Gå til innhold

Hoppe av i svingen, kanskje gravid...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det sånn at kjæresten min og jeg sluttet med prevansjon for halvannen måned siden, og mensen er ikke kommet enda... Vi vet godt at vi ikke skal hoppe av i svingen, men kondomer er ikke akkurat det man tenker mest på i øyeblikket. Men han har ikke kommet i meg, men vi har hatt sex flere ganger i løpet av få timer. Har alltid hatt uregelmessig menstruasjon, så satser på at den kommer snart. Det er 18 dager siden jeg hadde eggløsning, og jeg kjenner at jeg har menssmerter i blant annet bekkenet. Har også hatt oblemer med å holde meg våken om dagene, selv om at jeg ikke sover mindre enn vanlig. Vi er livredde, men vet at vi har oss selv å takke, for en baby er ikke helt optimalt akkurat nå, selv om at det ikke ville vært helt krise heller..

Anonymous poster hash: 8c6b9...24b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å ta en test?

Anonymous poster hash: ca250...514

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er høygravid nå grunnet denne svingen :P ta en test!

Anonymous poster hash: 76f73...9aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

etter p-pille slutt er det normalt at mensen er helt uregelmessig

Anonymous poster hash: 5753b...dfd
Skrevet

Jeg drev hele tiden på med den der svingen inntil nylig, dum som jeg var.

Spesielt dum var jeg som gjorde dette når barn ikke var et alternativ en gang, selv om uhellet skulle skje.

Jeg ble gravid takket være den svingen, så det er fullt mulig!

Ta en test så tidlig som mulig, så har du lenger tid til å bestemme deg for hva du skal gjøre. Du får ikke lov til å ta abort før det har gått seks uker uansett ;)

Lykke til! :)

Skrevet (endret)

Tar dere pause med p-piller eller hva er grunnen til at dere ikke bruker det?

Jeg bruker bare å wrappe om jenta ikke er på det, i stedet for å risikere å få noe. Særlig med en jeg holdt på med som var super-duper anti-abort.

Endret av Charmander
Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

Nå er det sånn at kjæresten min og jeg sluttet med prevansjon for halvannen måned siden, og mensen er ikke kommet enda... Vi vet godt at vi ikke skal hoppe av i svingen, men kondomer er ikke akkurat det man tenker mest på i øyeblikket. Men han har ikke kommet i meg, men vi har hatt sex flere ganger i løpet av få timer. Har alltid hatt uregelmessig menstruasjon, så satser på at den kommer snart. Det er 18 dager siden jeg hadde eggløsning, og jeg kjenner at jeg har menssmerter i blant annet bekkenet. Har også hatt oblemer med å holde meg våken om dagene, selv om at jeg ikke sover mindre enn vanlig. Vi er livredde, men vet at vi har oss selv å takke, for en baby er ikke helt optimalt akkurat nå, selv om at det ikke ville vært helt krise heller..

Det fant jeg feil bruk av metoden. Hvis dere har sex flere ganger ila av kort tid, så har han like godt som kommet i deg den andre gangen. Spermiene er jo tilstedet i kanalen fra den forrige gangen. Har lest at det kan allikevel være greit hvis mannen går på do i mellomtiden. Så det er mulig du ble gravid, men det er også mulig du slapp.

Hvis dere ikke er prøvere, så finn en metode som passer dere. Hoppe av i svingen kan være greit også (selv om den er risikofylt), men bruk den riktig da.

Endret av Wei Wei
AnonymBruker
Skrevet

TS her: Jeg har hatt kobberspiral i overkant et år, så har ikke brukt hormoner mer enn 4 måneder for over 2 år siden. Har enda ikke fått mensen, men er ikke like trøtt som jeg var i forrigeuke. Satser på at mensen kommer snart, om ikke så skal jeg huske på å oppdatere forumet så andre kvinner tar til fornuften og bruker gummi, selv om at en eventuell graviditet gjorde det for sent for meg ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...