AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Ikke sant at man betaler for når man bruker apper og slikt? Jeg lastet ned Tinder og det resulterte i en mobilregning på 1000 kr Det stod spesifisert på regningen at det var pga databruk, jeg har ikke så mye databruk inkludert. Nå har jeg ikke råd til å bruke apper eller data på tlf i det hele tatt. Flere som har fått slike høye regninger? Og nei, jeg kan ikke bare bytte abonnement for jeg har bindingstid (som går ut 31.mars så da skal jeg så klart bytte). Så hver måned i 1 år har jeg hatt helt vilt høye regninger. Hvilke abonnement kan dere anbefale meg? Anonymous poster hash: 9eecf...89c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Et hvilket som helst som inneholder mye data? Du må jo virkelig ha visst om at du brukte såpass mye mer data enn du tydeligvis har inkludert, for du skal overforbruke ganske mye for å få en regning på 1000 kr... Anonymous poster hash: 3967c...9da 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Hvilket abonnement har du i dag? Jeg har Djuice Komplett M elle hva det heter, det er 1 GB inkludert (jeg bruker lite data) og koster 199,- For 299,- i mnd får du 5 GB data inkludert. Anonymous poster hash: efe3f...5bf
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Hvor mye data bruker du på en måned? Vet ikke, hvordan ser jeg det? Står sikkert på regningen forresten, men den har jeg betalt så aner ikke.. Jeg er klar over at bare en viss mengde data er inkludert, så var forberedt på at regningen kom til å bli litt høyere enn vanlig, men SÅ mye da Jeg tror abonnementet heter komplett M fra Telenor. Betaler 549 kr i måneden. Men stort sett ligger regninga på ca 800 kr. Nå tør jeg ikke sjekke facebook en gang.. har logget meg på wi-fi der det har vært gratis, men får like høye regninger uansett. Jeg trodde gratis wi-fi betydde at man ikke betalte for data? Anonymous poster hash: 9eecf...89c
Britt Banditt Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 For det første: Last ned en app som viser hvor mye datatrafikk du har brukt, og hold deg under grensa di hver måned. For det andre: Selv om du ikke kan bytte operatør så kan du helt sikkert oppgradere abonnementet ditt hos din nåværende operatør. Si du nå har 1gb inkl, så bytter du til 5gb hos samme operatør. Du skal surfe bra mye for å bruke opp det. Er du aldri tilkoblet wifi? Sørg for å være det oftere/ikke bruk tinder etc så mye når du er ute av huset.
Britt Banditt Skrevet 22. mars 2015 #7 Skrevet 22. mars 2015 Vet ikke, hvordan ser jeg det? Står sikkert på regningen forresten, men den har jeg betalt så aner ikke.. Jeg er klar over at bare en viss mengde data er inkludert, så var forberedt på at regningen kom til å bli litt høyere enn vanlig, men SÅ mye da Jeg tror abonnementet heter komplett M fra Telenor. Betaler 549 kr i måneden. Men stort sett ligger regninga på ca 800 kr. Nå tør jeg ikke sjekke facebook en gang.. har logget meg på wi-fi der det har vært gratis, men får like høye regninger uansett. Jeg trodde gratis wi-fi betydde at man ikke betalte for data? Anonymous poster hash: 9eecf...89c Hvis du er på wifi betaler du ikke for data, nei. Streamer du mye? Youtube/Netflix/Spotify etc? Det trekker veldig mye, og du har bare 2gb inkl, så du bør ikke gjøre det med mindre du er tilkoblet wifi. 1
Britt Banditt Skrevet 22. mars 2015 #8 Skrevet 22. mars 2015 Du kan bare ringe Telenor å bytte til Komplett L eller XL (hhv 50 og 100kr dyrere). Telenor har også egen app hvor du kan følge forbruket ditt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #9 Skrevet 22. mars 2015 Du betaler selvfølgelig ikke for data dersom du er koblet på wifi. Men at du betaler 549 kroner i måneden for et så dårlig abonnement er ren og skjær idioti fra din side. Jeg betaler 299 for 5 000 ringeminutter og sms + 10 gb data. Anonymous poster hash: 3de74...202 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #10 Skrevet 22. mars 2015 Hvis du er på wifi betaler du ikke for data, nei. Streamer du mye? Youtube/Netflix/Spotify etc? Det trekker veldig mye, og du har bare 2gb inkl, så du bør ikke gjøre det med mindre du er tilkoblet wifi. Nei, streamer ingenting, de eneste appene jeg bruker er facebook/messenger, snapchat og sats stort sett. Og Tinder da jeg hadde det. Telefonen stod alltid på wi-fi men nå har jeg skrudd av alt. Skjønner ikke at folk har råd til å bruke apper jeg.. i tillegg ser jeg at banken tar gebyr hver gang jeg logger inn i nettbanken på mobil-appen Anonymous poster hash: 9eecf...89c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #11 Skrevet 22. mars 2015 Du betaler selvfølgelig ikke for data dersom du er koblet på wifi. Men at du betaler 549 kroner i måneden for et så dårlig abonnement er ren og skjær idioti fra din side. Jeg betaler 299 for 5 000 ringeminutter og sms + 10 gb data. Anonymous poster hash: 3de74...202 Ja men duuu.. jeg mista telefonen min i Malmö skjønner du. Så jeg kjøpte bare første og beste fort og gæli, selv om jeg angrer på det nå. Tenkte bytte til chess, det er vel 200 kr i mnd eller noe. Men skal sjekke dette med data, må vel ha mer enn det jeg har i dag. Anonymous poster hash: 9eecf...89c
Kragebein Skrevet 22. mars 2015 #12 Skrevet 22. mars 2015 Men at du betaler 549 kroner i måneden for et så dårlig abonnement er ren og skjær idioti fra din side. Jeg betaler 299 for 5 000 ringeminutter og sms + 10 gb data. Anonymous poster hash: 3de74...202 Siden hun sier hun har bindingstid så regner jeg med at deler av regningen er nedbetaling av mobil. TS, er det sånn at du ofte går over inkludert databruk, eller var det bare for denne måneden? For hvis det skjer ofte bør du oppgradere abonnement. Det bryter du ikke bindingen for. Når bindingstiden er ute vil jeg anbefale å bytte operatør, da Telenor generelt er mye dyrere enn andre. Talkmore og Djuice, for eksempel, er Telenor-baserte operatører, slik at du beholder samme dekning til en lavere pris.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #13 Skrevet 22. mars 2015 Siden hun sier hun har bindingstid så regner jeg med at deler av regningen er nedbetaling av mobil. TS, er det sånn at du ofte går over inkludert databruk, eller var det bare for denne måneden? For hvis det skjer ofte bør du oppgradere abonnement. Det bryter du ikke bindingen for. Når bindingstiden er ute vil jeg anbefale å bytte operatør, da Telenor generelt er mye dyrere enn andre. Talkmore og Djuice, for eksempel, er Telenor-baserte operatører, slik at du beholder samme dekning til en lavere pris. Selvfølgelig, men hvor smart er nå det når man betaler 1 000 i måneden i tolv måneder? TS bør lese seg opp på allmenn kunnskap om hvordan internett, noe av det viktigste i 2015, faktisk fungerer. Skjønner ikke at folk har råd til å bruke apper jeg.. Men kjære du. Folk flest i 2015 har nok data inkludert i abonnementet sitt til å slippe å betale per mb man bruker. Anonymous poster hash: 3de74...202
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #14 Skrevet 22. mars 2015 Selvfølgelig, men hvor smart er nå det når man betaler 1 000 i måneden i tolv måneder? TS bør lese seg opp på allmenn kunnskap om hvordan internett, noe av det viktigste i 2015, faktisk fungerer. Men kjære du. Folk flest i 2015 har nok data inkludert i abonnementet sitt til å slippe å betale per mb man bruker. Anonymous poster hash: 3de74...202 Hva er mb? Jeg er helt serr veldig lite teknisk så skjønner knapt nok telefonen min. Anonymous poster hash: 9eecf...89c
Kragebein Skrevet 22. mars 2015 #15 Skrevet 22. mars 2015 Ja men duuu.. jeg mista telefonen min i Malmö skjønner du. Så jeg kjøpte bare første og beste fort og gæli, selv om jeg angrer på det nå. Tenkte bytte til chess, det er vel 200 kr i mnd eller noe. Men skal sjekke dette med data, må vel ha mer enn det jeg har i dag. Anonymous poster hash: 9eecf...89c Hvis du har Komplett M hos Telenor i dag så har du 2GB med data inkludert i måneden. Abonnementet til Chess til 199kr har bare 1GB, så du vil totalt sett tape på å gå over til det. Derimot har de et abonnement til 299kr med 5GB inkludert, hvis du ofte overstiger inkludert datamengde med nåværende abonnement så kan det være noe å vurdere. Chess har også et bedre opplegg når det gjelder fakturering ved oversteget datagrense (synes jeg). Hos Telenor koster det 5kr per MB til maks 399kr/m, mens hos Chess betaler du 0,99kr per MB til maks 20kr per dag.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #16 Skrevet 22. mars 2015 Tele or gir vanligvis en sms varsling når du nærmer deg oppbrukt data og en ny når du har brukt opp mnd datakvote. Du må se på regningen hva du betaler ekstra for, og skjønner du ikke regningen må du få noen til å hjelpe deg. Å ha en bank der du betaler gebyr for å se din egen nettbankinfo er tull. Du trenger å bytte bank og. Hvilket abn du bør velge må du se på hvilken dekning det er der du bor og der du bruker tlf din samt forbruket ditt. Sånne regninger er det bare operatøren som er happy for. Anonymous poster hash: 56643...10c 2
Bollaa1 Skrevet 22. mars 2015 #17 Skrevet 22. mars 2015 Du betaler selvfølgelig ikke for data dersom du er koblet på wifi. Men at du betaler 549 kroner i måneden for et så dårlig abonnement er ren og skjær idioti fra din side. Jeg betaler 299 for 5 000 ringeminutter og sms + 10 gb data. Anonymous poster hash: 3de74...202 Hvilken abonnement har du? De fleste jeg kjenner til har 299kr/mnd inkludert fri tale, mms og sms og 5gb. Har ikke hørt om 10gb før.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #18 Skrevet 22. mars 2015 Tele or gir vanligvis en sms varsling når du nærmer deg oppbrukt data og en ny når du har brukt opp mnd datakvote. Du må se på regningen hva du betaler ekstra for, og skjønner du ikke regningen må du få noen til å hjelpe deg.Å ha en bank der du betaler gebyr for å se din egen nettbankinfo er tull. Du trenger å bytte bank og. Hvilket abn du bør velge må du se på hvilken dekning det er der du bor og der du bruker tlf din samt forbruket ditt. Sånne regninger er det bare operatøren som er happy for.Anonymous poster hash: 56643...10c Hvis ikke jeg tar helt feil så mente hun at det er Telenor som tar betalt for at hun logger seg inn i nettbanken med BankID. Anonymous poster hash: 7ef78...9af
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #19 Skrevet 22. mars 2015 Tele or gir vanligvis en sms varsling når du nærmer deg oppbrukt data og en ny når du har brukt opp mnd datakvote. Du må se på regningen hva du betaler ekstra for, og skjønner du ikke regningen må du få noen til å hjelpe deg. Å ha en bank der du betaler gebyr for å se din egen nettbankinfo er tull. Du trenger å bytte bank og. Hvilket abn du bør velge må du se på hvilken dekning det er der du bor og der du bruker tlf din samt forbruket ditt. Sånne regninger er det bare operatøren som er happy for.Anonymous poster hash: 56643...10c Hos telenor betaler man 0.49kr for hver eneste transaksjon med bank-ID. Anonymous poster hash: fcb1d...582
Lucid Skrevet 22. mars 2015 #20 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Det hadde vært mye enklere å hjelpe deg hvis vi hadde visst hvor mye du bruker i mnd. I forhold til f.eks ringeminutter vil en som prøver å kartlegge bruken din kanskje spørre om du ringer for 5 - 10 min om dagen, eller om du ringer i 20 - 30 min om dagen (sånn, i snitt).. Nå er jo de fleste abo. med fri ringing og sms, i allefall hos "billigoperatørene" (mao, ikke Telenor, Netcom og Tele2..) (edit: My bad, telenor har også det nå, så da har sikkert også netcom og tele2 det..) Markedet er også lagt opp slik nå at alle disse billigoperatørene har like priser og likt innhold på de mest vanlige fastprispakkene sine, dvs at du får fri ringing, sms og mms + 1gb data for 199 eller fri sms, ringing og mms + 5gb data for 299. Så det spørs veldig på hvor du bor og hvordan dekninga er hos deg. Selv om telenor er den som er "størst" og på den måten i teorien skal ha best dekning, er det ikke sikkert at det fungerer best hos deg. Ringer du ofte til utland kan det være lurt å velge f.eks onecall, da de har litt bedre utenlandspriser. Netcom har lik pris til sverige og danmark. Netcom, chess og tele2 deler dekning, telenor, djuice, talkmore deler dekning, og onecall bruker delvis telenor og network norway. Network Norway er i hovedsak laget for bedrifter, og har best dekning i byer. Når du skal regne ut hvor mye datatrafikk du bruker utenfor wifi kan du se det slik; 1 min streaming på youtube tilsvarer ca 1 mb. Og de fleste smarttelefoner i dag har en egen innstilling som gjør at du selv kan sperre datatrafikken når du når ei viss grense. Nå regnes ikke nødvenigvis den grensa likt som operatørene gjør, men da har du i allefall noe å gå etter om du ikke laster ned appen som følger med operatøren, som gir et mer nøyaktig bilde. Endret 22. mars 2015 av Lucid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå