten satt vi i bilen hans og snakket til ca 0330 om natten. En perfekt date!

3. Er bare han jeg har truffet i virkeligheten og det var bulls eye fra første møte. Nå har vi kjøpt hus sammen og planlegger en lys fremtid sammen <3 :D

Lykke til!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1: Hva er normalt? Vet ikke. Snakket med eksen i 10 år før vi møttes.

2: Alt som er normalt å snakke om ellers.

3: God kjemi på nett var det samme som god kjemi i person for meg. Første endte opp i ett 4 års forhold og dater nå en ny, får se hvor lenge det varer.

Anonymous poster hash: f2fbd...ce3
Skrevet

Kanskje ikke helt samme situasjon som du tenker på, men jeg møtte kjæresten min på nettet, det tok et og et halvt år før vi møttes for første gang. Vi møttes på sosiale medier, ikke via direkte nettdating. I starten var det mest generelt bli kjent med hverandre-prat, etter hvert pratet vi om alt mulig. Alt man snakker med en bestevenn og/eller kjæreste om.

Vi ble veldig godt kjent med hverandre før vi møttes for første gang. Jeg var veldig redd for at vi ikke kom til å ha god kjemi irl, men det hadde vi heldigvis. Vi måtte bruke et par dager på å bli kjent med hverandre i virkeligheten, men så fort vi ble det så kom vi like godt overens som på nettet. Nå er vi samboere og har vært sammen i fire år. :)

AnonymBruker
Skrevet

1. Snakka med fyren i 3 år :P

2. Alt mulig. Vi hadde veldig dype samtaler :)

3. Nei, vi klaffa med en gang. Han var hos meg i 4 dager :)

Snakker med han på facebook nå, og begge er like interessert enda. Er ikke så lenge siden vi møttes.

Anonymous poster hash: b5825...e2b
AnonymBruker
Skrevet

1. Er ingen fasit. Det er dog anbefalt at man treffes så snart som mulig fordi hvis man tekster/chatter i flere måneder før man møtes så kan det være stor sjanse for at det dabber av eller at man møter noen andre.

2. Vær avslappet, prøv å bli kjent, ikke overtenk eller tving frem noe. Det kommer av seg selv

3. Ja , det hender ofte at han jeg så for meg ikke var slik i virkeligheten, what so ever. Utseendemessig var de ganske like som på bildene, men væremåten deres var annerledes og kjemien var ikke der i det hele tatt. Sånt skjer. Men derfor er det også viktig at det ikke går for lang tid før man møtes, for så å finne ut etter 4 måneder senere at kjemien ikke er der i det hele tatt og begge har kastet bort tiden sin...

Husk: nettdating går ut på at man kommer i kontakt med folk og møtes for å dra på ordentlige dates, in real life. Nettdating er ikke å sitte bak hver ens skjerm i flere måneder og chatte.

Anonymous poster hash: 22079...485

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg driver og snakker med en nå. Vi mailet i noen dager og har nå skypet flere timer hver dag i over en uke. Skulle gjerne møttes med en gang, men han bor i et annet land. Jeg besøker dette landet om tre uker, og da skal vi absolutt møtes. Jeg liker vanligvis ikke avstand, men skal flytte til dette landet senere i år. Vanligvis møter jeg nettdater etter maks en uke, i hvert fall hvis jeg er ordentlig interessert.

Vi har snakket om alt mulig rart. Begynte å snakke om vanlige ting som hva vi drev med i hverdagen, reise, hvorfor jeg skulle flytte til landet hans, ting vi syntes var interessant, så masse om språk, historie, opplevelser vi har hatt, familieproblemer, hva vi skal finne på når vi møtes, landene våre og sex.

Nå har jeg ikke møtt han her, så jeg vet ikke hvordan det blir, men jeg har møtt ganske mange nettdater før. Det er litt forskjellig egentlig. Det blir litt pinlig med noen, og om man kun har sendt mail, kan det bli litt rart. Har opplevd at det ikke har funket i det hele tatt fordi kjemien rett og slett ikke stemmer.

Skrevet

Snakka 5 dager, men fant ut at vi så vidt hadde møttes på en fest for lenge siden.

Snakket om alt og ingenting. Alt fra dagligdagse ting til flørting og sex.

Samtalen fløt greit når vi møttes også. Jeg er litt sjenert, men det gikk helt fint. Nå har vi møttes to ganger og jeg håper på å se han til helga.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en del ting ang. nettdating:

1. Hvor lenge er det normalt å "snakke" sammen på nett før en møtes i den virkelige verden? Jeg tror ikke det finnes et fasitsvar her, mitt inntrykk er at det varierer.

2. Hva snakker man om før man møtes? Jeg vet ikke, syns det er vanskelig selv. Men jeg vil holde meg unna veldig personlige ting eller "dype" ting på første møte.

3. Er det mange som har opplevd å ha god kjemi og en god samtale på nett, men som har opplevd problemer i kommunikasjonen når en har møtt personen ansikt til ansikt? Hva har i så fall vært problemet? Jeg har møtt èn nettdate som jeg skrev med i 6 mnd før vi møttes. Han ville ikke treffe meg mer og jeg vet ikke hvorfor. Et skikkelig hardt slag i magen fordi jeg trodde jeg virkelig hadde vært heldig å møtt en det kunne bli mer med. Jeg mistenker at han ble skuffet over utseendet mitt...

Og til slutt: er det noen som opplever å ha en meningsfull og god samtale med noen på nett, som planelegger å møte den andre personen for første gang snart?

Har ikke selv prøvd nettdating, og håper derfor noen med litt erfaring kan hjelpe meg.

Anonymous poster hash: e764d...457

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en del ting ang. nettdating

1. Hvor lenge er det normalt å "snakke" sammen på nett før en møtes i den virkelige verden?

Hvis han bor i nærheten synes jeg det er best å få til et møte etter 1-2 uker.Jeg liker ikke disse som maser og skal møtes med en gang,men heller ikke de som skal unngå møter irl.Før eller siden må man møtes.

2. Hva snakker man om før man møtes?

Alt mulig som gjør at man kan bekrefte eller avkrefte om vedkommende er kjærestemateriale.Jeg diskuterer imidlertid ikke dypt private ting før jeg har møtt personen irl.og foretrekker at de er som meg.Orker ikke høre om store psykiske problemer eller få spørsmål av seksuell karakter fra en jeg ikke kjenner.

3. Er det mange som har opplevd å ha god kjemi og en god samtale på nett, men som har opplevd problemer i kommunikasjonen når en har møtt personen ansikt til ansikt? Hva har i så fall vært problemet?

Det har skjedd flere ganger.Kjemien har vært bare sånn halvveis.Det som har vært mest skuffende har vært utseendet på de jeg har møtt.Mange ser betydelig verre ut irl enn på nett.Uten fysisk tiltrekning lager jeg aldri noe date nr.2.

Jeg har hatt en pause fra nettdating nå,men planlegger å komme sterkt tilbake etter påske;)

Anonymous poster hash: d83f7...dbe

Anonymous poster hash: 91b8a...a8e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt menn tolv timer etter vi pratet første gang. For meg er det ikke noe poeng i å hale ut tida.

Anonymous poster hash: c960d...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...