Gå til innhold

Søster (samboer) tar ting og stjeler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ny her og har aldri prøvd dette før, men jeg følte jeg måtte få det ut og kanskje noen kan komme med noe råd til hva jeg kan gjøre.

Jeg er 17 år og bor sammen med min søster som er 19. Vi har ikke alltid hatt et veldig godt forhold. Når jeg gikk i 8.klasse og hun gikk i 10, var jeg nermere deprimert pga hennes oppførsel mot meg. Det hadde vel kanskje med ungdomstiden å gjøre, men likevel... Hun var konstant sur på meg, jeg hadde aldri gjort henne noe. Jeg var redd for henne. Jeg turte ikke gå inn på rommet hennes å spørre om noe hjelp fordi da ville hun bare bli sur! Jeg gråt nesten hver kveld.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor ei søster kan være så gretten mot søstra si, og i alle disse år har jeg vært misunnelig på andre søskenpar som hadde det utrolig bra sammen.

Ting roet seg da hun begynte på vgs og flyttet til en annen plass. Og som årene gikk flyttet vi sammen og her sitter jeg da og engster meg over dette og vil bare stikke av, av og til. Uomtenksom som hun er, tar hun ting av meg hele tiden. Vi deler mat og kjøper litt hver. Men hun tar så mye av meg, og jeg begynner å bli veldig veldig irritert over dette! Jeg klarer ikke helt å le med henne heller, fordi jeg har alltid i bakhodet at hun har vært slem med meg. Vi har vært gjennom flere kranger, og da jeg en gang sa til noen av vennene mine at jeg nesten var redd for henne, så lo de. Jeg tør heller nesten ikke si ifra til henne, fordi det hjelper ikke og det blir kun dårlig stemning. Hver gang hun kommer hjem fra jobb og jeg sitter på rommet mitt, venter jeg på at hun skal storme inn å si at det er noe jeg har gjort galt.

Er det flere der ute som har et sånt forhold til sin søster? Jeg føler at hun ikke vil det beste for meg og tenker egentlig bare på seg selv. Men det dette har lært meg, er at jeg ikke skal være sånn mot mine yngre søstre.

Håper noen kan svare på dette som er en vanskelig tid. :(

Anonymous poster hash: abfba...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er jo om du kan flytte ut så fort som mulig. Hvis ikke, så ville jeg bedt om at dere har hver deres økonomi helt, dvs handler inn deres egen mat og egne ting. Så ville jeg passet på at alle dine saker ble oppbevart på ditt rom, og at du låste døren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo om du kan flytte ut så fort som mulig. Hvis ikke, så ville jeg bedt om at dere har hver deres økonomi helt, dvs handler inn deres egen mat og egne ting. Så ville jeg passet på at alle dine saker ble oppbevart på ditt rom, og at du låste døren.

Ja jeg flytter fra hverandre til sommeren. Jeg må også ta oppvasken hver dag da hun ikke gidder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...