majan Skrevet 18. august 2004 #1 Skrevet 18. august 2004 Kom til og tenke på noe her idag. Hva synes dere om og kun servere brus, øl og vann til middagen? Veit ikke helt hva jeg synes om det selv, men det hadde jo vært veldig greit også da. Skal ha brennevin, vin og øl til festen etterpå. Noen tanker om dette???
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2004 #2 Skrevet 18. august 2004 Jeg vil mye heller ha vin til maten enn brennevin etterpå.
Chiquita Skrevet 18. august 2004 #3 Skrevet 18. august 2004 Vi hadde ikke vin til middagen (koldtbord), men "kun" øl, brus og vann
Klips Skrevet 18. august 2004 #4 Skrevet 18. august 2004 Selv er jeg veldig glad i øl, men det er det mange jenter som ikke er.
Ingeborg Skrevet 18. august 2004 #5 Skrevet 18. august 2004 Mye mer opptatt av å få vin til maten enn av å drikke sprit etterpå, jeg.
diddi Skrevet 18. august 2004 #6 Skrevet 18. august 2004 Jeg har vært i et alkoholfritt bryllup. Det eneste jeg savnet var et glass rødvin til den fantastiske maten. Maten var fabelaktig, men drikevarene bidro ikke til å fremheve dette (farris eller eplemost). Altså heller to glass vin til maten enn sprit etterpå. Jeg synes også at det er mer stil over vin til maten enn at man serverer sprit. Skal man begrense så server to glass vin (dette er veldig normalt) og noe til kaffen (konjakk, "kaffe"likør (Baileys, Tiamaria el.) og en annen likørtype (Drambuie, Contreau el.)) Lag en stor bowle med alkoholfritt til etterpå. Sikkert mange som drikker pga tørste og heller tar noe annet som ser litt ok ut enn brus. Noe litt Sangria look-alike.
virre Skrevet 18. august 2004 #7 Skrevet 18. august 2004 Dette er jo et valg som bare du og majanmannen kan ta - dere kjenner gjestene deres, og vet hva slags bryllup dere ønsker. Men personlig må jeg si meg enig med Poirot og Ingeborg - jeg ville ha foretrukket vin til maten framfor sprit. Men, smaken er jo som kjent delt...
majan Skrevet 18. august 2004 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2004 det er ikke for at jeg skal spare inn jeg lurer på dette, men jeg synes det hørtes litt enkelt og greit ut.
majan Skrevet 18. august 2004 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2004 ellers serverte jeg i et bryllup hvor de hadde karaffler med vann og karaffeler med vin som stod på bordet, dette synes jeg var veldig greit for da var det kun og fylle disse opp, ved siden av at vi sjenket øl og brus.
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2004 #10 Skrevet 18. august 2004 Faren med karafler er at noen lett blir veldig fulle. Men man kjenner jo sine gjester, og det er en god og lettvint løsning for å spare på sjenking. Om dere skal ha buffet kan man ha eget drikkebord.
Gjest Madam Felle Skrevet 18. august 2004 #11 Skrevet 18. august 2004 Jeg ville hatt vin til også, for det er ikke alle som liker øl. Og det blir jo på en måte litt urettferdig at de som liker øl kan få et glass alkohol til maten, men ikke de som drikker vin. Derfor ville jeg valgt å ha vin også. Tror nok de fleste setter mer pris på et glass vin til god mat, enn øl.
magnhild Skrevet 18. august 2004 #16 Skrevet 18. august 2004 Du gav meg noe å tenke på... Lurer sånn på hvor mye sprit vi skal ha. Kanskje vi rett og slett ikke skal legge så mye penger i det, men heller kjøpe inn masse vin og øl, og rusbrus da, til de som ikke er voksne nok til de to andre tingene enda... Mens vi selvsagt kommer til å ha en skarp en til kaffen. Den er vel obligatorisk...
Gjest MrsL Skrevet 18. august 2004 #17 Skrevet 18. august 2004 Ja, man trenger absolutt ikke å servere sprit. Det går fint an å ha vin, øl og evt. rusbrus på festen
lene Skrevet 20. august 2004 #18 Skrevet 20. august 2004 hei synes du skal ha vin til maten jeg - litt mer elegant også er det ikke alle som kan ha øl! var i et bryllup hvor det ikke var øl til maten, bare vin og alkoholfritt... mange som var skuffet over at en ikke kunne velge - en måtte drikke alkoholfritt hvis en ikke likte vin..
Maja04 Skrevet 20. august 2004 #19 Skrevet 20. august 2004 Vi hadde hovedsaklig vin til maten, men folk kunne be om øl, brus o.l., og det sto karafler med mineralvann på bordet. Etter middagen var det kaffe avec, og vi hadde spriten klar - men den gikk det nesten ingenting av! Kunne spart oss det. Noe øl gikk det, men ingen mengder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå