Venno Skrevet 18. august 2004 #1 Skrevet 18. august 2004 Er det noen som har erfaring med kjøp av kontaktlinser på internett?
~sikka~ Skrevet 18. august 2004 #2 Skrevet 18. august 2004 Jepp. Jeg kjøper på www.linsebutikken.no og er kjempefornøyd :D
Arkana Skrevet 18. august 2004 #3 Skrevet 18. august 2004 Jeg kjøper fra http://www.lensway.no. Jeg har sjekket alle linsebutikker på nett (inkl. den over her) og Lensway er helt klart billigst på mine linser i allefall (sparer halvparten). Rask levering også.
Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2004 #4 Skrevet 18. august 2004 Jeg kjøpte linser over nett i England, men fikk en liten overraskelse når jeg fortsatte med det i Norge. Jeg glemte tollen... og linsene ble brått litt dyrere! Vet ikke hvordan det er i Norge, men i England var det slik at du måtte ha 'resept' på linser fra en godkjent optiker får å få kjøpe over nettet. Uansett er det lurt å få sjekket øynene en gang i året.
Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2004 #5 Skrevet 18. august 2004 Jeg kjøper fra http://www.lensway.no. Jeg har sjekket alle linsebutikker på nett (inkl. den over her) og Lensway er helt klart billigst på mine linser i allefall (sparer halvparten). Rask levering også. Sjekket prisene deres på linsene jeg bruker, og jeg tror jeg fortsetter å bruke den britiske leverandøren. Selv med tollen blir det 200 kroner billigere.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #6 Skrevet 18. august 2004 Jeg kjøper fra lenses4net.no Svensk firma. De deler opp ordrene slik at man slipper moms. Linsene kommer raskt, rett i postkassa, og du får faktura. Kjempefornøyd med dem. Og billigste jeg har funnet hittil.
Gjest Niniel Skrevet 18. august 2004 #7 Skrevet 18. august 2004 Jeg bruker minelinser.no, har aldri hatt noen problemer med dem
Montezuma Skrevet 18. august 2004 #8 Skrevet 18. august 2004 Men hva gjør dere med kontroller da? Jeg har linser fra Brilleland og blir der innkalt til halvårlig sjekk. Tror ikke jeg vil unnvære denne lille kontrollen. På den annen side så er jeg hos øyelege en gang i året oxo, og det er vel antagelig mer enn nok...?
Arkana Skrevet 18. august 2004 #9 Skrevet 18. august 2004 Jeg går til vanlig årlig kontroll hos optikeren min som vanlig, men bestiller altså linsene på nett.
Mrs. B Skrevet 18. august 2004 #10 Skrevet 18. august 2004 Jeg bruker Lensway og de er de billigste på Focus Dailies såvidt jeg kan se. God service har de også synes jeg. Kontroll tar jeg hos optikeren én gang i året.
Gjest Eir Skrevet 18. august 2004 #11 Skrevet 18. august 2004 Men hva gjør dere med kontroller da? Jeg har linser fra Brilleland og blir der innkalt til halvårlig sjekk. Halvårlig skjekk? Det var ofte, er det vanlig? :o Jeg går til en veldig dyktig optiker som ikke er med i noen kjede, og han krever ikke at jeg går til kontroll i det hele tatt, men anbefaler en gang i året dersom man bruker linser daglig, med min av-og-til bruk holder det med 18-24 mnd mellom hver gang. Kommer til å begynne å handle på nettet fra neste gang jeg trenger påfyll, men fortsette å undersøke meg hos optikeren.
Arkana Skrevet 18. august 2004 #12 Skrevet 18. august 2004 Synes også halvårs-sjekk høres mye ut. Jeg går også til en optiker som ikke tilhører noen kjede, og de krever heller ingen sjekk, men anbefaler hvert år da. jeg har hatt stabilt syn i årevis, så jeg strekker de sjekkene ut litt da. Trives godt hos dem, så jeg fortsetter med sjekk der, men pga prisen bestiller jeg da linsene på nett.
Arkana Skrevet 19. august 2004 #14 Skrevet 19. august 2004 Hva betaler dere da? 500 kroner for 6 mnd forbruk av linser (betalte 1000 hos optikeren).
Sommerfugl83 Skrevet 19. august 2004 #15 Skrevet 19. august 2004 Hva betaler dere for linsekontroll? Har dere noen form for garanti når dere kjøper over nett? Jeg har gått hos fast optiker i åtte år og er veldig fornøyd, men hvis det er SÅ :o mye billigere å kjøpe linser over nett er det jo ingen tvil om at jeg må kjøpe over nett. Betaler 1300 pr halvår inkl. alt av væsker og etuier, linsekontroll og garanti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå