solch Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Vil starte med å si at jeg er hverken rasist eller støttende i forhold til tankegangen og handligene gjort av Norges største terrorist. Men man leser og hører om daglig i avisene de siste mnd om IS, og i store deler av verden er det terror som preger nyhetsbilde, og IS tar på seg mye av skylden for dette. Målet deres er å ta over verden og at verden skal styres av dem. Det jeg egentlig ønsker å diskutere er om dette var noe breivik forutså at ville skje nå noen år senere? og bør vi være mer aggressive i kampen mot IS? Flere nordmenn er dratt til syria for å kjempe, og jeg har stusset på at verdenssamfunnet ikke har reagert kraftigere på det som skjer rundt om kring. Snakker ikke generelt om muslimer, men IS som organisasjon. Endret 22. mars 2015 av solch
fotosyntesen Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Breivik forutså ingenting. Han var ingen revolusjonær eller spesielt klartenkt. Hvis det var noen som forutså kampen mellom Islam og vesten (skulle blusse opp igjen) var det denne mannen, Samuel P Huntington som skrev boka Clash of civilization http://en.wikipedia.org/wiki/Clash_of_Civilizations 1
WubWub Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Nei. Breivik sin "ideologi" var en klipp og lim ideologi fra dokumenter som andre mennesker har laget. Han hadde/har få egne meninger. Sånn kan det gå når man sitter på gutterommet til hu mor sluker til seg alt propagandaen man leser rått.
maskineple Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå